pillllans

Alla inlägg under juni 2012

Av Pernilla - 24 juni 2012 17:55

Känner mej ganska seg & trött idag. En fullspäckad vecka känns alltid av på söndagen


Gårdagen i Lysekil var kul men trist bara att vädret var så pissigt, vädret gör ju så himla mycket för en cruising dag. Det blev ju inte direkt att man satt på bryggan och sola med en öl i handen, fast bara det där med en öl i handen var svårt igår. Poliserna var ju för det första överallt och sen hade hela bunten hök ögon  Det var nästintill att dom jaga runt på en ju, jag fick snällt hälla ut ölen och det var länge sen jag kände mej som 11 år. Kompisen sa dock nej en gång så han fick dryga 500 lappen i böter. Surt & löjligt om man frågar mej...!

Såhär trötta var vi på vägen hem iaf...

 




Idag har vart en lugn dag - gött!

Här regnar för fullt ute så det har passat bra och bara vart inne och myst... Var till stallet förut och kollade till kusarna, dom gick och beta & hade det gott. Jag lät Calle vila även idag, la på honom ett täcke och mös en stund. Han var himla kelsjuk och gick efter mej hela tiden för och stå tätt intill  


   Hagen idag !



//Pillan



Av Pernilla - 23 juni 2012 13:51

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommarafton! Jag har jobbat inatt så det vart lugnt för min del. Men nu inatt har jag tagit semester, så ska strax cruisa mej till Lysekil, dricka öl och ha det gött. Men med 10 timmars jobbnatt och 4 timmars sömn i bagaget så är jag sådär pigg


 


Calle får en välförtjänt vilodag idag, så ska jag skritta ut en sväng imorgon !



Nä nu drar jag!!


//Pillan

Av Pernilla - 21 juni 2012 15:34

Igår kväll var då sista lägerkvällen och ridpasset gick väl allt OK, jag är mer nöjd över måndagen & tisdagens pass. Jag orkade inte riktigt rida igår kväll, träningsvärken för mej var ett faktum och Calle hade det med. + att vi red i 2 tim igår så jag orkade inte ge allt, och Calle kräver ju mycket ridning från ryttaren. Men jaja, jag försökte i alla fall

Men det var ett mycket lärorikt läger och jag är i det stora hela, nöjd över mej & Calle  


Kan dock meddela att mina fingrar inte mår bra, kommer ta tid och läka, satan vad ont det gör. Bläää.... Men men, skylla mej själv va det...



       

 

Idag var ju tanken och åka in på hoppträning med Calle, men han var jättetrött igår + träningsvärk så vi flyttar fram hoppningen.

Så istället red jag ut med Lena förut, skritt i skogen & på grusväg i 40 min + en liten trav. Passade både mej och Calle ypperligt idag  





Imorse åkte jag till ridklubben med Ellen, för hennes sista dag på hennes ridläger.

 

Såhär söta var hon & hennes (klubbens) ponny Fabian. Jag tycker det är så otroligt sött med barn & ponnyer  




Nä nu ska jag slinga håret och göra mej lite fin!!


//Pillan

Av Pernilla - 20 juni 2012 10:03

Känner mej ganska trött idag + att jag har en go träningsvärk i kroppen. Calle har nog också träningsvärk, märktes på honom igår kväll när vi red. Men stundtals gick han riktigt fint och galoppfattningarna blev bättre & bättre. Vi tränade öppna & skänkelvikningar m.m och vissa blev riktigt bra. Mycket ryttarfel men jag får träna vidare. Calle är heller inte den enklaste att rida och det var väl som tränaren sa, att Calle är en riktig knöl och heller inte en snäll häst. Men jag gillar ju min prins ändå 

Igår kändes dock mina fingrar sämre, och en gång tåra det sig i ögonen så ont det gjorde. Mes som man är, men det är bara och bita ihop och försöka. Jag får ju skylla mej själv som glömde handskarna i måndags, men det gör lika ont ändå....

Jag får nog försöka med vintervantar eller nåt ikväll ?!  


  

//Pillan     

Av Pernilla - 19 juni 2012 09:47

Igår var ju som sagt första kvällen på lägret! Calle tyckte det var jättekul och komma in till Klubben och få stå i stallet med allt nytt omkring sej. Han skötte sej jättebra och han var lika lättlastad igår som han vart varje gång de senaste, så skönt att han bara traskar på och av transporten som han aldrig gjort annat !


& Jag är faktiskt nöjd över passet igår. Känns otroligt skönt och säga det + känna sej nöjd. Jag måste träna på att vara mer positiv och faktiskt kunna bli nöjd ibland.

Vi red ca 1˝ tim och jag säger bara wow om Calles trav mot slutet. Vilken AHA känsla jag fick.. Så fint som jag fick fram honom har jag nog aldrig fått?!  Galoppen gick mindre bra, men det visste jag ju. Fick till ett par bra fattningar i alla fall och jag får helt enkelt träna vidare!


Men det dummaste jag gjorde igår var och glömma handskarna - smartskaft. Efter halva passet var jag skinnflådd om fingrarna och det börja blöda lite, DÅ fick jag snällt stanna på volten och Anneli fick hämta sina handskar till mej. Det svider rätt gött och jag får plåstra om de ordentligt för och kunna hålla tyglar ikväll med. AJ aj!



 

Calle i låneboxen på Ork.



Kommer uppd. med lite bilder från igår också och kanske någon film. Men det kommer senare...


//Pillan

Av Pernilla - 18 juni 2012 08:51

Vilken rolig lördagkväll vi hade. Supertrevligt verkligen ! Först cruising och sen parken. Får väl dock tillägga att Rocka billy och gammal tid inte är min stil. Men med trevligt folk och god stämning så går det ändå  Hade dock hellre sett Volbeat på scen, haha...

 



Igår morse var jag ganska så seg (många timmars öldrickande sätter spår.) Men det var bara & kliva upp och åka till ridklubbens årliga Tårtkalas! Gu vad duktiga alla var!! Jättekul och se verkligen, missade dock några bitar för jag och Maria fick hoppa in som gamla kärringar på Skansen. Så jag fick fint knata runt med rollator i manegen och sjunga lite allsång

   


Sen efter kalaset fortsatte min dag med massa måsten och när jag väl kom mej hem igen var jag trött. Så jag och Björn såg på film igår kväll och tog det lugnt....


***

Idag rullar det dock på för fullt igen! Ikväll börjar ju dressyrlägret så jag har en styck smutsig skäck som ska badas & bli ren, saker som ska packas och gå igenom m.m Tanken var och göra klart lite i helgen men det har jag ju inte hunnit. Lägret börjar 18;30 så lastar väl runt 17;30 så jag är därinne i god tid, ställt Calle i lånebox och packat ur m.m Så halva min dag får spenderas med just, Calle och stallet!



Så det är nog bäst att jag startar dagen nu så jag hinner med allt 


//Pillan 

Av Pernilla - 16 juni 2012 18:00

 Har fullt upp i helgen, massa kuliga saker men också en del nödvändigt...!

Nu ska jag i alla fall njuta av lite ledig lördagkväll med vänner & ett par öl !

Uppd. bättre imorgon !


//Pillan 

Av Pernilla - 15 juni 2012 16:02

Jag och Maria har vart iväg med Calle till klubben idag eftersom Maria skulle rida privatlektion.




 

& bus Calle var så duktig och värmde upp sig själv idag, jösses vilket spel han hade i hagen. Calle & Sara började springa innan vi hämta in honom från hagen och sen fortsatte det. Han rejsa som bara den och bocka, kicka och busade järnet. Haha, länge sen jag såg han härja runt så... När vi tillslut fick hämtat honom var han svettig över hela kroppen nästan.

Ja, hur som haver! Ridningen gick jättebra och Maria (& Calle) kämpade på bra  Vi fick också tips om övningar vi ska träna på !

Det blev också lite miljöträning på köpet idag, dom skulle så fint testa högtalarna och micken därinne och det var mest spännande tyckte Calle, tills dom blåste i micken och höjde musiken. Då blev Calle både nervös & spänd, men han gjorde inget mer än "frös fast" i alla fall.



Nä nu ska jag fortsätta städa här hemma, skiten tycks ju alltid hinna ikapp mej!  


//Pillan



Ovido - Quiz & Flashcards