pillllans

Alla inlägg under juni 2012

Av Pernilla - 7 juni 2012 19:45

Idag har jag sovit nästan hela dagen, har jobbat natten som gått och ska även jobba nu inatt. Så då är det skönt att få sova länge under dagen.

Maria var gullig och tog Calle för mej idag, så jag kunde passa på och få sova + få en hästfri dag, så slapp jag och stressa. Superskönt verkligen. Tack Maria !!  

Pratade med henne förut och det hade gått bra idag. Hon hade kört massa galopparbete och även ställt upp ett hinder på 70cm och travhoppat ett par ggr. Calle hade verkligen hållt sig i trav ända fram till hindret också, impad är jag  


 Bild från idag. 

 


Nu ska jag strax göra mej iordning och åka till jobbet!


//Pillan

Av Pernilla - 6 juni 2012 16:07

Idag är det Sverige dagen !



Lastade Calle förut och åkte till klubben för och rida därinne idag och det gick helt OK. Han var dock väldigt spänd i ridningen, tog galopp på stället och stelna till, så fick rida på så gott jag kunde och försöka få han slappna av. Mot slutet av passet så lossa han och blev hyffsat mjuk och fin. Galoppen idag var väl sådär, men han var ju så spänd. Men han tog de flesta fattningarna bra och i vänster fick jag ett par fina varv.


Några bilder från idag....


       

 

    

 



Har förövrigt haft en jättehärlig dag, tack mamma & Maria för det!


Nä nu ska jag lägga mej och vila en stund, börjar jobbet 21 ikväll  


//Pillan


Av Pernilla - 5 juni 2012 16:04

Kom precis hem, sitter och gottar mej med en cider nu efter och vart iväg hela dagen! Gottar mej mindre åt min ushliga huvudvärk jag åkt på. Blää!

Åkte hemifrån kvart över 7 imorse, åkte först ut till hästarna och tog av täckena och mös med dom en stund och jag tycker verkligen att mys med hästarna tidigt på morgonen är riktigt härligt!

Sen åkte jag till Lysekil & tandis igen. Fick lagat hål och putsat upp bissarna så nu glänser det i mun igen, nice! + att nu är jag färdig för ett ½ år, wiee !!


Sen fick jag en lucka i schemat så den fylldes upp med kaffe hos mamma & Tina innan jag fick åkt tillbaka till stallet igen halv ett och tagit emot hovis. Hon fixade bakskorna (fram väntar vi lite med.) När hon var färdig så passade jag på att rida.

Jag red inte så länge idag utan travade igenom honom ordentligt i paddocken + ett par galoppfattningar i båda varven vilket gick fint. Om man bortser från långsidan i vä galoppen när Calle trodde att något vid staketet skulle anfalla och gjorde ett jättehopp åt sidan. Jag satt lite på sniskan men satt kvar

Sen skrittade jag av honom ute...

Prinsen har blivit skodd och väntar på att få komma ut..

   

Enda hästbilden man kan få när man rider själv, haha....



Nu ska jag ta treo och vila en stund och hoppas att huvudvärken ger med sej innan jag kan göra mer nytta resten av dagen...


//Pillan



Av Pernilla - 3 juni 2012 20:43

Riktigt nöjd över kvällens pass på Calle. Red i paddocken och tränade mycket på galoppen vilket gick bra. Han tog fattningarna jättebra idag  Vänster bär han sej mycket bättre i men ska jobba på mer med höger nu så den blir bättre. Han får mest rulla på i höger nu så vi hittar takt + tempo där. Red mest med fokus på lång & låg form och traven var han superfin i. Där gick han klockrent, efter galopparbetet så lossnar traven så fint på honom. Så travade varv efter varv efter varv och bara njöt av att Calle gick avslappnat, stadigt i sin låga form.


 

Nä, nu ska jag återgå till Björn och vårt söndagsmys framför tv;n. Har ju inte fått se så mycket av honom nu när jag jobbat helgen...


//Pillan

Av Pernilla - 2 juni 2012 16:30

Fastnade lite längre hos Calle imorse än vad som var tanken. Han var hur kelig som helst och det är svårt att slita sej. Stå och mysa i morgonsolen är ju bara för härligt!

Imorse kom han dock inte i galopp till mej, men mötte mej i skritt i alla fall..



   

Har fått sovit några timmar idag och nu ska jag bara dricka upp kaffet så ska jag åka till stallet och rida...


Hoppas ni har en trevlig helg!!


//Pillan

Av Pernilla - 2 juni 2012 07:15

Min jobbhelg! 

& på väg hem från första jobbnatten nu, jobbar kommande natt också men sen är jag ledig tills på onsdag.


Ska stanna till hos Calle nu på vägen hem för i och med bus/ovädret så har han gått med täcke. Det ska ju dock bli sol och fint idag så jag ska bara ta av han täcket och säga god morgon, pussa på han en liten stund! Igår blev det förresten inget sällskap i stallet i alla fall, så inga bilder eller film. Men det blir väl en annan dag!

Nä nu blir det Calle en stund och sen sooova massor, i eftermiddag ska jag träna takt & tempo på prinsen


 

//Pillan


Av Pernilla - 1 juni 2012 07:11

Redan juni, känns galet. Vad fort tiden går, håller ni inte med mej? Hoppas det blir fint sommarväder i år så man kan njuta ordentligt!

Idag är det dock molnigt och enligt yr.no ska det regna lite. Inte särskilt varmt heller, Calle fick sova med täcke inatt och det får han behålla en stund till idag.


Ska även försöka få tag på någon människa som kan komma ut och kolla på Calle eftersom hon som jag ringde, inte har ringt upp. Suck... Hoppas jag får tag på någon annan snart!!


Calle ska förövrigt longeras idag, Maria kommer med ut till stallet så då kan vi båda longera och titta om vartannat & se hur Calle rör sej! Ska ta med kameran, så både fotar och filmar lite sen!



Bästa vännerna!



//Pillan 

Ovido - Quiz & Flashcards