pillllans

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Semestertid slut...

Av Pernilla - 5 augusti 2013 06:28

Hade hoppats på lite mer sömn idag men lilla Holly ville annat. Men jag ska ändå inte klaga för sömnen nu är mycket bättre än vad den har varit. Hollys första månad bestod av ca 1 tim sömn åt gången, sen var det 1 tim vaket, 1 tim sömn osv för att sen vid 5 på morgonen vilja starta dagen. Då var jag en trött mamma.. Men när Holly blev 1 månad så förstod hon att det var gott att sova längre än 1 tim i stöten och jag kan inte vara mer tacksam  Nu börjar vi (för det mesta) få en god rutin om nätterna vilket är härligt. Extra härligt eftersom Björn nu idag, börjat jobba igen. Ush, det är inget vidare. Det har vart helt fantastiskt mysigt och haft dessa 4 veckorna tillsammans, jag Björn & lilla Holly.

Men klart att han måste jobba även om jag såklart velat haft honom hemma läääänge till. Min finaste bättre hälft är han. Helt otroligt vilken tur jag haft som fått en sån underbar människa vid min sida. Inte bara är han min pojkvän, utan även min bästa vän.


       


Eftersom Björn är på jobbet och vi är ensamma hemma nu, så tänkte jag "trösta" mej själv med ett besök till 3 hästar  Jag har inte vart där på evigheter så kan vara kul att åka ner och kika. Maria ville med också, kanske att vi får shoppat något fint! Efter 3 hästar tänkte jag ta en promenad med Holly  


Hoppas ni får en fin dag!!


//Pillan

 
 
Linnéa & Arwen

Linnéa & Arwen

5 augusti 2013 06:46

Så jobbigt när man ska tillbaka till jobb/skola.

Sv; Ja visst är han? :D

http://arwens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards