pillllans

Alla inlägg under april 2015

Av Pernilla - 16 april 2015 19:00

 


Träningstorsdag och kvällsmys med prinsen!  



//Pillan

Av Pernilla - 16 april 2015 08:04

Åh, välkommen soliga torsdag! Efter ett par dagar med regn känns det extra gott med så fint väder. Idag ska jag & Holly gå ut och leka, efter ett par dagar inomhus. Får bli en promenad också, måste ut och lapa sol, gör gott för min vårtrötthet. Snart är första flaskan blutsaft slut, men jag kan inte påstå att den känts så effektiv denna gång. Känner mej fortfarande loj och nedstämd. Ska nog köpa en flaska till  




Här kommer filmen från i söndags. Som sagt, spänd Aramis, flera missar och därav hade jag inte någon bra känsla.



LC:1 - 64,44%
Men bara att träna vidare   



//Pillan

Av Pernilla - 13 april 2015 08:04

Ja då var det ny vecka igen, tänk att halva april snart gått. Tiden går fort!


Jag sitter med morgonkaffet och därefter ska jag städa undan här hemma, har vart fullt upp i helgen med diverse aktiviteter så har inte hunnit med hemmet. Sen så kommer Ida och Isabelle hit på fika och lek, jättemysigt!!



Igår gick det bra i Stora Höga! Aramis skötte sej superbra på platsen och även på framridningen trots stormvindar. Det blåste väldigt kraftigt igår och det var lite skrämsel grejer så som plåt som slog, staket som lät m.m Men det brydde han sej inte om. 

Däremot var han spänd på banan för både mej och Maria. Vi trodde helt klart att han skulle vara mindre spänd andra gången med mej, men det kan jag inte påstå att han var. 

Jag red så gott jag kunde men irriterar mej ändå på mina ryttarmissar, får träna på dom helt enkelt. Det gick helt okey igår så jag är nöjd, men efter skritten och i den första galoppen som dessutom kom efter hans hörna han tyckte var lite läskig, så blev det pannkaka. Han drog iväg i fel galopp så fick göra ett avbrott ner till skritt och göra om och göra rätt. Därefter vart galoppen bra. Andra galoppen kändes jättefin så tror jag fick 7,5 på den. Kan visa film om någon skulle vilja...


Slutresultatet vart i alla fall 64,44% och jag glädjer mej extra åt kommentaren på protokollet; "Prydlig och balanserad sits". Sen blev det kommentarer om att träna övergångar m.m och det är ju det vi vet om och jobbar mycket med redan. Önskvärt var också mer tempo och driv framåt, men eftersom han i dagsläget blir antingen spänd på banan eller stark och springig, så kan vi inte trycka på han mer framåt än. Men det kommer så småningom. 



 


 




För Maria gick det grymt bra! Hon red honom jättefint (som vanligt) och hon fick 65,37% med jättefina lovord  


 




 

Visst såg han taggad ut när vi skulle åka  


//Pillan


Av Pernilla - 12 april 2015 06:45

Sitter med kaffet, ska strax svira om till tävlingsoutfiten (ja den får åka på idag även om det "bara" är P&R, kanske presterar man lite bättre om man känner sej fin?)


Sen bär det iväg till stallet om en stund, vi ska lasta transporten, knoppa Aramis och göra han riktigt fin, och därefter lasta in han i lådan också. 

Idag ska vi åka till Stora Höga, ska bli så roligt! Jag & Maria rider varsin LC:1 och jag har inte så stora förväntningar, mer än att Aramis förhoppningsvis sköter sej lika bra på bortaplan idag som han gjorde sist. & tanken är att jag ska rida rätt väg idag också, haha. Sen är det bara + om övergångarna samt halten funkar okey idag. 

Men det allra viktigaste, är ändå att ha riktigt roligt tillsammans!





          



Hörs senare!


//Pillan


Av Pernilla - 10 april 2015 08:09

Det gick bra på träningen igår, hade inte den bästa känslan men stundtals gick han riktigt fint ändå  Känns bra inför söndag att han var såpass fin igår, men det är Marias förtjänst för jag vet ju hur bra och ordentligt hon rider honom. Han har inte vart det lättaste de sista för henne men hon reder ut det bra och Aramis blir bra finare och finare!




Nu ska jag dricka upp kaffet och göra oss iordning innan vi åker och ut till Ellös och hämtar mamma. Vi ska åka iväg och få handlat idag, jag ska köpa dels presenter men också blommor m.m så jag kan plantera nytt och fint här hemma. 


//Pillan

Av Pernilla - 8 april 2015 21:16

Vilket otroligt underbart väder det vart idag, huur härligt som helst! Dessvärre, har jag fått känna på vårtrötthet, igen. Samma visa varje vår, jag blir trött och hängig och blää. Gillar inte alls det! Så våren är fantastisk men just vårtrötthet är inget vidare alls. Fick köpt en flaska blutsaft idag, tar ett par kurer varje år och den är verkligen toppenbra! Blir som en boost och sen mår jag mycket bättre, så det är väl järn och extra vitaminer som behövs. Någon av läsarna som har samma? Hur gör ni?



Idag har vi vart ute och njutit av vädret! I förmiddags blev det promenad och i eftermiddag vart det både lek i sandlådan, gungat, rutchkanan m.m  


       



//Pillan




Av Pernilla - 8 april 2015 08:12

Startar denna soliga onsdag med att lägga en beställning hos H&M. Såg att dom fyllt på rean och hittade flera fina tröjor och toppar till Holly samt en tunn jacka, då är det käckt att passa på. Hittade även ett par skitsnygga byxor till mej. Woppa!


Som att inte det räckte, jag gick in på skopunkten och beställde 3 par skor till mej själv också. Två till vardags och ett par till fest   






  


//Pillan 

Av Pernilla - 7 april 2015 20:03

Blev ingen promenad idag, bestämde mej för att faktiskt vila foten lite längre istället. Men tror och hoppas att det ska bli toppenväder imorgon, så får komma ut en härlig sväng då istället! Jag har i alla fall lyckats få städa en hel del här hemma idag. Sen har vi vart ute och lekt, Holly älskar att leka utomhus och framförallt sandlådan, så hon är nog minst lika glad som sin mamma över att våren kommer nu, & Nemo följer gladeligen med ut han också  


 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards