pillllans

Alla inlägg under augusti 2013

Av Pernilla - 14 augusti 2013 22:11

Vilken härlig dag jag haft! Jag & Christina var till torp en sväng idag och jag fick köpt både mjukisbyxor till mej (att promenera i) och lite kläder till Holly + lite annat nödvändigt!


 


Sen efter Torp hann jag ta en promenad runt Ellös innan mamma slutade jobbet då hon passade Holly för mej så Christina kunde fixa håret på mej. Vi (alt. frisören) blekte en del så det blev ljusare och mer slingor - jättefint, och så toppade vi det, klippte bara det slitna. Det gjorde himla gott och jag blev som alltid väldigt nöjd! Just nu (som nybliven mamma) passar det väldigt bra att inte ha en frisyr som kräver en massa tid & jobb så som plattång och diverse. Det hinner/orkar jag inte med nu, utan det får vara lite a la naturell  


//Pillan

6.1

Av Pernilla - 14 augusti 2013 07:53

När jag var uppe med Holly vid halv 5 imorse stod termometern på 6.1gr   Det är ju inte klokt, ush så kallt. Känns som hösten är på intågande ordentligt! Fortsätter det såhär flyttar vi snart Calle till klubben igen. Men det vore gott och i alla fall ha han på bete augusti ut.


  Ett par år sen



Tänk att redan jag haft Calle i över 5 år. Gu vad tiden går.. Jag har så mycket minnen med min prins och vi har lärt varann massor! Han har världens personlighet och verkligen blivit min vän  



//Pillan

Av Pernilla - 13 augusti 2013 19:08

Har just ätit tacos med mannen i mitt liv & nu njuter jag av ett glas vitt framför tv;n. Har haft en toppendag, tog en långpromenad med Mariah och sen efteråt blev det fika och prat. Hur trevligt som helst   Det var en riktigt bra promenadväg och så himla kul med nya vägar, sitter och filurar på vart jag ska gå imorgon!?



Ush vad jag bara vill komma i mina vanliga kläder nu, tålamod som en jävla 5 åring besitter jag. Men det är ju delvis bra, det är ju det som gör mej så taggad och pepp på nyttig mat & massa promenader varje vecka. Har i alla fall lyckats klämma mej i mina jeans leggings, alltid något. Jag vägrar nämligen köpa nytt i större strl, jag ska ner och i mina vanliga  


//Pillan

Av Pernilla - 13 augusti 2013 08:20

Dricker kaffe och ska strax ge Holly sin frukost. Det har vart en bra natt och det känns så skönt att vi börjat hitta rutiner med mat & sömn vilket gör att jag börjar få mer nattsömn  Det tackar jag inte nej till!

Idag skulle vi vart på Hollys 2månaders kontroll men fick tiden ändrad till nästa tisdag istället. Lite synd eftersom jag sett fram emot att bl.a få veta längd & vikt m.m




Istället drar vi till en kompis för promenad & lite tjöt  Ska bli jättetrevligt och speciellt för att vi inte setts på länge!




Förresten så var jag hos mormor& morfar och hälsade på igår så passade på att väga mej igen. Exakt 1kg ner sen i tisdags. Alltid något  



//Pillan 

<3

Av Pernilla - 12 augusti 2013 22:55

Igår kväll gjorde jag något så otroligt underbart och efterlängtat!


 

Jag satt upp på min finaste Calle   Det var hur härligt som helst att få rida igen! Trots att mina ridbyxor inte passar förtillfället, tröjan satt för tight och mina Tretorn stövlar fick snöras upp aningen, så var lyckan total!  

Maria lånade Sara så vi red väl en halvtimme/40min i skogen, mest skritt och lite trav och det kändes hur fint som helst!


//Pillan

Av Pernilla - 11 augusti 2013 09:44

Igår kväll när vi kom hem efter Gokarten satt vi ett gäng hos oss hela kvällen vilket var jättetrevligt och jag tog mej min första öl på 1 år. Fatta vad god den kalla ölen var, mums verkligen  

Dock prioriterade jag det före promenaden som inte hanns med igår kväll så får väl gå en extra lång runda idag istället

Något som också glädjer mej efter igår kväll är att inte ens när jag tar en öl eller ett glas vin så "saknar" jag rökningen, jag var lite smånervös att även den lilla mängden alkohol skulle göra att jag kanske blev lite sugen på en ciggarett. För på något sätt har ju alltid cigg & alkohol "gift sej" för mej, men icke! Jag tycker fortfarande det ser äckligt ut och jag känner verkligen att jag slutat och kommit ifrån det. Sen räcker det i och för sej att jag tittar på Holly, för att röka och ha liten bebis är inget jag tycker passar ihop! Men visst känns det bara skönt att jag verkligen inte saknar det alls utan fortfarande bara tycker det är äckligt  

Jag är så nöjd, så glad och jäkligt stolt över att ha slutat!


 


 

//Pillan

Av Pernilla - 10 augusti 2013 12:33

Idag är det "traktordagen" här i närheten så vi har vart borta en sväng och kikat. Trist att det började regna som attans, det blev ett snabbvarv runt och sen hem igen typ.

Blir bara hemma en sväng nu, ta en kaffe och vid halv 2 samlas det ett gött gäng här hos oss och då bär det iväg till Göteborg för att köra Gokart, dock ska jag inte vara med idag eftersom jag får ta hand om Holly under tiden. Så vi tittar & hejjar på istället   Vilket kanske blir extra kul med tanke på vädret, många lär ju slira runt inne på banan kanske?!


Glimmingen för ett par år sen....



 


Nu har himlen öppnat sej här och det åskar lite, så bäst att stänga ner data & modem....


//Pillan

Av Pernilla - 9 augusti 2013 20:30


Har precis ätit sen middag - grillad kyckling & potatissallad blev det idag, och nu njuter jag av ett glas vitt! Måste få letat upp mer roliga recept känner jag, någon av mina läsare som äter GI och har några på lut kanske? Gärna ganska snabblagat också eftersom jag inte riktigt vet hur länge Holly vill ha sin mamma vid spisen   Jag känner mej så jäkla peppad till att äta nyttigt och motionera bort mina gravidkilo nu, och gärna några extra. Det har hänt tidigare att jag blivit lat och inte riktigt fullföljt mina "gå ner i vikt/träna-planer" vilket är väldigt lätt hänt, men denna gången känner jag mej verkligen, som sagt, peppad på att fixa det. Jag tänker inte sitta om ett eller två år med dessa extra kilo kvar. No no! Det känns ju knappt okey att göra det när Holly är 8 veckor så då lär det inte göra det när hon är typ 108 veckor   Något jag gärna skulle vilja börja med också är gymmet, men dessvärre så finns det ingen tid till det och ska jag vara ärlig så hatar jag det. Har allt försökt tidigare och skaffat mej gymkort men fy pellen vad trist, tyvärr så tycker jag det. Samtidigt som det är så nyttigt och jag verkligen hade behövt det..
Men jag får ta mina promenader i alla fall och om ett litet tag börjar jag rida igen och det är ju lite träning det med. Jag hade velat börja dansa också, och hade jag fått loss tid så hade jag gärna börjat med det också. Saknar dock både takt & rytm i kroppen  jäjä


//Pillan - slurkar gladeligen upp det sista nu ur vinglaset


Ovido - Quiz & Flashcards