pillllans

Alla inlägg under oktober 2012

Av Pernilla - 19 oktober 2012 19:01

Igår åkte jag & Maria till vet. Rudbäck för en koll av Calle. Inte att han vart sjuk eller halt men det var lite jag ville kolla upp innan vi går vidare med träningen. Så Anna klämde/kände igenom Calle, gjorde hältutredning, böjprov, longering och så red jag för henne. Jag fick höra mycket positivt av henne så det var kul, vänster sida på SI leden var han jätterörlig och fin men på höger var han lite sämre så det rättade hon till. I övrigt sprang han som en klocka vid böjproven, dock så kicka Calle med bakbenen när hon skulle lyfta dom vid böjproven, så dom fick jag lyfta istället. Trotspelle är vad han är ibland !

Men han rörde rygg & rumpa bra, och hon tyckte han var fint musklad överallt, i bra hull och liksidig i kroppen   Fick höra så mycket positivt efter jag ridit så när jag skritta av Calle kom det några glädjetårar



  Måste kissa innan undersökning


   

Min finaste, kärleken för Calle är enorm! Kommer aldrig göra mej av med honom...




Eftersom Calle fick kiropraktik igår så skulle han vila idag, longeras imorn, på söndag en lugn uteritt och på måndag får jag köra på som vanligt.

Idag var jag först hos Calle på förmiddagen och fixade boxen, mös med Calle. & nu kom jag nyss hem ifrån honom då jag vart där igen. Kvällsmockade och gav äpplen, mös lite extra!  


//Pillan

Av Pernilla - 17 oktober 2012 21:22

Fick i sista stund ridit i manegen idag men väntade ut tiden in i det sista eftersom det var så mycket folk där ett tag. När det blev lugnare och mindre folk passade jag på att gå in med Calle, dessvärre hann jag därför bara rida 50 min innan lektionerna började och med tanke på hur jäkla pigg Calle var idag och med hans överskottsenergi hade jag behövt trava honom en halvtimme till. Jaja... Han blev åtminstonde ordentligt svettig och lite tröttare mot slutet i alla fall. Traven var för jäkla fin det sista, hua vad han trampa på.

Efter ridningen fick han sej ett bad, shamponerade honom ordentligt så han är ren och fin imorgon när vi ska åka iväg!!  


 

//Pillan

Av Pernilla - 17 oktober 2012 12:00

Nu har jag precis vaknat efter att ha sovit gott några timmar efter jobbnatten. Nu blir det massa kaffe och sen så fort jag piggnat till, raka vägen till världens finaste Calle  


 

//Pillan

Av Pernilla - 15 oktober 2012 20:45

Dagen har rullat på fint!

I förmiddags åkte jag till Calle, pysslade och mös i massor och red sen ett pass i manegen vilket gick sådär, men Calle var pigg & glad i alla fall  Sen skrittade jag ut honom en liten sväng barbacka..


   Alltid spetsade öron  




Så har det vart APT möte för min del och nu bär det av till jobbet!


//Pillan

<3

Av Pernilla - 13 oktober 2012 21:37

 

Hade hagmys med massa äpplen idag    



Kom nyss hem från stallet, var där en andra gång nu ikväll för jag hade kvällsfodringen idag och Maria var gullig och hjälpte till. Tack Maria!! Jag vet inte riktigt hur jag ska våga vara ensam på logen i stallet en mörk höstkväll? Så väldans tur när jag får sällskap.. Tänker tvinga med mej Björn någon gång också  


Nu ska jag ha lite lördagsmys med Björn!!


//Pillan



Av Pernilla - 12 oktober 2012 21:18

Hur rart är inte det?  Äntligen fick jag kommit mej iväg och hälsat på Ida och hennes familj, och lilla söta Isabelle på 6 veckor. Hur sött som helst! Man kan titta på dom små i evighet! Hon var så liten och gullig med fint mörkt hår! Naaw


  


Fick vart i stallet länge idag också, åh jag älskar att vara på Ork. När jag var mindre var jag ju där nästan jämt, ofta i alla fall. Så det är väldigt mysigt att återförenas med den anläggningen och alla där, trivs så himla bra  & himla kul att Calle också gör det!

Ridningen gick bättre idag, han kändes ganska fin så jag vart nöjd! Fick anmält mej till KM i dressyr också, fast på ridskolehäst fick det bli (då jag inte vet läget med Calle än). Fick Nicco och jag har ridit henne typ 1 gång på hopplektion för 5 år sedan. Så det ska bli roligt och sitta upp på ny häst och dressyra igenom en tävling. Lärorikt också för den delen!! Jag tog LB;1, helt klart det lättaste programmet ever!


  Maskerad dressyr LB;1 -09. Jag & Calle som smurfarna  Minns att Calle inte direkt älskade min ansiktsmålning, tog mej 10 min och få tränsat honom. & innan jag fattade vad det var han var rädd för  


Nu får det bli lite myskväll här hemma!!


//Pillan


Av Pernilla - 12 oktober 2012 08:23

-4,5gr när jag gick upp. Men jag uppskattar det! Våran gräsmatta har vart full med lera efter att Björn kört med grävmaskin och älgarna har trampat runt trädet och käkat äpplen  Men nu blir det så mycket bättre när det blir lite ytfrost, så nu kan jag istället bara släppa ut Boss, utan att hela han blir grå och jättesmutsig!

+ att dessa dagar vi haft med sol det sista har vart underbart!! Mycket hellre -gr men fint väder än + och allt jäkla regn och blåsande!


Idag ska jag åka till Ida & Christian för och hälsa på dom och deras lilla Isabelle  Äntligen! Ska bli så mysigt och få träffa deras lilla, och även Ida & Christian såklart!!


Men innan jag åker till dom så åker jag och fixar klart stallet och rider en stund. Jag hade ju tänkt att anmäla mej till KM dressyr, men nu kan jag nog inte vara med på Calle  Beror ju lite på vad vet. säger nästa torsdag men tävlingen är ju på söndag. Känns snudd på tid.. Vill ju givetvis helst ha honom, men om han inte kan vara med så funderar jag på att låna en ridskolehäst! Hade ändå vart lite kul att sitta upp på ny häst och rida ett program, lite lärorikt om inte annat?  Jag får se....


 

//Pillan




Av Pernilla - 11 oktober 2012 20:47

Kom nyss hem från stallet, valde att motionera Calle lite på uppehållet i skritt & trav 40min. Men ush vilket pass. Calle var bara spänd & motsträvig och jag var inte på humör.
Men jag testa dom nya stigbyglarna och det var kärlek på dom. Vilket fäste och superbekväma!!


 

Så fick jag mockat för honom en andra gång, gett lite mat och pysslat om honom i massor. Åh min underbaraste skäck!  Om 1 vecka har jag fått tid till veterinären. Vill bara att den dagen ska komma och sen vara över, och lite positiva besked på allt!!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards