pillllans

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Enorm saknad !

Av Pernilla - 23 april 2015 08:29

Dagligen så tänker jag på att Holly aldrig hann träffa Boss, dagligen tänker jag på vilken fantastisk barnhund Boss var och att jag verkligen hade önskat att han fanns hos oss under Hollys första år. Jag minns så väl hur han betedde sej mot min systers barn, hur dom höll han hårt i pälsen som stöd under deras rangliga steg i början. Hur barnen satt i gåstol och höll Boss i svansen och på så sätt fick gratis skjuts iväg när han försiktigt gick med dom efter sej, hur barnen skratta och hur Boss njöt över deras sällskap. Han var verkligen snällheten själv! Struntar i va folk säger, Boss litade jag blint på, till 110%.

Jag saknar honom så oändligt jävla mycket och vissa dagar försöker jag att inte tänka på honom, då det gör så ont. 


 

 

   




Förra året kom Nemo in i våra liv, och med handen på hjärtat. Han är också en helt fantastisk barnhund. Holly älskar honom något otroligt mycket och jag märker att han gillar henne också. Jag är, efter Boss bortgång, så himla tacksam över att vi fick ta över just lilla Nemo eftersom han också har det där fina psyket och är ett riktigt gott sällskap. Såklart ersätter han inte Boss på något vis, Nemo är ju sin egna individ, men han kom in så himla lägligt i våra liv som den underbara lilla hund han är. Ni förstår nog hur jag menar... 



     

  

//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards