pillllans

Alla inlägg under juni 2012

Av Pernilla - 14 juni 2012 17:17

Fick min storasyster Christina med mej till stallet idag, hon har inte ridit på 7år. Men hon har vart så sugen på att få prova igen så idag följde hon med mej till stallet

Calle vågar jag inte släppa upp henne på så hon fick låna Sara. Vi höll oss i paddocken och hon fick skritta runt och känna på gas & broms och sen så travade hon ett par varv. Det som var roligt var också, att hon tyckte det var så kul så hon vill följa med igen

Eftersom vi ville "hålla kvar mej på backen" för och kunna hjälpa henne om det skulle vara nåt, så valde jag att longera Calle lite på volten under tiden som Christina red, så det blev ett lugnt litet pass för Calles del idag. Jag lät honom bara få jogga av sej några varv och han gick så trevligt så!


 

Christina & Sara idag


Förövrigt har jag en supernice dag. Skolavslutningar och firande med fika och ikväll ska vi bort till svärföräldrarna en sväng för svärfar fyller år idag!
Hoppas ni har det lika fint!!

//Pillan


Av Pernilla - 13 juni 2012 16:49

Red ut en timme med Lena idag, helt underbart härligt!


Såhär såg slokörat ut när jag hämtade in honom, sällan att grejer sitter kvar som det ska på Calle.. 

   

Det var lite spännande grejer ute idag, som grävmaskin m.m  



Nä nu ska jag göra middag, blir fläskfilé gryta, qinoua och sallad!


//Pillan

Av Pernilla - 12 juni 2012 19:54

... att ni aldrig bör låta Maria äta i era bilar, såhär går det!


Här är citronen...

 


& här är ägget  


//Pillan  

Av Pernilla - 12 juni 2012 07:15

Nu är jag på väg hem från jobbet - trött Pillan !

Igår e.m var jag lite för pigg för och sova vilket jag annars alltid brukar göra en stund innan jag börjar jobbet, så nu är jag allt annat än pigg  ska bli jätteskönt och åka hem till gosesängen ....

Så denna dagen blir bara massa sömn, promenad, middag och en god dusch för min del..



Maria har hand om Calle idag! Något som jag är så himla glad över är att hon ska börja ha honom regelbundet, någon dag i veckan sådär. Ska bli skönt med en hästledig dag men i vetskapen om att Calle ändå blir riden ordentligt eftersom han ändå mår som bäst när han rids 6 dagar i veckan!

+ att jag litar blint på henne och för och kunna lämna Calle till någon annan så är ju det ett måste (nojig som jag är) + att han inte är särskilt lättriden alltid

   Maria & Calle !



//Pillan


<3

Av Pernilla - 11 juni 2012 15:24

Härliga dag !!

 

Haft det superfint idag, tog en långpromenad med Boss imorse, vädret var perfekt. Inte för kallt - inte för varmt    Så jäkla gött och proppa musik i öronen bara !



Sen har jag vart hos mamma på kaffe, till affären och handlat och på vägen hem stanna jag till hos Calle.



& Calle var verkligen superfin idag, red ett pass i paddocken. Han var totalt avslappnad (gick nästan och sov på 4kantspåret när jag skritta fram & det hör inte till vanligheterna) & jättemjuk.

Han sänkte sig fint i form och riktigt vilade på steget, galoppen gick skitbra!! Han tog fattningarna (även höger) helt klockrent och bara rulla på mjukt i galopp. Jag njöt  

Så jag är supernöjd över idag!

 

  

Nä nu måste jag göra middag, sen ska jag gå och lägga mej en stund och hoppas få sovit lite innan jobbet ikväll/inatt.


//Pillan



Av Pernilla - 11 juni 2012 08:41

   


Måndag och ny vecka!

Ikväll börjar jag jobbet men ska innan dess få grejat en del + åka till stallet och jogga Calle. Önskar bara att vädret vore lite mer sommar! Trist med mulet & regn - blää. Dags för varmt nu, vill sola och ha det gott!

Nu ska jag i alla fall göra mej iordning och gå ut på morgonpromenad med Boss  


Hoppas ni får en mysig måndag!


//Pillan


Av Pernilla - 9 juni 2012 16:35

Kom nyss hem från stallet, red ut i skogen med Lena idag. Superhärligt!!

Fast Calle var ganska envis idag, vi var inte riktigt sams...  


      


   Glad Calle ser ut?!  


//Pillan

Av Pernilla - 8 juni 2012 13:52

Jobbat inatt och har fått sovit några timmar efter det. Gick upp vid 12 men sitter fortfarande med "morgonkaffet".  Ska snart ta tag i dagen och göra lite nytta. Jag har en massa på utsidan som ska planteras och fixas med och det blir nog det jag får sysselsätta mej med.


Jag åker till stallet ikväll, tänker skritta ut Calle i skogen idag. Trist nog lär det bli i ösregn om man ska tro vädret. Nu är det uppehåll och ganska fint men tror det skulle komma mycket regn här lite senare.. Vill dock ändå vänta med ridning tills ikväll för då får jag sällskap utav Lena


 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards