pillllans

Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 8 november 2009 19:51

Får ursäkta för min lilla bloggtorka M. Men du vet ju ändå vad som händer i mitt liv och det är väl inte så många fler som läser min blogg, haha.

Har den mest för och skriva av mej, titta tillbaka i tiden och läsa om diverse ting.


Hur som haver.....


Jag har under en längre tid haft tankar på att lämna ön. Jag har nu bestämt mej, jag ska FLYTTA Skrattande  Har satt upp mej i lägenhetsköer och tittar runt för fullt. Jag har tröttnat på ön. Jag har (nästan) bara jobbat i hemtjänsten sen min student -05 bortsett från ett städjobb och även tidningsjobbet jag hade då jag jobbade natt ganska länge. Jag är "bara" 23 år gammal och känner väl att det finns mer därute än att gå till samma jobb, samma affär, träffa samma ellös folk. Nä jag behöver komma bort lite. Dock med såpass avstånd så jag kan behålla jobbet för ett tag tills jag ev. hittat ett nytt på min nya bo ort/stad vart det än nu blir. Jag är väl lite inne på stenungsund med omnejd, har ju en del kompisar i gbg så då hade jag haft chansen att träffat dom lite mer också. Fast känner inte en kotte i stenungsund men det gör inget. Bara bra, så får jag lära känna nytt folk Glad Så funkar det ändå att pendla så länge så får jag se. Jag måste få gjort detta, kanske till och med att jag stadgar mej helt någon annanstans? Eller att jag vantrivs och kommer tillbaka till orust, tror dock inte på den. Nä jag vill ha och jag behöver verkligen ett miljö ombyte. Boss följer med mej och Calle får stå kvar i stallet så länge och skulle jag bosätta mej helt någonstans och vilja ha honom närmre så flyttar jag honom då.

Så nu är bollen i rullning och det känns som en lättnad, det känns rätt och jag ser fram emot den kommande flytten. Jag uppdaterar självklart läget här i min blogg om hur allt går. Jag vet att köer kan ta lång tid men kanske att man har turen att stöta på någon som vet, känner någon som har nåt eller ja.. Ni fattar.


För övrigt så är allt samma i mitt liv. Håller på med dom två sista kurserna sen är jag KLAR. Fan vad gött. Fick tillbaka Lindrande vård igår = Godkänd. Ska ge järnet på de sista nu.

Calle och Boss mår bra Kyss  Det är ju mina två älsklingspojkar, någon mer behöver det inte bli. Fast träffar man "rätt" så kanske!? Jaja, än så länge är det lugnt på den fronten.....

Helgen har vart lugn, igår jobbade jag och igår kväll blev det lugnt trots att jag är/var ledig idag. Såg på film igår kväll med en kompis.

Nu ska det tittas lite på "Ensam mamma söker", får se vilken pojk dom får för sig att välja. Tycker det är aningens patetiskt men kul att titta på. "Mammas pojkar" är ännu mer patetiskt men det följer jag också.. Haha... Kan vara underhållande ändå ju Obestämd

Ska återkomma lite mer ofta i min blogg . . . Så på återsèende !

 


--pillan--

Av Pernilla - 3 november 2009 11:44

Mm, nu regnar det igen, lite trist men.

Sitter och käkar frukost nu, kom hem från jobbet för en stund sen. Ska ner igen dock men på APT möte då. Dricka kaffe och tjöta jobb snack...Sen efter det får det bli stallet och Calle Kyss

Men nu ska jag snart sätta igång och plugga, è fortfarande på näst sista kursen. Fan, hur svårt ska det behöva vara? Varför är jag så seg. Känns som jag inte får gjort alls så mycket som jag vill fast jag egentligen vet om att jag bara har lite för höga krav på mej själv. Fasen inte lätt alla ggr. Verkligen inte lätt när man è så dum och fastnar för fel kille heller... Eller ja, det är eller rättare sagt borde vara lätt. Bara skita i tankarna på honom och Move on!! GOT DAMN YOU! Trivs ju bra som singel och kunna rå om mej själv. Slippa velet med någon annan, men som singel och då detta uppstår, ett tycke för någon. Ja, då blir det ju ändå så att man velar. Slipper det ju inte likt förbannat.

Skit också!!

Nä nu får jag väl fortsätta göra lite nytta... Hoppas att regnet avtar lite så jag kan ta en lång promenad med Boss Kyss Fast det kan jag ju ändå men mer trevligt om det inte ösregnar på oss....

 

Gjorde lite ändringar på en bild och tycker denna blev riktigt bra. FAN vad snygg man är, mohahaha.... (Tack vare syster)


puss puss --pillan--


Av Pernilla - 2 november 2009 16:07

Inte skrivit på några dagar, har inte haft varken lust eller riktigt tiden till det.


Dom senaste dagarna har det vart fullt upp. I torsdags åkte jag och A i stallet med våra hästar till I som också skulle vara med på gårdagens tävling, så vi tränade ihop i hennes paddock. I´s häst är en shire på typ 190cm med tefat till fötter. Calle framstod som en d-ponny i boxen bredvid. Haha...


I helgen jobbade jag, 7-16,30 i lördags och därefter blev det stallet till ganska sent. Tränade Calle på program och tvättade honom och gjorde iordning allt för igår. Gårdagen bestod av Clear round dressyr på klubben och det var också maskerad. Vi startade LB;1 igen och denna gången fick vi 1% lägre.. Men tycker inte att det var så konstigt kanske med tanke på hur spänd och nervös stackars Calle var. Helt omöjligt att få han och lyssna när han sätter den fjantiga sidan till. Så våra minutrar inne på banan bestod av 0,00001% i form, galopp på fel ställen, där det skulle vara galopp blev det en väldigt hastig och jobbig sådan((dock var den något bättre än sist, han fatta varken fel galopp eller kickade i den)). Han slängde sej undan från läktaren, frös fast, spände sej och frusta. HMMM.... Härligt, eller inte! Jag kämpade som en j-a blå, hahahahahaha. Bokstavligt talat också då jag var utklädd till en smurf. Började redan i boxen då Calle inte kände igen mej, han frusta och tyckte det var läskigt redan då. På framridningen var han inte alls "lätt". Jag red egentligen mitt bästa trots att jag FAN inte kan rida längre. Det gör mej förbannad, jag gör fel. Kan inte rida längre... Stackars Calle!! Men vi behöver båda träning så hoppas jag att vi blir ett bättre team.

När vi väl kom hem igen vart det lite stressigt då jag jobbade kvällen igår 16-22. Vart helt slut i kroppen men tack vare min kollega och bästis I så hade jag en fruktansvärt rolig kväll trots allt. Skrattade så jag grät... Vad vore man utan henne? LOVE YOU!!!!!!!

Idag ska jag lasta ur alla grejer i bilen sen igår som jag inte hann med och få iordning i stallet igen. Ska inte rida idag, Calle behöver nog vila idag efter all träning inför igår så tas det nya tag imorn igen. Det ska köpas in thiedmantygel och inspänningstyglar i dagarna också för nu f*n är det hårdträning. Calle, sorry, men mesridningen är över. Galoppen ska det tränas stenhårt på för det är Calles svaga sida. Jag ska träna mycket på min sits m.m men även mitt tålamod på hästryggen. Jag kan lätt bli för krävande tror jag och blir då lite spänd och "hård" vilket inte alls funkar på Calle när han går emot mej. Ska träna på att andas och slappna av mer.....

Mjuuuuuukt och fiiiint (?)

Nu är det ingen mer tävling som vi vet, men ska träna och kämpa på denna galopp tränings tid som väntar för att i troligtvis december starta LB;1 igen och då MED en galopp som inte går starkt i 110 inne på banan med en fjantig blondin hängandes i tyglarna. SANNA MINA ORD!! Haha....

Jag behöver också träna på skrämsel saker med Calle, göra han ännu mindre tittig och "nervig" eller vad man ska säga. Så nu är vi anmälda till en helg med Ulla-Carin Carlsson-Lindkvist den 21 och 22 november. Hon har ju 29 års erfarenhet som ridande polis och 22 år tillsammans med Utter. Det är både teori och praktik så jag tror det kan bli väldigt lärorikt den helgen. Lära sig förstå varför Calle reagerar lite som han gör och även träna han med olika saker. Ser fram emot det!!


Men apropå den brun vita busen, nu ska jag ta och åka ut till honom Kyss

Slänger in ett par bilder som smurf från tävlingen igår... Och min vän A som Karlsson på taket, hehe....

 

Framridningen i trav. . .


Jag och A hur glada som helst, visst blev det en härlig bild


   

Som jag ser ut, hahaha... Kanske inte så konstigt att Calle blev nervös när han såg mej?


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards