pillllans

Alla inlägg under januari 2012

Av Pernilla - 2 januari 2012 22:58


 


Jag är med och tävlar hos www.tlop.se/?p=4738


Av Pernilla - 2 januari 2012 07:15

När detta publiceras så är jag på väg hem från jobbet, för jag har jobbat inatt.



Uppd. om Calle. Igår e.m när jag tog in honom så måste jag erkänna att jag var lite nervös för och plocka av bandaget. Eller ja, man blir ju lite så när man inte riktigt vet vad som väntar därunder.

MEN, till min stora förvåning men ännu större glädje så var det mycket bättre. Och detta alltså bara på en dag. Kändes huuuuur fint som helst!! Såret hade redan börjat dra ihop sej fint och det såg finare/mindre ut. Så jag ringde alltså inte vet. igår heller. Jag verkligen hoppas att det fortsätter på denna väg. Nu har Calle vart skadad/bandagerad och vilat helt i 2 veckor....


Så nu ska jag bara hem & byta om, slänga med mej en termosmugg med kaffe och sen åka till stallet. Ska fodra hästarna inne idag, kolla såret, ringa vet. vid 8 och sen ta emot hovis som kommer kl 9. Så ska jag släppa ut alla hästarna också.
Tror jag kommer vara trött när jag är färdig?   

Men har jag tur så slipper vet. komma ut. Måste dom komma så hoppas jag att det inte blir en "dum" tid för mej utan antingen att dom kan komma efter hovis eller att det dröjer några timmar så jag får sovit en stund.


Hoppas såret är lika fint eller ännu hellre, finare idag!

 

//Pillan


Av Pernilla - 1 januari 2012 10:15

Önskar god fortsättning till er alla! Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton. Jag och Björn åkte ut till Ellös igår kväll och firade tolvslaget med min storasyster Christina och min lillebror Mattias. Vi hade jättemysigt  



Jag ringde inte vet. igår till Calle. Såret var precis som dagen innan, han är inte det minsta svullen, öm eller halt. Så då får man avvakta lite och se på vilket håll det går på. Kan hoppas det är OK idag med så ringer jag dom till morgonen oavsett och pratar med dom. Så får jag se vad dom säger. Dom får gärna komma ut och titta på det, så kan jag, även om dom inte kan göra något? få råd och kanske lite lugnande ord. Känner att jag behöver det. Fint sätt och gå in i det nya året - med en skadad häst. Men det kanske också blir enda gången i år? Calle har ju vart skadad minst en gång om året. Tidigare har det vart en rejäl hovböld och en sparkskada i framknät.
Ja vi får hoppas på det bästa...

Jag åker ut ganska tidigt till stallet idag, ska först fixa klart för Calle så får han komma in. Sen ska jag mocka och fixa för Sorina & Nahla också, och så tänkte jag få putsat mina sadlar. Sen ska jag även plocka in resterande hästar från hagen.



Boss var lugn igår som vanligt, jag är glad att han inte reagerar på raketer m.m

Hoppas era djur höll sej lugna!!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards