pillllans

Alla inlägg under september 2012

Av Pernilla - 20 september 2012 19:58

Får faktiskt skärpa mej, just nu sitter jag och äter dagens första mål. Hur jäkla bra är det då? Hm.. Den sista tiden har jag verkligen slarvat med och äta vilket resulterar i att målen till stor del, helt enkelt uteblir. Nä nu ska jag skärpa mej och försöka tänka mat mat mat, trots att jag inte är hungrig....

***


Ja hur som.. Har haft en trevlig dag, sov så gott imorse men gick upp vid 11,30 för och inte missa Hem till gården  Älskar den serien! Så det blev kaffe framför tv;n.

Sen åkte jag till ridklubben och fick nycklar samt skrev på stallplatsavtalet, så nu känns det nära! & lite pirrigt, just för att jag hoppas sååå att lilla Crabat ska trivas samt sköta sej. Men det ska bli riktigt kul!

Så fick jag helgjours schemat för ridskolan också och jag blev lite paff  10 åtaganden på flera månader, haha. Så få har jag ju inte ens haft på ett par veckor där jag står nu typ. Visst är det fler hästar och mer tid som läggs på ett åtagande på ridklubben, men ändå. Vad bortskämd jag kommer bli!

***


Sen efter ridskolan åkte jag till stallet för och möta Jill & Simone. Vi red ut en sväng i skogen och så avslutade vi med ett litet pass i paddocken. Calle var väldigt pigg & mjuk idag, jättetrevlig  


 


Nä nu ska jag slappa framför tv;n och bara va ..


//Pillan



Av Pernilla - 20 september 2012 07:29

Kom precis hem ifrån jobbet nu, så ska strax krypa ner och sova ett par timmar. Sen blir det lite ärenden på schemat för dagen + stallet och ridning också  


Men känner mej liite irriterad, gillar inte alls den känslan så ska lyssna på min absoluta favvolåt nu ett par ggr så blir jag på ett mer glatt humör igen, dvs mer mej själv  



Så himlans bra  


//Pillan 

Av Pernilla - 19 september 2012 07:15

Har nyss slutat jobbet, så nu ska jag direkt till stallet för lite morgonmys och utsläpp av hästarna innan jag ska åka hem och soooova


Har beställt lite täcken till Calle förresten, 4st Rambo & 1 Amigo täcke. (Älskar HW täcken) Hoppas att inget blivit slutsålt utan att jag får hem allihop!


 

   Blev bl.a ett sånt här fast i fleece, sålde ju mitt stalltäcke i 200gr eftersom jag inte är i behov av ett tjockt stalltäcke. Men dom är ju sååå snygga så ett fleece blir bra !!


//Pillan

Av Pernilla - 18 september 2012 13:09

Det besitter jag idag, hua vad det känns i kroppen. Det blev ju inget regn igår (bara massa jävla blåst som vanligt..) så jag passade på att greja ute i trädgården hela dagen

Först fick jag rensat upp vid äppleträdet, plockade väl upp en sådär 297 äpplen  Men snyggt blev det + att älgarna kanske håller sig borta mer nu! Vore trevligt !!

Boss hade nog dock roligare än mej?..

 


Sen fick jag tagit itu med ena rabatten som vart totalt igenväxt pga en hemsk giftig ek som stått där. Nu äntligen åkte den väck och buskarna intill blev nerklippta och så fick jag rensat upp. Ska fortsätta lite där men det blev genast bättre! 

  Nu kommer jag åt att måla altan också ...




Till e.m kvällen åkte jag till stallet för och träffa Ann-Sofie, men träffade också Jill & Simone där så vi red ut allihop. Eftersom vi skulle ta en skritt tur i skogen så passade jag på att rida barbacka, åhh vad mysigt det är! Igår passade det också perfekt eftersom jag var lite trött i kroppen efter allt jobb i trädgården  


/Pillan

Av Pernilla - 17 september 2012 08:58

& ny vecka.

Idag är jag ledig, har precis kört min sambos son till skolan. Så nu dricker jag kaffe och njuter av morgonen... Ska vara hemma & pyssla under dagen och få gjort lite nytta.

Hoppas bara att jag blir helt bra snart, varje morgon och ibland på kvällen blir jag snorig/hängig men det händer inget mer. Hur segt som helst.. Bättre att det bryter ut en förkylning så det kan bli bra sen, fast allra bäst är ju om det bara struntar i och bli något och försvinner det lilla som är...

+ att jag vill så gärna hälsa på Ida & Christian och deras lilla Isabelle som dom fick på min födelsedag.. Ska bli kul och få se henne, lilla pyret  Men vill ju absolut inte smitta henne med något så får vänta ett par dagar.



 


Åker till stallet till e.m och rider ut med Ann-Sofie ikväll, så mysigt med sällskap! + att jag vill gärna passa på att rida tillsammans nu innan jag flyttar Calle. Fast sen kommer jag ändå som sagt lasta och åka tillbaka till Livetorp ibland för och rida ut där med dom...



//Pillan



Av Pernilla - 17 september 2012 07:30

Jag är med i buzzador vilket gör att man får chansen att prova nya produkter och även dela ut tester till folk som får prova och efter det svara på några frågor om produkten. Hur bra som helst!

Någon som inte vet vad det är och blir nyfikna/vara med i Buzzador får gärna fråga mer.



Den senaste buzzningen jag kom med i var om nytt schampo & produkter från Pantene Pro-V. Jag gillar dessa mycket, jag som har så mycket & tjockt hår märker ju med en gång om det är något bra passande till mitt hår vilket detta var. Mitt hår blev jättesmidigt och glansigt & produkterna luktar fräscht!

Jag är jättenöjd!



//Pillan

Av Pernilla - 16 september 2012 18:29

Slutade jobbet 7 imorse så morgonen & förmiddagen blev det sömn för min del, gu vad gott jag sov. Gick upp vid 12 och hann dricka kaffe och få en lugn stund innan jag åkte till stallet för och möta Ann-Sofie & Simone. Det slutade regna precis när vi skulle ge oss ut på tur men det var kolsvart på himlen så vi red inte så långt, blåste ju en del med (gör det nåt annat nuförtiden? ) Så vi skrittade ut i skogen en vända och sen gick vi in i paddocken.

Fick Calle fin & trevlig i traven och när han gick avslappnat där så gick vi över till galoppen. Tränade enbart på galoppfattningar idag för att stärka honom mer. Det gick bra och några gånger blev det superfina fattningar, helt klockrent! Så när vi låg på topp avslutade vi 



      

Calle var lite limefärgad idag !


Nu ska jag snart åka tillbaka till stallet igen för ett insläpp av pållarna och lite kvällsmys med Calle.


//Pillan

Av Pernilla - 16 september 2012 14:00

  Om 2 veckor är det stallbyte och då blir detta Calles nya box.



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards