pillllans

Alla inlägg under augusti 2013

Av Pernilla - 8 augusti 2013 17:53

Promenaden idag blev en mil, gick runt Ellös och sen runt Hästekälla, Huseby och sen tillbaka hem till mamma igen. Det var riktigt härligt men ganska blött i regnet  


Holly sov så nöjt i vagnen   




 

& nu blir det räksallad till middag  



//Pillan 

Av Pernilla - 7 augusti 2013 20:25

Idag har jag och världens bästa mamma vart iväg på shoppingtur, torp - ikea - göken. Jag har ju vart så smart (not) att sista tiden på mina långpromenader, knatat runt i mina platta Converse i brist på annat. Det var ju sådär lagom bright av mej för fy pellen vad ont jag hade häromkvällen. Lyckades ju givetvis dra på mej en hälsporre och det gör gott ont kan jag meddela. Så jag har fått gå runt i Björns joggingskor i stl 43  Så det var ganska brådis att hitta mej ett par skor. Vilket jag bl.a fick inhandlat idag och jag känner knappt av hälsporren så imorgon kan jag ut på långpromenad igen  


Blev ett par stjyssta Adidas



   

Dagens middag

Wokmix, falukorv, creme fraiche & köttbuljong.

Gott & nyttigt!




Nu ska jag sitta och leta upp lite roliga nya recept på nyttig middagsmat!


//Pillan

Av Pernilla - 6 augusti 2013 18:57

Idag har jag spenderat det mesta av min tisdag hos världens finaste människor - mormor & morfar  


    



   Kycklingsallad till middag idag.



Förresten så vägde jag mej idag (passar på hos mormor & morfar på deras våg då jag saknar egen) men det var då allt annat än kul. Fy pellen alltså   Det är bara att fortsätta promenera & tugga sallad  som förövrigt är något av det godaste jag vet så det är ju bra! Jag sätter upp mina små delmål så får vi se, har givetvis ingen speciell målvikt, ganska dumt och ha ju. Utan jag "stannar" när jag trivs och mår bra, men första målet är att gå ur mammakläderna och komma i mina vanliga igen  



//Pillan

Av Pernilla - 5 augusti 2013 06:28

Hade hoppats på lite mer sömn idag men lilla Holly ville annat. Men jag ska ändå inte klaga för sömnen nu är mycket bättre än vad den har varit. Hollys första månad bestod av ca 1 tim sömn åt gången, sen var det 1 tim vaket, 1 tim sömn osv för att sen vid 5 på morgonen vilja starta dagen. Då var jag en trött mamma.. Men när Holly blev 1 månad så förstod hon att det var gott att sova längre än 1 tim i stöten och jag kan inte vara mer tacksam  Nu börjar vi (för det mesta) få en god rutin om nätterna vilket är härligt. Extra härligt eftersom Björn nu idag, börjat jobba igen. Ush, det är inget vidare. Det har vart helt fantastiskt mysigt och haft dessa 4 veckorna tillsammans, jag Björn & lilla Holly.

Men klart att han måste jobba även om jag såklart velat haft honom hemma läääänge till. Min finaste bättre hälft är han. Helt otroligt vilken tur jag haft som fått en sån underbar människa vid min sida. Inte bara är han min pojkvän, utan även min bästa vän.


       


Eftersom Björn är på jobbet och vi är ensamma hemma nu, så tänkte jag "trösta" mej själv med ett besök till 3 hästar  Jag har inte vart där på evigheter så kan vara kul att åka ner och kika. Maria ville med också, kanske att vi får shoppat något fint! Efter 3 hästar tänkte jag ta en promenad med Holly  


Hoppas ni får en fin dag!!


//Pillan

Av Pernilla - 4 augusti 2013 07:24

 

Det är ju så populärt att fota sin mat nuförtiden så här har ni min frukost   Varje morgon är den samma.. Vaniljyoghurt med Pauluns musli och en jäkla massa frö i. Hyffsat nyttigt tänker jag.... Haha.



Igår blev det aldrig någon promenad, kanske inte så konstigt när det var 30 gr varmt typ. Men tänker att jag får försöka gå lite längre idag. Kanske över till Calle, snuffsa lite mule och sen hem igen, vilket blir 6,6km. Helt OK sträcka..   Fast det får bli lite senare under dagen för förmiddagen ska spenderas i Kungshamn på fotbollsmatch!!


 



//Pillan

Av Pernilla - 3 augusti 2013 09:16

Ja om detta nu blir årets varmaste dag idag (över 30.8gr) då blir det banne mej inte många knop gjorda här. Inte ens en promenad blir aktuell i värmen, nä vi håller oss inomhus idag.


 


//Pillan

Av Pernilla - 2 augusti 2013 17:51

Det närmar sej ju snickartime så nu har Björn börjat förbereda lite inför våra utbyggnader här hemma. Åh som jag längtar  Han har nu rivit staketet runtom och snart rivs ena änden på altanen...


   

Sen ska altanen byggas ut också men det får bli nästa projekt (för nästa år kanske?), för vi har ju ganska mycket annat framför oss här nu i höst. Kommer bli Edsbergs palatset när vi är färdiga, höhö   



//Pillan

Av Pernilla - 2 augusti 2013 12:44

Igår åkte vi till Liseberg ihop med min syster och hennes familj. Fint väder och en jätterolig dag, tyvärr skitmycket folk, men så är det ju oftast... Vi var där hela dagen så jag var lagom trött igår kväll/inatt när vi kom hem   Holly var nog också trött, för hon sov från kl 1 inatt till 6 imorse då fick hon mat och efter det somnade hon om till halv 10 imorse  Gött och extra gött när man själv var så trött!




 



Idag blir det en lugn fredag, passar på att tvätta/städa här hemma och lite senare ska jag ut på promenad med min syster. Jag kämpar ju på med mina kg och visst känns det trögt. Jag vill ju bara bli mej själv typ NU, men jag födde lilla Holly för 6 veckor sen och det är något jag faktiskt får ha med mej i bakhuvudet  

Men visst är det lite jobbigt med gravidmagen som hänger som en halvjäst bulldeg runt midjan och den där andra övervikten som ganska tacksamt, lagt sej jämnt fördelat över hela mej, haha. Nä men ush, jag får fortsätta med mina promenader och försöka tänka mer nyttigt matintag helt enkelt  

Jobbigast är väl kläderna egentligen, att jag inte riktigt kommit i mina vanliga än och mammakläderna sitter ju inte direkt snyggt dom heller  Men får väl klä mej så gott jag kan i väntan på bättre stiltider....



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards