pillllans

Alla inlägg under november 2014

Av Pernilla - 17 november 2014 08:14

Måndag och ny vecka redan, jag tycker tiden och just november går så himla fort nu. Extra skönt eftersom jag tycker, som jag nämnt tidigare, att november kan vara seg annars. 
Om 2 veckor är det dags för att plocka fram adventsljusstakarna, och hur mysigt är inte det. Jag längtar! Lite extra ljus under denna mörka tiden är ju inte helt fel, jag är ju dessutom mörkrädd  

Nu i veckan hoppas jag på att Holly piggnar till så vi kan åka till Torp, dels ska jag köpa vinterskor till henne, lite kläder och sen tänkte jag göra klart de sista julklapparna i stort sett. Har inte många kvar och vet det mesta som ska köpas, känns så skönt att jag började i god tid och att jag snart är färdig.

December ska inte innehålla någon julstress för min del, utan jag och Holly ska baka pepparkakor, pynta med tomtar och bara ha en mysig julstämning här hemma  


 

Kortet taget i januari iår, undra hur kul vi kommer ha i snön denna vinter nu när hon är lite större. Åh göra snöänglar, bollar och härja runt i snön.


   

 


//Pillan

Av Pernilla - 16 november 2014 13:23

Jobbnatten gick jättebra, höll mej pigg och käck hela natten. Såå sköönt! Sov några timmar imorse och just nu är det Hollys tur att sova så nu dricker jag kaffe i lugn och ro. Björn snickrar på utsidan efter att vi bytte ett fönster igår. 

Så det blir en lugn söndag här på Edsberg idag  



1 år sedan, jag saknar min prins otroligt mycket!  

 

//Pillan  

Av Pernilla - 15 november 2014 16:30

Mätt och belåten efter middagen så går jag snart och lägger mej en stund för ikväll bär det av till jobbet för en natt där, är ju mammaledig men hoppar in lite extra. 

Är dock toktrött efter att Holly sover så dåligt och antingen sitter hon uppe 4 timmar varje natt eller så ska hon upp vid 4  Både jag & Björn är gott trötta efter de sista dagarna, får hoppas Holly kryar på sej snart och sover gott igen! Såklart, är det ju jobbigast för henne  


Sött va?! Där Holly kryper fram går Nemo tätt bakom...  

 

 

 

Nu blir det sängen! Natti.


//Pillan

Av Pernilla - 14 november 2014 15:56

Nu väntar det några lugna dagar för Holly och som hjälp till det, medicin. Åkte till vårdcentralen imorse i tron om att hon kanske hade lunginflammation men som tur var, så var det inte det utan kraftigt virus. Trots att läkaren lyssnade på Holly så bad jag ändå om ett blodprov för att vara på den säkra sidan, Uska som jag är så har jag lite koll och jag går på min mammakänsla oavsett vad någon annan säger till mej. Men doktorn höll med och var jättebra och det är alltid skönt! I sjukvården är det extra viktigt med en förstående skk eller läkare, punkt. & Holly fick sitt första stick i fingret idag  Aww.... 


Doktorn blev också lite häpen över hur mycket Holly pratar och hur många ord hon besitter redan. Hon var långt före sin ålder, känns bra! Kanske hon slipper både talsvårigheter och talpedagoger som sin mor  


 






Igår kväll var det ju dressyrträning och det gick mycket bättre denna gången. Aramis var stark till en början men jag redde ut det bra och på slutet gick han jättefint och var såå mjuk och känslig i munnen. Så himla fin känsla  Den takten i traven han får och trycket i galoppen, åhh kan sitta där lääänge då  Älskar verkligen när det flyter på och man får resultatet på det man gör. Förra torsdagen var ju verkligen en tankeställare för mej och efter att ha analyserat just det passet noga så vet jag hur & vad jag bör jobba vidare. 


**


Hoppas ni alla får en fin fredagkväll, eftersom jag fick sitta uppe med en sjuk Holly inatt till kl 3 så blir det nog en tidig kväll för mej  


//Pillan

Av Pernilla - 13 november 2014 16:00

Idag är det torsdag och alltså dags för dressyrträning ikväll. Jag är så jäkla revansch sugen sen förra torsdagen då det gick fullkomligt skit dåligt. Så ikväll ska jag rida bättre och hoppas att känslan är med mej. Dåliga pass är okey men svindåliga pass är bara utmattande  & riktigt bra pass är så energigivande och glädjande så det finns inte  Haha, håller ni med!?



Sen har jag fått lov att starta Aramis i dressyr den 7;e dec på klubben då det ska vara både tomtetävling och KM i både hopp & dressyr. Så jäkla kul och det ska bli så roligt att få rida igenom ett program på honom  LB;1 gillar jag bäst så det kör jag på! 


 

//Pillan



Av Pernilla - 11 november 2014 17:45

Nu ska jag strax åka ner till klubben på föreläsning "Foderresan" med Anna Lidén. Ska bli jättespännande!


   November för 3 år sen. Åh vad jag saknar alla turer med Calle ihop med Ann-Sofie & Sara   Många minnen!

 

//Pillan

Av Pernilla - 11 november 2014 09:15

Allt gick bra igår, Holly vart jätteglad hos fotografen, as usual. Tog flera jätteglada bilder men då upptäcktes något fel och alla bilder vart jättemörka så vi fick ta om. Så himla skönt att Holly fortsatte vara glad så vi fick några nya. Hon nästan gör sej till framför kameran, ler och lägger huvudet på sne hela tiden, haha  


  Här är en utav bilderna  



Så nu ska jag snart beställa efter alla bilderna så det är klart, och sen fortsätter nog en lugn dag för min del. Holly vägrade somna igår kväll så det blev sent samt att vi vart uppe inatt så jag är trött idag!! 


Det blev aldrig någon grand finale hos tandläkaren igår, vi hann inte fixa hålet också så fick en tid tillbaka i januari. Men skönt att det är två månader dit i alla fall, så nu kan jag pusta ut lite  Jag känner mej trygg med min tandläkare och är supernöjd att jag har henne, men fan ta rädsla alltså! För det förstör ju gärna ändå....



Nä nu ska jag ut med Nemo och sen får jag fylla på kaffemuggen och piggna till!



//Pillan


Av Pernilla - 10 november 2014 06:00

Tycker att helgen gick extra fort denna gången, swish så är liksom dom två lediga dagarna över. Men helgen har vart bra och igår hade vi det supermysigt, jag & Holly var hos mormor & morfar och fikade/firade fars dag  





Men.... Hua vilken fullsmäckad dag vi har framför oss idag. Nu ska jag snart göra mej iordning, Holly sover än så ska försöka hinna klart allt annat innan hon vaknar. Idag är det fotografering på Öppna förskolan och Holly har tid 8;45. Sen tar vi nog en promenad i Henån i väntan på gruppfotot som är runt 11 (om jag inte minns fel) och jag hoppas det blir av i tid så vi hinner vara med.

Sedan får mamma passa Holly för kl 14 ska jag till tandläkaren för Grand finale. Ska sätta en krona, laga ett hål, röntga och göra undersökning. Jippie, not. Men det positiva är väl att detta är min avslutning hos tandläkaren för denna gången. Det har vart ett tufft tandis år för min del med många besök och flera tomma hål i plånboken  

Idag blir inget undantag, många tusenlappar att bli av med. Fy fasen alltså! Inte nog med att jag har en rädsla för tandläkaren, det ska kosta skjortan också. Men idag tecknar jag försäkring, hellre en månadssumma faktiskt...


Så idag är det fullt upp kan man säga! Ska bli skönt när denna dagen är gjord och jag hoppas sååå att Holly är medgörlig vid fotograferingen. Vill så gärna ha fina bilder, men oavsett, så är det ju Holly på dom  Så det blir fint!


Här är en utav bilderna från fotograferingen förra året!

Ca 5mån.


//Pillan 

Ovido - Quiz & Flashcards