pillllans

Alla inlägg under januari 2012

Av Pernilla - 20 januari 2012 13:24

Sovit till 12 idag, jobbade inatt och det var en väldigt lugn natt på jobbet. Nu är jag ledig till på söndag.



Ska gå hemma och greja lite nu under dagen och sen till e.m blir det stallet och till världens finaste skrutt. Här är ju jättefint väder idag, stilla, sol och några -gr. Hur gott som helst! Det ska tydligen snöa en del imorgon och eftersom det ska vara -gr framöver så kanske det rentav stannar ett litet tag!?

Idag ska jag skritta honom, i paddocken får det bli om den är OK eftersom här hinner bli kolsvart innan jag ska rida. Han ska skrittas nästa vecka också, sen lägger jag in lite kortare travpass. Längtar! Ska bli så gott och få igång honom!

Längtar också till GHS, guu vad kul det ska bli. Är ju en av årets höjdpunkter, helt klart! & nu närmar det sej    Ska fundera lite på vad jag ska titta efter på mässan. Några saker vet jag redan...


       



Denna länken har ni la inte missat?

www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article14234349.ab

Eftersom detta med R-G B och priset gör mej så jävla upprörd så tänker jag inte ens skriva något om det. Mer än FY FAN VAD GÖTT att han vann så stort! Bläää på alla trångsynta puckon!


//Pillan

=)

Av Pernilla - 19 januari 2012 17:00

Precis hemkommen från stallet, Calles svullnad var typ helt borta, efter knappt en dag med Sorbacten Så det bekräftar min misstanke om att det var en bakteriesvullnad. Nu tänker jag banne mej inte ta av bandaget en dag för tidigt utan nu får han gå med det tills vidare, så får vi se.


Nu ska jag äta gröt och sen försöka sova nån timme innan jobbet kl 21. Förresten, jag har fått dille på gröt med kanel på. Äter det typ varje dag, ofta. Sån dille som gravida kan få på saker, bara det att jag inte är gravid  


   

//Pillan

Av Pernilla - 19 januari 2012 11:51

Har inte haft någon tid alls det sista för och skriva här. Jobbat flera nätter i streck och däremellan försökt sova lite, vart på APT möte, och vart hos syster och även Calle givetvis.

Har vart över hos syster både i måndags och tisdags och vart med när hon kört sin ponny Ella, som sköter sej superbra. Hon är under inkörning och häromdagen tog Maria premiärturen med henne själv. Hon är jätteduktig, spetsar sina små shettis öron och bara tuggar på. Vänder på en femöring också, inte alla nybörjare som gör det! Till helgen ska vi ut och köra henne igen.




Calle    Ja där verkade ju allt jättebra, dock inte länge det varade.

"Såret" (japp, nu börjar jag tjöta om det igen...) såg jättefint ut, skorpan lossna och det såg så bra ut under. Så jag trodde att nu är det absolut ingen fara, tar av bandaget i tron givetvis om att jag haft det tillräckligt, detta var i tisdags jag tog av det. Igår när jag plockade in honom från hagen får jag se att han är svullen igen    Fast inte över hela benet, utan "bara" en jämn svullnad över såret. Eftersom det hade blivit + gr så vart hagen lite geggig igår igen så han var ju lerig över hela benet. Så min misstanke är ju givetvis att det lagt sej lera över såret, på något sätt lyckats tränga in liite skit/bakterier och därför blivit irriterat och svullet just över såret. Så jag la om det igen med Sorbact och bandagerade så får jag se nu till e.m hur det verkar. Men, han är inte trycköm, halt m.m så det är väl bra. Men man är ju ändå nervös att det kanske kan vara värre med detta ben än man tror och hoppas på? Men inte ska jag heller göra en höna av en fjäder, så kanske inte ska överdriva eller jaga upp mej själv med massa oroliga tankar!!?

Jag kommer dock fortsätta igångskrittningen som vanligt så länge han för övrigt är OK!


Vart lite mycket för mej det sista känner jag....


//Pillan









Av Pernilla - 15 januari 2012 17:34

Snabb update om dagen, sen ska jag sova...


Idag var jag över hos syster en sväng och var med och körde Ella. Det gick jättebra, hon är himla duktig den lilla ponnyn! Barnen var nöjda  

 




Sen var jag och Lovisa till stallet. Vi skrittade ca 25min barbacka i paddocken, på pigga men något lugnare hästar idag. Calle är jag så impad av. Han sköter sej verkligen jättebra. Jag kortade tyglarna 5 min idag och jobbade honom lite lätt på volten. Så samarbetsvillig och mjuk var han, min prins!

Lovisa & Sara.


Jag & Calle. 

 


Blev dock lite matt när jag tog in honom från hagen idag och upptäckte ett sår på frambenet, men det var ytligt skrapsår så det ska inte vara någon fara... Men ändå, det räcker med sår nu!!




Nä nu måste jag bädda ner mej och förhoppningsvis få sovit en timma innan jobbet kl 21.


//Pillan

Av Pernilla - 14 januari 2012 19:22

Idag var Lovisa (min systerdotter) med till stallet för hon låna Sara. Vi skrittade 25 min barbacka i paddocken på två dunderpigga hästar.

Jag hade inte räknat med annat än att Calle kommer vara pigg nu när jag sätter igång honom. Det var han ju + väldigt på tårna. Men, ändå cool och lyhörd på mej och inte ett skutt eller nåt bus han gjorde. Så jag vart himla nöjd över honom. De sista 10 minutrarna var han dessutom mycket mjuk och lätt att ställa/böja. (Det lilla jag kände efter alltså.)  


Lovisa & Sara.

 


Jag & Calle.

 

Goa kramen!

Älskar dagens outfit också  Myskläder på hög nivå!  



Imorgon blir det lika trevligt igen, för då ska Lovisa låna Sara igen. Tanken är en halvtimme skritt imorn, och jag hoppas det går lika bra som det gjorde idag!


/Pillan

:)

Av Pernilla - 13 januari 2012 19:26

Täcket passade fint, kanske liiite stort, men det funkar !


   


//Pillan

Av Pernilla - 13 januari 2012 10:12

Sitter med kaffe, igen! Kom nyss hem ifrån stallet, hovis kom imorse och slog på framskon på Calle. Toppen att det är gjort! Funderade lite på att börja med boots på honom och när hon också rådde mej till det så blev det så. Nu får han ha boots på sej i hagen, förhoppningsvis hjälper det och om inte, så har man ju i alla fall gjort vad man kunnat.


 

Idag.

Notera gärna det matchande bandaget ihop med täcket  



Idag är det ju fredag den 13;e och vi får väl hoppas att det blir en bra dag ändå. Sist det var fre 13;e så hade jag mindre tur. Det var då jag fick civilpolisen efter mej med blåljus. Det ska INTE hända igen! Idag ska jag in med XC90;n och besiktiga den, hoppas den går igenom ändå  

Efter det blir det stallet och ridning, wie! Äntligen!


Hoppas ni alla får en fin fredag!


//Pillan 

Av Pernilla - 12 januari 2012 17:50

Jobbnatten gick jättebra, jag har så trevligt och mysigt på jobbet så det kan inte vara bättre.



Calle idag, blev lite matt där igen. Hoven utan sko hade han lyckats fläcka upp lite mer idag    Så den är inte så fin. Men hovis kommer imorgon kl 9 så hoppas hon ordnar till det och att den är OK. Sen ska jag imorgon, kanske, rida !!!! Wiiee! Vågar inte riktigt ropa hej än men hoppas på det bästa, känns som det vart en del motgångar nu.

Så imorgon hoppas jag, på okey hov och fint väder. Då ska jag skritta, i massor   Längtar och är så sjukt sugen på att få sitta på min prins igen!

Fick ett mail idag också, om att mitt paket kommit. Köpt ett övergångstäcke med halvhals i 150gr. Med detta vädret så ligger vintertäckena fortfarande undanstoppade och det enda som jag använder just nu på Calle är täcke i 100gr & 150gr. Så det ska bli käckt med ett till, hoppas det passar bra!


    

<3

/Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards