pillllans

Alla inlägg under september 2012

Av Pernilla - 15 september 2012 16:30

Sysselsättning jag kommer få i höst/vinter. Jag ska slipa & måla om hela allrummet på övervåningen (som jag nämnt tidigare), det ska bli precis som hallen på nedervåningen. Det kommer bli jättefint, men det är ganska mycket som ska göras + att det är såna roliga ställen att komma åt  Ska ta och börja lite smått här framöver tänkte jag.


     


Detta är bara ett av flera projekt jag vill få gjort detta året...


//Pillan

Av Pernilla - 15 september 2012 07:15

Min jobbhelg så här är det lugnt.. Calle ska skrittas ut i skogen senare idag och även imorgon.


Men nu ska jag hem och sova !


 

Bjuder på en fail bild. Haha.. Syns lite dåligt, men skrattar gott på bilden. Koncentrationen kan ju inte alltid vara på topp!?



//Pillan

Av Pernilla - 13 september 2012 13:23

Hade en trevlig kväll i stallet igår. Jag, Simone, Lena & Ann-Sofie red först ut en skogsrunda som är superbra, backar att klättra i och Calle den lilla latmasken valde galopp i backen..

Efter skogsturen gick vi in i paddocken en stund, vilket var bra så jag fick travat igenom Calle ordentligt. Till en början var han lite tjafsig och spänd men i slutet släppte det en hel del. Då gick han ärligt framåt och blev mer mjuk och följsam, & jag kunde sitta ner i traven och nästan "åka med" ett par steg emellanåt utan att han tappa både formen & takten.


 


Imorse var jag uppe vid halv 7 och åkte till hästarna direkt för morgonmys, släppte ut dom och fixade färdigt stallet. Åker tillbaka till e.m och rider ett pass i paddocken.


//Pillan

Av Pernilla - 12 september 2012 09:38

Bara jag som är frusen idag? Känns att hösten är här nu, brr..!



Ikväll ska jag rida ut med 3 andra i stallet, ska bli jättetrevligt eftersom det sällan blir att så många av oss rider tillsammans.

Men tills ikväll ska jag få grejat här hemma och komma ikapp med städning och diverse...


    



//Pillan



=

Av Pernilla - 10 september 2012 15:29

Mitt emellan 2 jobbnätter = vilodag för Calle eller för mej, något mindre energikrävande som en liten tur ut i skogen... Fast idag fick det bli vila helt, efter mina futtiga 3 timmars sömn imorse efter jobbet + att jag nog dessutom börjar bli förkyld, känns sådär!! Bläää !



Bild från igår, älskar vad lättridning gör sej på bild   


 

Tycker iaf att Calle är snygg i marinblått.




Nu ska jag slänga i mej lite mat, sen blir det tack & god natt! Ikväll är det jobbet igen som gäller.


//Pillan

Av Pernilla - 9 september 2012 17:10

Fick sällskap av Jill & Simone i stallet idag, så himla kul! Jag & Simone tog ett pass, ca 45min i paddocken. Passade på att prova ett nytt 3 delat bett på Calle också, och jag tyckte det kändes jättebra. Alltid kul när man hittar fler bett att altinera med  Han var väldigt "lugn i munnen", inget tjafsande och heller inte att han blev stark/sög sej fast på det! Toppen!


Annars var ridpasset helt OK, både jag & Calle var lite sega idag, så några missar här & där men överlag så var han mjuk & fin & några varv i traven var han jättefin!


Mamma tog kort.



     




Nu ska jag lägga mej & vila en stund, börjar jobbet ikväll!!


//Pillan



=)

Av Pernilla - 8 september 2012 21:09

Fick med mej Lovisa till stallet idag så hon red Sara. Vi red en halvtimme och Calle var riktigt cool, trots att det blåste halvstorm ute och det var "läskiga" grejer runtom. Han var nästan såpass "seg" i reaktionerna att jag fick träna tempoväxlingar & övergångar för och få igång honom bra. Men i slutet av traven gick han riktigt fint & härligt framåt  Så jag är nöjd!

Trodde att han skulle vara lagom studsig idag, med tanke på blåsten (som han brukar reagera starkt på) och sen gick det ju knappt och leda honom i hagen idag, han bara halvstegra och for runt som en dåre....


3 bilder från ikväll.

 

Lovisa & Sara matcha varann fint med rött


   

Calle fick dom nya skydden på sej idag, dom passade fint...



//Pillan

Av Pernilla - 8 september 2012 12:48

Känner mej seg och imorse vakna jag lite snorig. Hoppas inte att någon jobbig förkylning är på väg, det har jag noll och ingen som helst lust till. Känner mej dessutom lite lätt höstdeprimerad, här blåser ute idag igen och att det blivit kallare ute är nu ett faktum, ett tråkigt sådant. Ush, jag vill inte !

Ska försöka och göra lite nytta här hemma under dagen, till eftermiddagen blir det stallet. Ska rida ett lätt pass i paddocken och få tvättat svansen, klippt och friserat Calle lite. 


     

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards