pillllans

Alla inlägg under juli 2013

Av Pernilla - 22 juli 2013 10:46

Hua, vad jag är trött idag. Igår kväll åkte vi nämligen över till Maria & Karl-johan och dit kom även Linda och hennes familj så vi grillade och hade trevligt! Lilla skruttan somnade efter hennes kvällsmat vid 22 tiden och sov gott i vagnen några timmar så när vi åkte hem strax efter 3 inatt så hade hon redan hunnit sovit det mesta av sin natt. Gav henne mat igen vid 4 tiden, vid 5 somnade hon och vid 8 skulle hon upp. Så jag är ganska trött idag efter typ 3 tim sömn, men det var det värt  


   

Mina hjärtan <3



****



Just nu springer det omkring en hund på vår tomt. Känns lite knepigt faktiskt  Det är nämligen så att vi lånat ut hundgården till en kompis som vill lämna sin hund här ibland på hans semester. Åh visst går det finfint! Det känns knepigt att här vart tomt den sista tiden, men det känns lika knepigt med en annan hund här om jag ska vara ärlig. Hade det vart en leonberger eller berner sennen hade vi dock inte lånat ut hundgården, då hade jag bölat mer än vad jag redan gör tror jag. Detta är någon fågelhund av nåt slag, jättesöt och nog väldigt aktiv för jösses vad han springer omkring, nu var han nyss här in i huset och hälsa!



 

Det är helt sjukt vad jag saknar Boss, imorgon är det 2 månader sen jag och mamma åkte till Blå stjärnan med honom. Helt ovetandes om att vi skulle få åka hem utan honom  



//Pillan

Av Pernilla - 21 juli 2013 13:18

Efter att ha dammsugit & skurat alla golv i huset & storstädat sovrummet ordentligt ska jag nu unna mej en stor portion glass. Lite svalkande i värmen är heller inte fel  


 


//Pillan

Mys

Av Pernilla - 20 juli 2013 21:22

  Mys med älskade lilla Holly  





Efter Trollhättan förut svängde vi förbi hästarna på vägen hem så jag kunde mysa lite med Calle också  

     

Nu vill jag upp i sadeln på min prins, åh vad sugen jag är!! Min fina Calle


//Pillan 



<3

Av Pernilla - 20 juli 2013 11:00

Efter att ha badat och ätit "lunch" så blev någon väldigt trött  


 


Nä, jag ska inte sitta här nu, utan jag ska ta och passa på att städa undan medans hon sover. Sen till eftermiddagen åker vi till Trollhättan & Fallens dagar för att kika runt lite och även få se vatten i fallen...


//Pillan

Av Pernilla - 19 juli 2013 22:04

Vet ni hur svårt det är att få handavtryck av en bebis? -Ganska svårt! Omöjligt skulle jag nästan vilja påstå så vi förstod ganska snart att enda chansen vi har, är att försöka när lilla Holly somnat.

Vilket hon gjorde i mitt knä för en stund sen, så jag & Björn passade på och plockade fram färger och fick prova några ggr innan vi fick ett helt OK avtryck som får duga. Men det är väl lite charmen med det hela, att det inte är helt perfekta konturer   

   


Så nu har jag gjort klart hand & fotavtryck som ska sitta i boken om henne. Men på posten idag kom mina avtrycks boxar också så i helgen blir det att göra fler avtryck. Hoppas det blir aningens lättare men det tror jag. Jag har nämligen beställt efter ifrån www.lifestone.se  Holly ska få en fin tavla därifrån med både hand & fotavtryck och hennes uppgifter. Kommer bli jättefint!!  


 


//Pillan


Av Pernilla - 19 juli 2013 10:39

Jag sitter och dricker kaffe och kikar H&M´s sida för en ev. beställning, Björn sitter på övervåningen vid datan och kollar förmodligen maskiner och sånt, & lilla Holly sitter i sin babysitter och kollar på Desperate Housewifes  


Funderar lite vad man ska hitta på idag, jag ska i alla fall få fortsatt att greja/rensa här hemma. Vi ska ju bygga ut här till hösten och då känns det gott om man har fått rensat och plockat iordning innan snickarna kommer och innan det nya "bygget" står färdigt. Blir lite rumsbyten här hemma kan man säga...
Vi ska nämligen bygga ut på övervåningen, det blir ett helt nytt sovrum på typ 30kvm till mej & Björn  vårt rum på nedre plan får D och D´s rum på övre plan får då alltså Holly. Så det kommer bli mycket att göra här till hösten då vårt nya rum ska göras iordning, vårt gamla rum ska D få om målat som han vill och så ska jag måla och inreda Hollys rum (längtar massa).


 

På bilden ser ni vårt hus och vart det ska byggas ut. Även köket ska vi göra om & bygga ut lite vilket kommer bli skitfint. Åh jag bara längtar till vårt "nya" hus  


//Pillan

Av Pernilla - 18 juli 2013 19:41


//Pillan  

Av Pernilla - 18 juli 2013 11:55

Solen skiner och jag har vart iväg en sväng och handlat lite gulliga kläder till Holly och nu har jag precis planterat nya blommor på utsidan  Toppentorsdag!

Ska passa på att få grejat hemma idag, städa, tvätta undan allt och göra fint och till eftermiddagen ska jag ut på långpromenad! Försöker ju verkligen att gå minst 1 gång om dagen, hejdå gravidfluff liksom   Idag ska jag nog ta en promenad över till Maria så jag kan pussa på Calle en stund  


     

Snart kan man skörda lite jordgubbar och om ett tag blir det paprikor också, ser att jag har en del knoppar  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards