pillllans

Alla inlägg under maj 2015

Av Pernilla - 11 maj 2015 12:42

Jag har de senaste snöat in på det danska märket Cream! Dom gör så ofantligt mycket fina kläder men här är några utav mina favoriter. Dessutom gör dom barnkläder också, Creamie!


           

Bilder från Cream-clothing.com

 

 

//Pillan

Av Pernilla - 11 maj 2015 08:00

På söndag är det tävling igen. Sitter och läser på LC programmet just nu eftersom jag glömt bort det, igen! Ska jag vara helt ärlig, jag gillar inte det nya LC programmet, faktiskt. 


Men anledningen till att vi startat just det är ju för att både jag, Maria och Aramis har gjort debut och våra första lokala starter detta året, så det känns ju logiskt att börja i första klassen. 

Men efter söndagens tävling ska jag börja rida och träna LB programmet med Aramis, och ev. om det kommer upp någon cr eller p&r i närheten så kan man prova på att rida det programmet också, om Maria samtycker såklart   Vi har att träna på i LC men jag ser även vart svårigheterna för oss kommer att vara i LB, och det hade vart kul att kanske varva program lite och tävla båda två!?


Mitt långsiktiga mål är att starta och bli stadig i LA:1 om ett par år.



     



//Pillan

Av Pernilla - 10 maj 2015 13:04

Tjoho så många duktiga och fina ekipage idag, så kul att se!




Det gick jättebra för både Maria och Lovisa som fick varsin felfri runda och rosett.


   




//Pillan


Av Pernilla - 10 maj 2015 08:00

Idag är det Clear round i hoppning på klubben. Både Maria och Lovisa ska starta så jag ska åka ner och kika, sätta mej på läktaren med en kaffe och tänka lite på framtiden när man skaffar egen häst igen och kan vara med och skutta lite lågt för skoj skull (dressyrnörd som jag är).




  Jag & Crabat 

 

 

       

//Pillan

Av Pernilla - 9 maj 2015 16:00

Vill ha varmare vårväder nu! Vi brukar gå ut och leka oavsett väder (så länge det inte hällregnar), vi klär oss bara därefter. Men visst är det väl så skönt att slippa klä på sitt barn massa ytterkläder och sen sitta i sandlådan i kyliga vindar. Som vi gjorde igår... Brr!



 

     



Men Holly är lika glad oavsett för att få vara ute. Favoriten är sandlådan och sen gå i skogen och plocka pinnar, sätta sej bland blåbärsriset och utforska allt.


//Pillan


Av Pernilla - 9 maj 2015 08:54

Härligt med helg, eller hur!? Idag är tanken att jag ska fortsätta med min garderobsrensning, igår fick jag lagat två lådor på ena byrån så idag kan jag fylla dom. 

Om knappt en månad ska jag börja jobba, så fick även gått igenom jobbkläderna också, och rensat ut en liten hög där jag insåg att det aldrig kommer att komma till användning. 

Det ska jag inse med vardagskläderna också. Är det bara jag som står på morgonen och ska ta en topp, och tänker om den ena jag ser "njä, den är lite kort", nästa "nja, den är något tajt" osv!?


Så urbota trött på det i alla fall! Så nu ska det rensas, en gång för alla. Ska sortera allt ordentligt så att det alltid finns bara snyggt i lådorna och dessutom lätt att hitta. 



 

Senaste linne inköpet, H&M. Har helt snöat in på svarta plagg de sista.




//Pillan

Av Pernilla - 8 maj 2015 19:00

 


Tror många mammalediga därhemma känner igen sej i bilden!?


//Pillan


Av Pernilla - 8 maj 2015 12:59

Igår kväll var det dags för dressyrträning igen. Känslan var inte riktigt lika fin som i tisdags, men dels så tyckte jag "övningarna" var lite kämpigare för oss, sen så blev Aramis ibland stark och ville springa ifrån mej. Så förmodligen mycket därför, samt att jag behöver jobba mer på min sits så min inverkan på Aramis blir så korrekt som möjligt!


Nästa söndag åker tävlingstränset på igen    



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards