pillllans

Alla inlägg under april 2015

Av Pernilla - 26 april 2015 18:02

Det har gått bra idag, 3;e gången Aramis var ute och åkte och han sköter sej så fint i lastningen och på tävlingsplatsen. Cooling! Dock blir han ju väldigt spänd inne på banan, men med träning och rutin har vi som mål att få han avslappnad och trygg även där.

Maria strök sej från andra starten, men den första gick fint, såg trevligt ut. 62,9% !



Sååå fina!



Vår tanke var att åka till Tanum på fredag och rida LC, men eftersom jag har morgonjouren på klubben så hinner vi inte, det blir för stressigt tyvärr. Så nästa tävling är lokal i Uddevalla, då startar jag och Maria varsin gång igen i LC:1! Läääängtar!



//Pillan  

Av Pernilla - 26 april 2015 07:00

Här sitter jag med kaffet och ska snart dra på mej stallkläderna. Idag ska Maria tävla Aramis i Stora höga och jag åker självklart med som hästskötare och hejaklack! Maria startar två ggr idag, därav startar inte jag denna dagen. 

Jag hoppas verkligen att han är så fin som han vart i veckan, samt känns avslappnad. 


Ska bli såå härligt med en hästig dag!  


  För två veckor sedan då vi var på Stora höga och tävla, kanske känner Aramis igen sej lite och är avspänd för det, haha!



//Pillan

Av Pernilla - 25 april 2015 18:18

Denna dagen har gått i full fart kan man säga  


I förmiddags åkte vi till min lillebror och fikade och firade honom efter att han fyllde år i onsdags. Supermysigt! Sedan åkte vi till svärmor och lämnade av Holly så hon passade henne medans jag och min bonus son åkte till Uddevalla för han hade säsongsavslutning med basketen. Det gick jättebra!

2 tim senare, hämta Holly och hem och gjorde tacos till middag. Här sitter vi nu, mätta och goa!

Björn den gottegrisen är i göteborg på öl & whiskey mässa så han kommer hem sent ikväll. Istället gottar vi oss här hemma med chips och film lite senare...




Har ni några roliga helgplaner!?


//Pillan 



Av Pernilla - 24 april 2015 07:55

Man vänjer sej snart vid sömn om natten. Inatt fick jag först trösta Holly (gissar på mardröm) vid 1 tiden, sen somnade vi om men redan kl 4 kom hon springandes till mej pigg och glad, krama mej hårt och sa mamma   Åh, hur trött man än må vara i det läget, så är det fantastiskt! Så en stund senare fick vi gå upp. Hunnit med en del kaffe redan så börjar piggna till  Hoppas dock detta var någon engångsföretéelse så hon inte skapar sej en ny rutin på att gå upp vid 4! Haha...





Igår var det ju torsdag och dags för min dressyrträning igen. Vi hade såå roliga men också nyttiga övningar. Perfekta för mej & Aramis! Han lossnade fint och kändes pigg och mjuk. 


 



//Pillan


Av Pernilla - 23 april 2015 08:29

Dagligen så tänker jag på att Holly aldrig hann träffa Boss, dagligen tänker jag på vilken fantastisk barnhund Boss var och att jag verkligen hade önskat att han fanns hos oss under Hollys första år. Jag minns så väl hur han betedde sej mot min systers barn, hur dom höll han hårt i pälsen som stöd under deras rangliga steg i början. Hur barnen satt i gåstol och höll Boss i svansen och på så sätt fick gratis skjuts iväg när han försiktigt gick med dom efter sej, hur barnen skratta och hur Boss njöt över deras sällskap. Han var verkligen snällheten själv! Struntar i va folk säger, Boss litade jag blint på, till 110%.

Jag saknar honom så oändligt jävla mycket och vissa dagar försöker jag att inte tänka på honom, då det gör så ont. 


 

 

   




Förra året kom Nemo in i våra liv, och med handen på hjärtat. Han är också en helt fantastisk barnhund. Holly älskar honom något otroligt mycket och jag märker att han gillar henne också. Jag är, efter Boss bortgång, så himla tacksam över att vi fick ta över just lilla Nemo eftersom han också har det där fina psyket och är ett riktigt gott sällskap. Såklart ersätter han inte Boss på något vis, Nemo är ju sin egna individ, men han kom in så himla lägligt i våra liv som den underbara lilla hund han är. Ni förstår nog hur jag menar... 



     

  

//Pillan

Av Pernilla - 22 april 2015 18:19

Åh fick en timmes egentid så nu har jag precis duschat efter dryga 2 km pw & jogging. Sååå jäkla skönt! Det är verkligen både rofyllt och energigivande (trots att man blir trött såklart) att jogga igenom den mysiga skogen som ligger bakom oss, med musik i lurarna. 




 

Rhodos -09

 

 


//Pillan

<3

Av Pernilla - 22 april 2015 14:41


   


Ute och njuter!


//Pillan

Av Pernilla - 22 april 2015 09:41

Vet inte om det är så himla trevligt att starta dagen med huvudvärk!?   Tar ytterligare lite kaffe för att se om det lättar, annars blir det treo. 


Solen skiner ju idag med! & vi tänkte nyttja det på bästa sätt. Om en stund går vi ut och leker och tillbringar dagen utomhus så kan Holly få sin middagstuppis i vagnen så går jag en långpromenad under tiden. 





Idag fyller världens bästa lillebror år  Önskar honom ett stort grattis!!!



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards