pillllans

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Enbart Calle inlägg !

Av Pernilla - 2 november 2009 16:07

Inte skrivit på några dagar, har inte haft varken lust eller riktigt tiden till det.


Dom senaste dagarna har det vart fullt upp. I torsdags åkte jag och A i stallet med våra hästar till I som också skulle vara med på gårdagens tävling, så vi tränade ihop i hennes paddock. I´s häst är en shire på typ 190cm med tefat till fötter. Calle framstod som en d-ponny i boxen bredvid. Haha...


I helgen jobbade jag, 7-16,30 i lördags och därefter blev det stallet till ganska sent. Tränade Calle på program och tvättade honom och gjorde iordning allt för igår. Gårdagen bestod av Clear round dressyr på klubben och det var också maskerad. Vi startade LB;1 igen och denna gången fick vi 1% lägre.. Men tycker inte att det var så konstigt kanske med tanke på hur spänd och nervös stackars Calle var. Helt omöjligt att få han och lyssna när han sätter den fjantiga sidan till. Så våra minutrar inne på banan bestod av 0,00001% i form, galopp på fel ställen, där det skulle vara galopp blev det en väldigt hastig och jobbig sådan((dock var den något bättre än sist, han fatta varken fel galopp eller kickade i den)). Han slängde sej undan från läktaren, frös fast, spände sej och frusta. HMMM.... Härligt, eller inte! Jag kämpade som en j-a blå, hahahahahaha. Bokstavligt talat också då jag var utklädd till en smurf. Började redan i boxen då Calle inte kände igen mej, han frusta och tyckte det var läskigt redan då. På framridningen var han inte alls "lätt". Jag red egentligen mitt bästa trots att jag FAN inte kan rida längre. Det gör mej förbannad, jag gör fel. Kan inte rida längre... Stackars Calle!! Men vi behöver båda träning så hoppas jag att vi blir ett bättre team.

När vi väl kom hem igen vart det lite stressigt då jag jobbade kvällen igår 16-22. Vart helt slut i kroppen men tack vare min kollega och bästis I så hade jag en fruktansvärt rolig kväll trots allt. Skrattade så jag grät... Vad vore man utan henne? LOVE YOU!!!!!!!

Idag ska jag lasta ur alla grejer i bilen sen igår som jag inte hann med och få iordning i stallet igen. Ska inte rida idag, Calle behöver nog vila idag efter all träning inför igår så tas det nya tag imorn igen. Det ska köpas in thiedmantygel och inspänningstyglar i dagarna också för nu f*n är det hårdträning. Calle, sorry, men mesridningen är över. Galoppen ska det tränas stenhårt på för det är Calles svaga sida. Jag ska träna mycket på min sits m.m men även mitt tålamod på hästryggen. Jag kan lätt bli för krävande tror jag och blir då lite spänd och "hård" vilket inte alls funkar på Calle när han går emot mej. Ska träna på att andas och slappna av mer.....

Mjuuuuuukt och fiiiint (?)

Nu är det ingen mer tävling som vi vet, men ska träna och kämpa på denna galopp tränings tid som väntar för att i troligtvis december starta LB;1 igen och då MED en galopp som inte går starkt i 110 inne på banan med en fjantig blondin hängandes i tyglarna. SANNA MINA ORD!! Haha....

Jag behöver också träna på skrämsel saker med Calle, göra han ännu mindre tittig och "nervig" eller vad man ska säga. Så nu är vi anmälda till en helg med Ulla-Carin Carlsson-Lindkvist den 21 och 22 november. Hon har ju 29 års erfarenhet som ridande polis och 22 år tillsammans med Utter. Det är både teori och praktik så jag tror det kan bli väldigt lärorikt den helgen. Lära sig förstå varför Calle reagerar lite som han gör och även träna han med olika saker. Ser fram emot det!!


Men apropå den brun vita busen, nu ska jag ta och åka ut till honom Kyss

Slänger in ett par bilder som smurf från tävlingen igår... Och min vän A som Karlsson på taket, hehe....

 

Framridningen i trav. . .


Jag och A hur glada som helst, visst blev det en härlig bild


   

Som jag ser ut, hahaha... Kanske inte så konstigt att Calle blev nervös när han såg mej?


--pillan--

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards