pillllans

Alla inlägg under juli 2013

Av Pernilla - 17 juli 2013 21:16

Var på Göken med en kompis igår för lite småshopping & fika. Fick handlat en så tuff body, minsta strl va 62 så Holly får växa i den. Björn gilla den, såklart


   



Lilla Holly förut idag

 




//Pillan

Av Pernilla - 15 juli 2013 17:30

Tänk att idag, fyller våran lilla Holly 1 månad  


 

Nyfödd Holly på BB


 

Idag 1 månad



***





 

Vart hos Calle en sväng idag också och hälsat på honom, hovslagaren kom och slog på en sko som han tappade i helgen. Han mår så fint hos Maria och han kan inte bättre ha det så jag är ju otroligt trygg med min häst & ridpaus   Men nu längtar jag efter att få sitta upp i sadeln igen. Om så bara för en liten skritt tur ut i skogen   Men det närmar sej ju i alla fall...


//Pillan

Av Pernilla - 13 juli 2013 20:37

så söta små tassar



Detta är våran kvälls sysselsättning. Det är ju urgulligt med små bebis avtryck   Jag testade dock bara fötterna ikväll, tror jag får försöka mej på händerna när hon sover   


//Pillan

Av Pernilla - 13 juli 2013 10:07

Igår var det GT karnevalen i Mollösund så vi åkte ut och mötte upp min syster m. familj och tog ett varv runt byn och kikade, det var ju strålande väder. Efteråt satte vi oss vid sjöbodarna och åt räkor och jag ska ärligt erkänna att jag saknade vinet  Men det får ju vänta ett tag till...


   Jag & storasyster   


/Pillan

Av Pernilla - 11 juli 2013 21:35

 

Vilken lycka & kärlek detta är!



Jag njuter för fullt av min mammaledighet tillsammans med älskade lilla Holly. Skulle dock tycka det vore lite extra trevligt om gullungen skulle få för sej att börja sova bättre om natten. Kan bli segt i längden att oftast få gå upp varannan timme för att sen, kl 04-05 stå upp för dagen  Så vi får hoppas att hon ställer in sej på en lite mer tacksam nattsömns rytm här inom det närmsta.

Vi var på BVC idag också, mys att Björn har semester så han kunde få följa med! Allt såg fint ut och Holly växer som hon ska  




I e.m åkte vi till ellös så vi fick vart på en timmes pw runt Ellös också, aningen för varmt men annars, riktigt gött! Jag ska försöka skärpa till mej och promenera ännu oftare, har ju ca 20kg att gå ner. + att jag ska bli bättre på nyttig mat och allt de där också...  Jag kommer inte stressa neråt i vikt, men jag vet också att det inte försvinner av sej självt, så jag vill & ska tänka mej för så det går åt rätt håll!



//Pillan



Av Pernilla - 10 juli 2013 10:00

Igår var jag på loppis och sen iväg för lite shopping i uddevalla. Får ju alltid handlat en del men igår blev jag extra nöjd över de två hjärtan jag köpte på rea för 15kr. Gav dom till syster så hon kunde texta på dom och det blev så jäkla fint. Ska dekorera Hollys rum med dom sen  


Vad tycks!?



***



Sen igår kväll var jag iväg och tittade på när Maria red. Hon är med på dressyrläger med Calle nämligen. Det gick jättebra, han gick gudafint ibland. Dock så levde han rövare en del och sparka backut i väggen, bocka och drog i galopp. Riktig buse, tur hon sitter kvar.

Har ju blivit väldigt lite Calle i bloggen den sista tiden. Så för att uppd. lite om honom, han är sen ca 1 månad tillbaka på sommarbete hos Maria. Dit har också Sara (hans f.d nordsvenska kärlek) kommit så dom går lyckliga och betar tillsammans. Calle har därför fått lite paus ifrån manege och lektioner/träningar och går mestadels ute i skogen och har roligt! Men nu vart det dressyrläger och han (& Maria) har även vart iväg på en Pay & Jump i Stora höga här i juli och gjorde 2 starter i 60cm varav en blev felfri   Så helt skogsmulle blir han inte   


Det var ett väldans kärt återséende detta året   Bästisar!



//Pillan  

Av Pernilla - 7 juli 2013 19:00

Hur statistiken kan hålla i sej trots min icke existens här - lite otroligt.

Anledningen är helt enkelt att jag tappa lusten för bloggen totalt när Boss försvann ifrån mej. Det har vart, och är fortfarande, otroligt tufft. Går inte en dag utan att jag tänker på honom, inte en dag utan tårar.. -En ständig saknad. Jag försöker allt tänka positivt, vara glad över minnena med honom och att jag fått ha honom, vilket jag också är! Men, hua, vad tomt det känns utan min lurviga nallebjörn. Aldrig att jag får en sån vän som honom igen....


     



Men, för att övergå till något roligare....


Ni vet ju att jag vart gravid, var beräknad till den 14;e juni. Den 15;e juni fick vi en flicka.

Punktligt på beräknat dagen den 14;e gick mitt vatten hemma och ett par timmar senare var värkarbetet igång. Vi åkte till Näl och var där vid 19 tiden, kl 05;13 föddes våran tjej Känns otroligt fint & underbart att blivit mamma, till världens finaste lilla prinsessa.


Holly

     

  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards