pillllans

Alla inlägg under april 2013

Av Pernilla - 14 april 2013 20:03

Ja det är riktigt mysväder ute tycker jag. + att det är väldigt behövligt med regnet nu, och kommer då också solen och lite värme nu i veckan som dom sagt så kommer det börja växa ute. & tar gräset fart så kommer våren  Härligt & äntligen!! & när gräset har börjat få lite fart så ska Calle släppas i gräshage och successivt vänjas in på betet för att längre fram, mot slutet av maj (beroende på väder) få åka på sommarbete till Maria. Då ska han också få träffa sin Sara igen, åh vad lyckliga dom kommer bli!! Ska bli så otroligt mysigt  


             

Förra sommaren hos Maria....

 


//Pillan



Av Pernilla - 14 april 2013 07:15

& inte bara för denna morgonen utan för minst 1½ år !!! Woppa säger jag bara   Ska dock tillbaka till jobbet redan imorgon men det blir på möte där jag tänkte vara med så jag får träffat alla en "sista" gång och bjudit på fika. Så det blir bara trevligt  


 

Nog för att jag älskar mitt jobb & trivs superbra! Så känns ändå detta helrätt och jättemysigt. Nu ska jag få gå hemma i lugn & ro och pyssla, greja iordning för bebis samt bara njuta av ledig tid. Me like !

& idag är det exakt 2 månader till BF  



//Pillan


Av Pernilla - 13 april 2013 13:42

Nu kom jag nyss hem från stallet där jag vart en sväng och tittat på Ann-Sofies lektion. Det gick jättebra och såg väldigt fint ut. Trots att Calle inte var på en ängels humör idag  Så hon fick nog allt kämpa lite extra med bråkstaken idag.


Jag är väldigt ridsugen men jag kan verkligen inte vara mer nöjd med mina medryttare än vad jag är, som rider Calle så otroligt bra  Helt toppen är det!Vilket också gör denna ridpaus både lättare & lite roligare för mej, i vetskapen om att Calle inte kan ha det bättre.




Eftersom jag bara sov två timmar imorse efter jobbet så ska jag försöka få ätit lite tidigare middag så jag kan gå och lägga mej en stund igen.. Roligare lördag än så blir det inte idag! Sömn, mat och lite stall  


//Pillan

Av Pernilla - 12 april 2013 20:01

Åker strax till jobbet, det är min helg, men det är min sista jobbhelg och på söndag när jag går hem från jobbet så är det för minst 1½ år. Woppa woppa!!


 


//Pillan



Av Pernilla - 11 april 2013 16:01

Vilket väderomslag det vart/är idag. Snökaos, regn och uppehåll om vartannat!? I skrivande stund regnar det här...

Efter frukosten imorse åkte jag i alla fall till mormor & morfar för att hälsa på  Världens finaste människor är det, och jag har turen att dom finns i mitt liv! När vi fikat klart så åkte jag förbi stallet, tanken var longering men det får vi se på ikväll istället.

Manegen var nämligen upptagen och med tanke på vädret så var jag sådär lagom sugen på paddocken   Man blir verkligen bortskämd när man står med ridhus, för hade jag stått kvar på förra stället idag så hade jag ju vart tvungen att vara ute i paddock. Hehe.... 

Nä, jag ska försöka hinna åka ner ikväll efter lektionerna istället och longera honom en stund då. Jag fick i alla fall pysslat om honom massor när jag var där förut. Klippte manen också, ganska kort, den växer ju som ogräs och nu ville jag bli av med en del! 



       

Börjar längta efter sommaren nu.....

 

 

 


Nä nu börjar det bli dags för middag, så jag har det färdigt när killarna kommer hem sen!


//Pillan

Av Pernilla - 11 april 2013 08:02


Frukost framför Ponnyakuten, har ett par avsnitt att se igen...

 

 

 


//Pillan

Av Pernilla - 10 april 2013 22:47

   


Kärlek !


//Pillan

Av Pernilla - 10 april 2013 16:06

Känner mej inte på humör idag riktigt, vet inte om jag ska skylla på gravidhormoner eller om jag helt enkelt bara har en dålig dag!? Känner mej lite nerstämd och sen också att världens bästa Boss ev. får åka till veterinären inom kort känns ju inte direkt upp piggande heller

Ja hur som helst, jag har som tur är mestadels umgåtts med Maria idag och hon vet ju att jag brukar vara lite gladare så tror inte hon tar åt sej när jag verkar vara bitter


Åkte ner till stallet imorse för och hjälpa till, fick både gjort stallsysslorna, vattnat manegen och sopat sargen + sopat/städat runtom lite och något av det bästa. Jag fick putsat min dressyrsadel riktigt ordentligt, bra !


Maria använde hoppsadeln idag för hon ville ta några språng i paddocken. Hon tyckte inte att det kändes jättebra idag men det såg då väldigt fint & trevligt ut   Jag är så nöjd verkligen att hon hjälper mej och rida Calle nu, jag har verkligen fått löst detta med min ridpaus jättebra!

Ann-Sofie rider ju Calle på lektion på lördagar och Maria rider de andra dagarna, jag kan longera ibland och Calle får max 1 vilodag i veckan. Helt suveränt bra och jag är så tacksam att jag får denna hjälp, så jag kan ha kvar Calle hos mej och veta att han har det bra

tack Maria & Ann-Sofie för ni hjälper mej med prinsen



Jag glömde kameran idag tyvärr, så bjussar på mobilbild för dagen!

 

Nu ska jag göra middag och gaska upp mej lite  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards