pillllans

Alla inlägg under februari 2012

Av Pernilla - 17 februari 2012 11:19

... på bilar som inte startar. Fick stopp i Henån, sprang glad in på Gallerian och hämtade ut mitt paket men glädjen försvann fort när jag satte mej i bilen, vred på nyckeln och det bara "klick". Inget mer...

 

Skitbil skitbil skitbil.


Sånt gör mej så irriterad, bilar & teknik ska bara funka!

Som tur var så kom svärmor till undsättning så vi kunde få skjuts hem men samtidigt som henne kom Pierre så vi hjälptes åt och fick igång bilen tillslut. Nu står den på parkeringen här och jag slänger ett ont öga mot den ibland.

Jag väntar med stallet tills Björn kommer hem så jag kan ta XC90;n dit istället. Vill inte stå stopp igen, och jag kommer mej gärna hem till e.m också så jag får lagt mej efter maten sen och sovit en stund. Det är min jobbhelg nu nämligen så jag börjar 21 ikväll.



Men paketet var kul att öppna. Hur roligt är det inte med en låda fylld med häst & ridgrejer?

 


//Pillan

Av Pernilla - 17 februari 2012 08:00

Dricker kaffe nu, har rastat Boss 2 ggr och kört D till skolbussen. Fint väder ute och här ska väl bli någon +gr och sol. Me like!

 

Springer älgar runt mitt hus. Tur att Boss inte bryr sej mer än att han lyssnar på mej när det kommer massa djur springandes.



 


Idag ska jag hämta ut mitt paket också, som kommit. Kul! Ska det provas en del ridkläder. Hoppas allt passar bra   Tänk, att det alltid är lika kul och shoppa.


//Pillan


...

Av Pernilla - 16 februari 2012 18:55

Hittade ett litet videoklipp på Calle, han brukar ha snyggare stil på "dikeshoppning"  

 



Blev förövrigt väldigt glad när jag fick se Yr´s långtidsprognos om vädret. Det verkar bli mildare framöver och det var mest lite +gr i sikte. Yääääy! Jag vill ha sol, vår och bar backe nu ! 


//Pillan

Av Pernilla - 16 februari 2012 10:08

Boss fullkomligt älskar snön så han är överlycklig när det snöar eller ligger massa snö på backen. Han har alltid vart leken / busig men jag tycker han blir busigare med åren. Min goding! Så roligt och se när han totalt flippar ur, ute i snön. Haha.

       

Kärleken till denna hund är obeskrivlig. Man får bara en sån här hund i sitt liv och jag gläds över sällskapet av Boss, varje stund, varje dag. I snart 7 år har han funnits vid min sida, och jag kan inte vara mer glad över att han är min! Min absolut bästa vän   


//Pillan

Av Pernilla - 15 februari 2012 21:27

Ja ush vad halkigt det vart ute idag. Vägen nedanför mitt hus var ren isgata och jag körde inte bil - jag åkte mest kana. Ishly pishly !

Vid stallet var det isgata på stallplan och allt var hårt & halt. Brodda Calle men det hjälpte inte då det var fruktansvärt ute. Får hoppas det snart blir bättre!

Men det blev massa pyssel och äpplen med min prins i alla fall.


 


Upptäckte idag att Calle börjat fälla lite smått. Har era börjat än ?


//Pillan

Av Pernilla - 14 februari 2012 21:10

Ja jag är gott sugen på ett par sådana här .


 


Hade velat haft ett par till hoppsadeln, helst ett par bruna. Jag har ju en inre panik för och fastna i stigbygeln och som värst, bli släpad bakom Calle. Ush !

Men det känns ju betydligt säkrare med dessa, och jag har hört mycket positivt om dom.

Någon av mina läsare som använder dom? Vad tycker i så fall ni ?


//Pillan

<3

Av Pernilla - 14 februari 2012 09:28

  Alla hjärtans dag idag !

Så jag sänder en extra tanke till mina nära & kära, älskar er!

  



I och med att det närmar sej GHS så hade jag bestämt mej för att inte handla så mycket innan det, utan spara till mässan. Men, så hittade jag till en REA sida och kunde inte låta bli. Så det blev lite, ganska mycket, som jag klickade hem. Det är redan skickat så snart får jag det, ska bli kul!

Bl.a så fick jag köpt benskydd, ridbyxor, top, tröja, tjocktröja, grimma, B-vit, bandage, tjockare vantar, No bite creme!

Himlans bra! Man får pigga upp sej själv lite i dessa vintriga tider. Igår och inatt har det snöat hos oss så nu är det vitt vinterland igen. Jag som fick vårkänslor och inte ville ha mer vinter.

Samtidigt som det är sjukt fint & mysigt när det ligger helt vitt, överallt. Inte bara när det är snö på backen utan även när träden är täckta. Ja ni fattar?!   


Ska förresten kolla om min storasyster Tina vill följa med till stallet och frysa snart, så det kan bli lite ridbilder.


//Pillan

Av Pernilla - 12 februari 2012 13:27

Vilket underbart väder, blir hur pigg & glad som helst i solen!   


Calle fick vara naken och sola sej idag!

   



Hoppas på MASSOR såna här soldagar nu!


//Pillan 

Ovido - Quiz & Flashcards