pillllans

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Otroligt !

Av Pernilla - 7 juli 2013 19:00

Hur statistiken kan hålla i sej trots min icke existens här - lite otroligt.

Anledningen är helt enkelt att jag tappa lusten för bloggen totalt när Boss försvann ifrån mej. Det har vart, och är fortfarande, otroligt tufft. Går inte en dag utan att jag tänker på honom, inte en dag utan tårar.. -En ständig saknad. Jag försöker allt tänka positivt, vara glad över minnena med honom och att jag fått ha honom, vilket jag också är! Men, hua, vad tomt det känns utan min lurviga nallebjörn. Aldrig att jag får en sån vän som honom igen....


     



Men, för att övergå till något roligare....


Ni vet ju att jag vart gravid, var beräknad till den 14;e juni. Den 15;e juni fick vi en flicka.

Punktligt på beräknat dagen den 14;e gick mitt vatten hemma och ett par timmar senare var värkarbetet igång. Vi åkte till Näl och var där vid 19 tiden, kl 05;13 föddes våran tjej Känns otroligt fint & underbart att blivit mamma, till världens finaste lilla prinsessa.


Holly

     

  


//Pillan

 
 
Ingen bild

becka Alfredsson

8 juli 2013 19:05

Fruktansvärt tråkigt med boss! :( Men stort grattis till lilla ljuvliga Holly! Hoppas ni mår bra och att allt med sömn och sånt går bra :)

Pernilla

8 juli 2013 22:13

Ja det känns väldigt ledsamt & tomt utan honom :(
Tack så mycket :D Ja vi mår jättebra och allt går toppen. Sömnen är väl sådär, jag är uppe varannan timme så någon vidare skönhetssömn får jag inte ;) hehe..
Nu närmar det sej ju för er, åhh så spännande :) Går allt bra med graviditeten? :)
Kram på dej!

 
Ingen bild

becka

9 juli 2013 10:08

Ja sömnen kanske tar ett tag att få ordning på ;) Ja Vi vill bara att bebisen ska komma nu! Bara 6 veckor kvar :) Ja graviditeten har gått bra, bara att jag fått väldigt ont i ryggen för de är någon nerv som ligger klämd.. så därför längtar jag lite extra tills bebis är ute ;)

Pernilla

9 juli 2013 17:41

Ja, varje kväll hoppas jag på att kommande natt är den första i hennes nya jättebra nattsömnsrutin ;) hehe...
Ja ni var beräknade några dagar innan min födelsedag va? 30 aug :)
Jädra nerv som ligger i kläm :/ Ush.. men skönt att allt känts bra annars :D Förstår att ni längtar, det är ju hur mysigt som helst med bebis :)

 
Cathie

Cathie

10 juli 2013 12:13

Men ååh, grattis!! :)

http://cathie.se

 
Ingen bild

becka

11 juli 2013 17:38

Haha ja stackare! Hoppas de går bättte snart! :/ Ja vi är beräknade till den 24, öppnavarv helgen ;) Så vi får se när de lilla livet bestämmer sig för att komma :D kram!

Pernilla

11 juli 2013 21:33

Ja se där ja :) Så spännande!! Vet ni va det blir eller är det suprise? :) Kram

 
Ingen bild

becka

14 juli 2013 00:18

Det blir en överaskning! Så vi spricker snart av undran :) kram :)

Pernilla

14 juli 2013 07:02

Oh spännande :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards