pillllans

Alla inlägg under september 2012

Av Pernilla - 7 september 2012 22:54

Haft en trevlig fredag! Vart iväg på en trip med älskling och handlat nytt fint till huset, sen kalas (alltid lika trevligt) hos min systerdotter Lovisa och sen insläpp av hästarna & massa kvällsmys i stallet, & nu är det lite fredagsgotta hemma...


Ny smak och helt ok god ! 


//Pillan

Av Pernilla - 7 september 2012 11:25

Fick tydligen inte nog med shopping igår så fick köpt lite idag med.. Mer benskydd till Calle, blev bruna fårskinnsskydd från Eskadron.


 


//Pillan

Av Pernilla - 6 september 2012 21:13

Ja idag har jag vart iväg med Maria hela dagen och shoppat lite  Fick handlat ny lädergrimma till Calle eftersom hans gamla är lite för stor, nytt täcke m.m Fick handlat Glucosamin till Boss också eftersom han i höst ska få börja med det tillskottet!

Sen fick jag köpt lite allt möjligt sådär....



    Tycker han blev riktigt fin i grimman.




  

& tidigare ikväll åkte jag till stallet, grejade iordning allt för Calle eftersom dom står inne inatt. Vi har blää väder här, regnet bara vräker ner....


//Pillan


Av Pernilla - 5 september 2012 21:03

Nu har vi kört hem Calle & Sara till Livetorp igen. Calle försökte trotsa ett par minuter vid lastningen idag vilket han givetvis inte hade något för, men vid ett tillfälle backa han ur transporten (fy på den!!) & jag min klant fick grimskaftet runt lillfingret. Jahopp, så var det lite svullet och blå.


   Men åh vad söt man kan vara  




Så fick han och Sara träffat sin nya boxgranne Stormvind en stund i stallet innan vi släppte ut Calle & Sara för natten. Calle blev nog bara glad över mer sto sällskap intill hans box, tjejtjusare som han är!!  

Under tiden vi vart på bete har det tillkommit två jättefina ponnysar som ska stå hos oss september ut, Stormvind & Thellus.


**


Men nu ska jag göra mej iordning för sängen, sov knappt 3 timmar imorse efter jobbet och klockan ringer 5 till morran så bäst att få lagt sej, imorgon ska jag och Maria iväg på lite shopping  


//Pillan


Av Pernilla - 5 september 2012 07:15

Ikväll ska vi flytta hem hästarna. Dom ska ju som sagt tillbaka till Livetorp igen, förhoppningen är att dom kan fortsätta gå ute nattetid men eftersom det ändå är september nu så känns det skönt att ha dom vid stallet, ifall vädret skulle smälla till och bli kasst så kan vi snabbt & lätt stalla in dom om natten vid behov. Man vet ju aldrig med vädret  

Men det har vart helt underbart skönt och fått haft dom hos Maria, så nära från mej. Tack storasyster!!

Jag kommer tillbaka med Calle bus nästa sommar   Calle ska ju stå på ridskolan ((flyttar dit sista september)) men han kommer inte att stå där sommartid utan då är tanken att jag tar hem honom och sammanstrålar med Ann-Sofie & Sara. Kommer bli perfa!!


 


Men nu har jag jobbat klart 2a natten så nu ska jag hem och sova några timmar. Sen blir det till hästarna och packa ihop grejer m.m


//Pillan 



Av Pernilla - 4 september 2012 07:15

.. och sova nu! Hoppas på många timmars god sömn. När jag vaknar sen åker jag över till Calle & pysslar  


 

//Pillan

Av Pernilla - 3 september 2012 10:14

Åh vad jag hade ett trevligt kalas igår, supermysigt!!

Jag gjorde 3 olika sorters pajer, skinka & ost, köttfärs, och salami & brie. Sallad och fralla till det.. Var jättegott om jag får säga det själv  Sen chokladtårta och fika efter!! Fick så många fina grejer också så jag kan inte vara mer än supernöjd med gårdagen!! Tack mina goa familj 


***


Nu kom jag precis hem ifrån hästarna, vi bytte hage på dom idag. Den förra var nerbetad så nu fick dom en annan med mer gräs. Så får dom gå där tills på onsdag kväll för då ska vi flytta hem hästarna till Livetorp igen! Hösten är här och sommarn är över för denna gång...


  Räser råttan idag som dels blev glad för ny hage och med överskottsenergi i kroppen så är man ju tvungen att rejsa runt och göra glädje kickar hit & dit!?



 


//Pillan

Av Pernilla - 2 september 2012 10:36

Så mysigt att gå inne i detta höstvädret och städa/pyssla och förbereda för kalaset i e.m Ska bli så mysigt och få hem hela familjen på mat & fika  Eftersom vi är ganska många i familjen så är det inte jätteofta vi ses alla på en gång! Så det är alltid extra roligt när det händer!


Hoppas ni har en trevlig helg!!


 

Maria & Calle 90cm.



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards