pillllans

Alla inlägg under januari 2012

GHS

Av Pernilla - 6 januari 2012 10:15

När detta publiceras är jag förmodligen ute i backarna och bryter ett ben åker skidor  

Nu närmar det sej Göteborg Horse Show, en grej utav årets alla höjdpunkter. Guu vad kul det ska bli! Sitter och funderar lite på vad jag ska titta efter, och det ska inhandlas ny lädergrimma i alla fall. Sen ska jag titta efter nytt träns och lite schabrak kanske..? Ja, man får väll se vad man springer på där nere. Hoppas på en riktigt bra mässa! Vi åker ner på torsdagen i år, vilket vi brukar göra.


Man har ju lite minnen från GHS.

Ett år när vi var ner så var det en kille som riktigt råkade knuffa till mej, jag blev lite putt och vänder mej om och skulle precis ge en sur blick, men då var det Rodrigo Pessoa. Så jag fick snällt le, och gå därifrån. Han bad fint om ursäkt också   



Ett annat år fick jag sitta i rullstol, det var fasen inte kul. Grejen var den att jag efter en ridolycka krossade foten på 3 ställen och fick då gips. Klarade ju inte att halta omkring därnere direkt så jag fick åka rullstol. Mamma fick köra runt på mej och hon var måttligt road över att vi inte tog oss fram nånstans typ. Jag var skitsur när flera personer gick på och trampa på min onda fot. Så det hoppas jag, jag slipper uppleva igen!!

Så kände jag mej lite taskig då också. Eftersom vi inte kunde sitta på våra platser så ordnade dom nya, handikappsanpassade Jag hamnade bredvid en annan tjej i rullstol. 

Hon tittar på mej och säger; "Vad har hänt dej? Hur länge har du suttit sån?"

Jag som då var sur över att så mycket folk inte visade någon hänsyn, min fot värkte och ja, jag var irriterad. Så jag är dum nog och svarar;

"Alldeles för länge, satte mej i denna stolen 8 imorse och kommer fan inte ur den förrän ikväll."

Stjysst svar till någon som är bunden för livet liksom...  

F´låt tjejen!!


//Pillan


Av Pernilla - 5 januari 2012 20:55

Nu har jag åkt lite skidor, men jag trodde allvarligt någon skojade med mej. Jag förstod att de skulle va svårt för mej i början, men när jag fick problem att hålla balansen samtidigt som jag skulle försöka ta mej nånstans, visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det gick ju successivt bättre och nu tränar jag på att svänga. Imorgon ska vi till backarna och det är lite pirrigt. Idag har vi nämligen bara hållt oss på parkeringen utanför vår stuga. Ha ha....Vår stuga är förresten fruktansvärt fin, den är maffig. Men så är den för 8 pers och inte 3, he he.... Verkligen mysig iaf. Visar lite bilder när jag kommit hem. Ikväll ska vi spela spel, äta godis och mysa framför tvn. Jag ska försöka ladda psyket inför imorgon också, haha. Backarna ser ju nämligen ut som stup, phuu.... Får se hur det går. Ska försöka få lite bildbevis på åkningen också, hehe.Pillan

Av Pernilla - 5 januari 2012 11:22

Sitter i bilen nu på väg till sälen. Är i värmland. Några minus gr och brr va kallt, man är ju inte van vid kylan direkt. MEn här är vitt och snö, lite trevligt och få se... Skriver nog mer ikväll om jag överlevt första turen i backen, he he... Pillan

Av Pernilla - 4 januari 2012 20:45

Om jag bryter ett ben i helgen, finns det någon vänlig själ som vill motionera pålle i 6 veckor?

- Just checking!



Idag har jag fått gjort en del, men än är jag inte klar med dagens lista. Som vanligt är jag ute i "god tid". Jag fick vart till Henån idag och hämtat ut 2 paket. Ett H&M paket och ett paket med mina Equiline benlindor och där var säljaren väldigt snäll. Utöver de 4 lindorna jag köpte så skickade hon med 4st gråa lindor (dock märkeslösa) men det var ju himla snällt! Så fick jag vart in till Apoteket också och köpt flex lindor och sterila kompresser. Så nu har jag bunkrat upp stallskåpet så där finns bomull, kompresser, sorbact och lindor så det klarar sej över helgen.

Idag var såret mycket finare, så jag är väldigt hoppfull om att det läker ihop fint + att jag kan skritta Calle nästa vecka   Känns mycket trevligare och åka iväg också när såret såg så fint ut idag. Tur att jag har så snälla puddingar i min omgivning som passar mina prinsar så jag med gott samvete och ett inre lugn kan åka iväg på sån här semester. Puss på er !!

Calle fick jag pysslat massa extra med idag, massa pussar. Men jag får jämna till manen på måndag, guu vad jobbig den är. Så tjock också, men han är varken lätt att rycka eller klippa manen på.. Han står som en hss häst då och skakar på huvudet.   

 

Prinsen idag !



Boss åkte jag ut och lämnade hos mamma förut, men jag saknar han redan. Men han kommer ha det toppen hos mamma  


Så har jag fått packat typ hälften som ska med i helgen så nu måste jag snart packa klart. Ska in i duschen också. Men här är hyffsat städat och undan tvättat hemma så det är klart iaf, gött och komma hem söndag kväll till ett fint hus...



Gjort lite tidsinställda inlägg också så min blogg inte dör ut torsdag-söndag   


Nä, packa var det jag.......


//Pillan

Av Pernilla - 3 januari 2012 20:32

Idag har jag haft en superfin dag.



Calles sår (känns som jag bara tjötar om detta benet och inte skriver om något annat?) var i alla fall lite bättre idag med. Hur skönt som helst. Om det fortsätter såhär kan jag börja skritta igång honom nästa vecka    Och det ska bli skitkul. Guu vad jag är ridsugen nu.

 


Något annat jätteroligt är att jag ska åka till Sälen denna veckan. På torsdag morgon åker vi och på söndag kväll kommer vi hem. Jag ska alltså för första gången i mitt liv ställa mej på ett par skidor Detta kan ju gå hur som helst. Haha. Ska nog hålla mej i barnbacken. Men det ska bli skitkul och spännande med något nytt. Ska också bli himlans trevligt med lite snö i omgivningen också. För här har vi ju inte haft nån snö alls - blääää.....

Det som också är toppen är att Ann-Sofie, Lena & Maria ställer upp och tar hand om min prins, hur gulligt som helst  Annars hade jag ju inte kunnat åka. (& Tack mamma som har Boss, annars hade jag heller inte kunnat åka..)

Så när jag kommer hem så hoppas jag som sagt på att kunna skritta Calle, annars får jag låna Sara så jag får ridit lite, och i såna fall ska jag fråga om jag kan få ha henne redan på måndag. För får jag inte sitta i sadeln snart blir jag galen   

Jag & Sara i mars 2010



//Pillan


Av Pernilla - 3 januari 2012 20:11

 

Av Pernilla - 3 januari 2012 11:46

Stort GRATTIS till min storasyster Linda som idag fyller 35 år!

   

Hipp hipp hurra !

Av Pernilla - 3 januari 2012 09:28

Gårdagen blev bättre än vad jag hade hoppats på. Såret såg liite bättre ut och det drar nog ihop sej fint. Så jag behövde inte ringa ut vet. (än). Hoppas jag slipper dom och att såret läker ihop helt snart! Ska fortsätta linda bandage så länge....

Calle blev skodd och det känns alltid så skönt och ha det gjort. Det gick jättebra med benet också, han ömmar ju inte alls med såret/benet.

 

Calle igår...

 

Måste ta mej an manen någon dag, han ser snart inte klok ut  


Så jag var hemma igen vid 11 tiden, och efter jobbet 10 timmar och stallet i 3 tim så var jag trött så jag fick lagt mej ett par timmar och sovit. Sen var det upp och tillbaka till stallet igen.  

Calle igår.


Jag gör en liten bildserie på såret från dag till dag förresten, när såret är läkt kan jag dela med mej av bilderna om någon är nyfiken på och se hur det vart/är?

Det är stor skillnad bara på 3 dagar så jag är hoppfull  


Hoppas det är lite bättre idag med, åker till stallet till e.m


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards