pillllans

Alla inlägg under maj 2015

Av Pernilla - 22 maj 2015 08:33

Dags att gnälla igen, inte nog med att rösten började försvinna igår kväll, idag har jag sus i ena örat och mår allt annat än 100  Sega förkylning ge dej!!



Hade i alla fall jättetrevligt igår kväll med god mat och härligt sällskap, och underhållningen Stefan Odelberg var riktigt kul   Får nog en lika kul kväll idag då jag & Björn är bjudna på 35 års fest. Om jag nu orkar gå men det hoppas jag verkligen. Jag hoppas också att jag lyckas få Holly att sova middag idag så jag får en chans att vila en stund. När vi väl lyckats ordna barnvakt, skjuts och ska iväg på något kul tillsammans, då vill jag ju såklart inte missa det. Får proppa i mej Alvedon och försöka annars. 


 


Har ni några roliga fredagsplaner?!


//Pillan

Av Pernilla - 21 maj 2015 16:30

Åh äntligen fick jag ljusat upp håret igen, love it! Hatar verkligen min egna råttfärgade hårfärg och nu vart utväxten ush ush, så resultatet känns verkligen wow. Nu gillar jag mej själv igen, haha


Nu ska jag strax (så fort jag bestämt outfit!!) åka ut till Ellös för att hämta upp mamma och ett par kollegor för att sen bege oss ut mot Mollösund där det är "Tjångadång" idag. En vårfest för kommunens medarbetare så det vankas mat, underhållning och Partypatrullen. Kommer blir en riktigt nice torsdagskväll trots att jag missar min ridning  


Kanske denna!?  




//Pillan

Av Pernilla - 21 maj 2015 07:51

God morgon! Jag dricker kaffe och känner att min förkylning äntligen börjar ge med sej, mår lite bättre idag. Vi ska om en stund göra oss iordning för att åka till Ellös. Idag ska Tina fixa mitt hår, min hemska utväxt måste tas om hand. Sen ska vi lägga i lite crazy färg men den har inte kommit än så det får bli nästa gång istället   Ska bli superskönt att få ljusat upp håret!



            

Nu har luggen växt ut ordentligt, men tror jag väntar lite innan jag klipper lugg igen.


//Pillan

Av Pernilla - 20 maj 2015 18:11

Jag säger bara det, dumma förkylning! Planerna om att jag och Holly skulle åka till Emaus fick jag lägga ner imorse. Orka helt enkelt inte   Vi får ta det en annan dag! Istället har vi haft en lugn onsdag här hemma.


 


//Pillan



Av Pernilla - 19 maj 2015 16:03

Idag har vi vart och provat ut arbetskläder, jag fick valt ett par klänningar och en tunika, inte dumt alls med mer arbetskläder såhär när det närmar sej jobbstart för min del! Sedan blev det go fika hos systrarna i Ellös i väntan på att klockan skulle bli närmare 14 och dags för tandis besök för mej och Holly. Det var Hollys 2 års kontroll hos tandsköterskan. Hon visade ju såklart inte tänderna så fint som hon gör här hemma när man ber henne gapa och visa munnen. Men sköterskan lyckades ändå få sett dom och tyckte dom såg jättefina ut! Skrattade gott när sköterskan gav den lilla spegeln att kika i munnen med till Holly som tryckte den mot kaninis för att göra likadant och kolla tänderna på honom, haha   & hon var på ett strålande humör och lyckades charma alla därinne!



 

Förkyld och jätteful idag, men piffar upp det med en superfin tunika från Cream.

Ett av nytillskottet i garderoben.

 


//Pillan

Av Pernilla - 18 maj 2015 19:00

Köpt ny tävlingstopp förra veckan, letat efter en ny men vill inte lägga hur mycket pengar som helst och har inte riktigt hittat en skön som fallit mej i smaken. Men nu gjorde jag det, blev en rosa  




 

Hööks 199:-

 

 


Håller utkik efter någon P&R, det hade jag & Maria velat åka på. Nu är det över en månad till nästa tänkta lokala (eftersom jag börjar jobba den 5 juni så det krockar med tävling den helgen) men en P&R hade passat bra innan. Dessutom extra bra eftersom vi ska börja träna på LB programmet nu. Inte för att jag på något sätt vill "klassa upp" mej själv, för jag passar verkligen i det lägsta programmet. Men jag gillar verkligen inte att rida LC;n, kände igår att njä, inte rida detta en gång till. Nu vill jag prova ett annat! Har pluggat in LB i huvudet och jag tycker det verkar roligare och dessutom tror jag att LB passar Aramis bättre än LC.


Men det hade ju vart kul med en pay`n ride så man kan få rida igenom och känna på det!



//Pillan

Av Pernilla - 18 maj 2015 08:27

Vaknade helt täppt imorse med halsont. Suck, detta va inte alls vad jag ville. Hoppas det är snabbt övergående i alla fall!



 


Får nog stå över promenaden idag även om det är fint väder ute, men bättre att vila och bli frisk fortare. Så här blir en ganska lugn måndag idag!


//Pillan

Av Pernilla - 17 maj 2015 18:08

Tror ni inte på fasen att jag vaknade täppt och tjock i halsen imorse, som tur var så blev det bättre, men nu är det redan sämre igen, känner att orken inte är helt bra så ska strax bädda ner mej i soffan för ikväll. Vill inte bli sjuk, ush ush! 



Det gick helt okey idag på tävlingen. Jag är väl inte jättenöjd, hade inte riktigt någon bra känsla, men en spänd Aramis som inte ens ville gå nära kortsidan med staketen och diverse gjorde det inte så lätt för mej heller   Red väl så gott jag kunde och fick i alla fall 61,1%. Så jag är nöjd för att kommit över 60% som är mitt mål för varje tävling. Sedan får man ju tänka att detta är Aramis 4;e tävling, han sköter sej verkligen toppenbra och är såå duktig. Jag gillar att han är vaken och känslig, men gillar inte riktigt när han blir såå spänd att han blir svår på banan. Men med mer rutin för oss alla så kommer det nog bli jättebra. Tills dess är det bara att träna på och ge han så positiva starter som möjligt.


Det gick jättebra för Maria sedan, det såg så himla fint och mjukt ut och dom fick 62,4%  



 

 



//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards