pillllans

Alla inlägg under maj 2013

Av Pernilla - 3 maj 2013 07:58

Då var dagen här, dags att åka med Boss till veterinären igen för nya prover. Åh, det ska bli superskönt, just för att jag får veta hur/om värdena ändrats (vilket jag tror) men samtidigt är jag jättenervös just för om det inte blivit bättre. Men han har ju inte haft något anfall nu på 1½ vecka så det är ju gott tecken i alla fall...

Jag ska passa på att fråga också, för Boss har vart både lite loj/trött och så är han väldigt dålig på att äta. Men jag tror mej veta att det kan ha och göra med den starka antibiotikan han går på!? För det första dagarna på det nya fodret (Royal Canin) fick honom att dregla och slicka skålen ren av förtjusning, men efter 3 dagar skulle jag börja ge antibiotikan vilket jag gjorde, och då kom tröttheten och matvägran. Känns som ett samband!


  Fick borstat igenom honom igår så han är fin idag när vi ska iväg. När värderna blir bättre & Boss kanske lite piggare så ska jag ge honom ett ordentligt bad också  


//Pillan


Av Pernilla - 2 maj 2013 10:57

Hemkommen från dagens första tur till stallet. Calle fick nytt bandage idag och såret såg fint ut, han är fortfarande feberfri och ohalt också vilket känns jätteskönt. Så jag hoppas det fortsätter lika bra!  



 

Så fick han rastas ute en stund och beta lite gott.



Om några timmar blir det ner en sväng igen, rasta han, mocka igen (gott att mocka några ggr om dagen när han står inne) tempa igen för och hålla koll och ge han lite hö/betfor m.m Blir en del pysslande med honom nu!


//Pillan

Av Pernilla - 1 maj 2013 17:45

I vissa situationer så tycker jag att bebismagen gör mej lite osmidigare än vad jag vanligtvis är. Idag under mina timmar på utsidan här hemma, då jag gick och planterade/rensade, var en sådan situation.

Men jag fick gjort en hel del, och nu när det verkar bli en del soldagar & värme (vår med andra ord! Äntligen!) framöver, så kan man gå på utsidan och få grejat iordning  



Fick rensat rabatten nedanför men måste få inhandlat lite nytt/fint och sätta där...

   





Nu ska jag och älskling avsluta dagen med att grilla, mumma!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards