pillllans

Alla inlägg under februari 2012

Av Pernilla - 22 februari 2012 19:07

 


Riktigt glad är jag! Detta av 3 anledningar.

* Imorgon är det Scandinavium !!

* Is och snö är borta och jag kan nu komma igång med Calle ordentligt igen !!

* Jag gick ut och kolla vad lönen blir (som kommer på måndag) och om vi säger såhär, om jag shoppar loss på mässan imorgon, så kommer det inte att drabba någon fattig  


//Pillan

Av Pernilla - 22 februari 2012 12:29

Lilla Ella blev bättre igår och är bra även idag. Min syster skrev om henne, om när vet kom och så. www.mariascarpediem.bloggplatsen.se 

Alltid jobbigt när dom blir sjuka och glädjen när dom blir bra igen är ju helt underbar!

Jag var hos Maria väldigt länge igår så sen fick jag skyndat mej till Calle och fixat för honom och även fixat för Jills hästar, Nahla & Sorina också. Eftersom jag skulle hem och få lagt mej och sovit inför jobbnatten så hann jag ingen ridning igår utan det blev bara och fixa för alla 3 och sen några snabba pussar i hagen på Calle. Tur att jag pysslade om honom på morgonen vid mitt utsläpp så han inte blev utan pyssel  

Kommande natt har jag semester, eftersom det är GHS imorgon  



 

Linda kom förbi igår också, vi fika i solen. Vädret var ju helt underbart. Vi satt på bänken myyycket igår och bara njöt av solen. Trodde nästan att det skulle framkalla lite fräknar på mej   

Så det var en mysig och härlig dag ute i solen!



Idag är det ju betydligt tråkigare väder, massa regn & blåst. Men det tar ju på isen och det sista vita fluffet som är kvar vilket är asbra!

Paddocken och vägarna runt stallet är numera OK vilket är så himlans jättebra! Så nu kan vi trava igång och börja jobba ordentligt! Äntligen!


//Pillan

:(

Av Pernilla - 21 februari 2012 11:06

Hann bara precis och släppa ut hästarna imorse, sen ringde Maria och ville att jag skulle komma för hennes lilla Ella är dålig. Kolik  

Så nu är jag hemma hos syster, precis promenerat med Ella igen för typ 5-6;e gången i väntan på vet. Ella blir snarare sämre så hoppas vet kommer snart.

 


Uppd. mer sen.


//Pillan

Av Pernilla - 20 februari 2012 15:38

 


Mycket stall på schemat idag!

Calle är nu skodd i alla fall och det känns alltid gott när det är gjort. Hon oljade in dom så fint också, så det blänkte om hans fossingar. Jag är verkligen helnöjd med min hovis! + att det är superskönt och slippa vänta och inte veta. Man är ju inte direkt bortskämd med att hovis håller tiden så nu när jag har en så punktlig och bra så vill jag aldrig byta. Tur att hon är "ny" och förhoppningsvis stannar i branschen många år   Calle gillar henne verkligen också!

Så fick jag saltat en massa idag så det knastrade gott om isen. Paddocken är förskräcklig verkligen så där får jag vara trägen med och salta emellanåt så förhoppningsvis blir den OK snart! 

Så fick jag gjort klart i stallet och sen lunchade jag hästarna innan jag åkte. Ska dock tillbaka till stallet igen för jag har insläppet + att jag sk pyssla om min prins igen.


Nu längtar jag till torsdag och GHS!


//Pillan

Av Pernilla - 20 februari 2012 08:50

Ska åka till stallet om en stund, hovis kommer till Calle. Jag ska under tiden han blir skodd, gå och salta lite runtom tänkte jag. Hoppas det blir + och gärna lite sol så det tar riktigt bra. Ska salta vägen till paddocken och i paddocken för och hjälpa till och få väck isen. Så jag kan rida där  


    


//Pillan


<3

Av Pernilla - 19 februari 2012 20:45

Tänk att innan jag fick Boss så förstod jag aldrig vilket band som kunde skapas mellan människa & hund. Nu vet jag !

    

Av Pernilla - 18 februari 2012 16:32

Ush för is, och tyvärr finns det en del av den varan nu. Blääää! (& gu vad jag klagar på väder/underlag förtillfället känner jag.)

Kom nyss från stallet, och jag hade inte kunnat rida idag även om jag hade velat. Såhär såg våran stallplan ut.

 


Tur att jag har bäste bilen <3

 


Hur har ni det med is och väglag?


Calle & Sara stod och frusta vid grinden så dom var nog glada över och komma in tidigare idag. Dom fick hö, torra täcken, morötter och mys. Så var dom nöjda   


Nu ska jag käka lite och sen lägga mej, är ett skitkul sällskap för familjen under min jobbhelg  


//Pillan

Av Pernilla - 18 februari 2012 13:27

Det är min jobbhelg nu och det blir inte så mycket gjort dagen mellan mina två nätter, alltså idag. Man känner sig oavsett lite seg m.m, mycket tack vare lite och oregelbunden sömn.

Idag är det ju dessutom skitväder ute, ush! Imorse när jag åkte från jobbet så spöregna det, halvvägs hem var det snöblandat regn och när jag parkerade hemma så toksnöa det   

Nu blåser och regnar det som bara den, jag tänker inte rida idag, men tänker däremot ta in honom tidigare från hagen idag och pyssla om honom massor.


 

Längtar till lite sol och värme istället. En vecka på Rhodos hade inte vart fel, bilden tagen -09.


//Pillan  

Ovido - Quiz & Flashcards