pillllans

Alla inlägg under maj 2013

Av Pernilla - 8 maj 2013 16:11

Idag, än så länge, har jag i stort sett bara fått i Boss medicinen och ytterst lite mat  Det är inte lätt det här. + att nu har han börjat klia sej i ena örat också och där är lite rött, så får så lov att ringa veterinären (igen) och boka tid för det med. Typiskt, jag var ju där i fredags liksom. 

Jobbigast är det ju givetvis för Boss men min otur börjar kännas nu...


   





 

Calle skötte sej bra i longeringen idag! (Ni ser en snutt på filmen.) & det känns skönt att han kan få börja komma igång igen...


//Pillan

Av Pernilla - 8 maj 2013 10:18

Calle njuter nog för fullt, fastän det bara är sjukhage  Efter insläppet sen ska vi utöka hagen lite.. Så ska Calle longeras en liten stund också.


 

//Pillan

Av Pernilla - 7 maj 2013 16:07

Så underbart väder att man får riktiga sommarkänslor idag ju, big like på den !!




   

Idag tog vi bort Calles stygn, såret ser jättefint ut!! La en kompress på och sen flexlinda runtom ett par varv & sen fårskinnsboots för att skydda såret och förhoppningsvis förhindra att han lyckats slå upp det. Idag fick han beta och promeneras ett par ggr, och så åker vi tillbaka ikväll igen och rastar honom också. & imorgon får han komma ut i sjukhage! Gu så skönt för prinsen att få komma ut igen och sen komma igång ridmässigt.




Men nu ska jag åka vidare, har vart hos barnmorskan och det gick fint. Alla värden & mått var bra  Nu ska jag strax bege mej till föräldraträffen! Hoppas ni njuter i solen!


//Pillan

=)

Av Pernilla - 6 maj 2013 21:19


Så otroligt skönt! Boss börjar bli sej själv igen och ibland har han massa energi, även om han stundtals fortfarande är mer loj än vanligt. Men det är som sagt, säkert pga antibiotikan. Maten är densamma ännu, jag lyckas få i honom hans medicin och precis den dagsransonen mat han bör få, och jag är glad så länge det håller sej så. Jag får ju dock mata honom ur handen annars går det inte... Sen är han ju lite snudd på tunn nästan så han måste verkligen äta upp sin mat  Min älskade, älskade bästis!




Calle är densamma som tidigare dagar - så himla skönt att såret hållt sej fint & Calle ohalt och feberfri! Men idag har jag "bara" vart hos honom 2 ggr. Mockat & pysslat samt rastat honom. Men imorgon gäller det, då ryker förhoppningsvis stygnen  Äntligen!!!


 



Utöver Calles stygnborttagning & övrig stalltid imorgon så ska jag träffa barnmorskan, vara på föräldraträff m.m Så det blir en fullspäckad men trevlig tisdag !


//Pillan


Av Pernilla - 5 maj 2013 21:50

  Haft en jättefin söndag! Vart hos Calle ett par ggr under dagen och jag tycker han är så cool och duktig nu när han står still på sin boxvila, han har då vart betydligt vildare vid tidigare boxvilor i hans liv. (Han har ju haft ett par stycken stackarn...) Men nu är det snart tisdag och då ska stygnen tas och därefter får han komma ut igen!

 



Så har jag bakat en massa mumsiga kanelbullar och vart ute hos mormor & morfar på fika  Alltid lika trevligt! Idag invigde vi dessutom uterummet, solen lös och vårkänslorna spira  Äntligen, nu kan väl ändå solbrillorna och tunna kläder få komma fram!? Vill vill vill !!


Vart hos svärföräldrarna en sväng också och hämtat massa grejer (barnkläder, åkpåse, filt, skor m.m....) så imorgon har jag en hel del som ska sorteras och packas in i förrådet  



 

& Boss kan inte vara mer lycklig än när han får åka med i bilen överallt, det är verkligen något av det bästa han vet  


//Pillan



Av Pernilla - 4 maj 2013 22:32

  Tänk att man kan hitta så rätt  


//Pillan

Av Pernilla - 4 maj 2013 15:40

Vart i stallet några timmar idag, fått mockat/fixat för Calle och pysslat om honom. Ingen feber idag heller och han rör sej fint, så det känns skönt. Det var bandagebyte idag också och såret såg fint ut.. På tisdag ska stygnen tas och när dom är tagna så får han gå ut i liten hage och sen börja komma igång igen. Kommer bli härligt för honom!


   

Bild från maj förra året.

Snart möts bästisarna igen då dom ska gå på bete ihop i sommar  



//Pillan

Av Pernilla - 3 maj 2013 20:45

 

Boss var så duktig hos veterinären idag (som alltid) och jag förstår att dom därinne på kliniken gillar honom och tycker han ser ut som världens snällaste nallebjörn - det är han ju med  

Det blev både positiva & negativa nyheter idag. Blodprovet visade att värdena hade sjunkit och var mycket bättre, dock visade det sej att Boss har en tumör och måste opereras så fort värdena är bra. För som det är idag med dåliga värden så sövs han inte, utan vi måste invänta bra och mer normala värden. Så i slutet av antibiotika kuren (som han nu går på i 30 dagar) ska det bokas tid för nästa återbesök för nya prover och är dom då tillräckligt bra & normala så bokas det tid för operation. Vilket vore jättehärligt för jag vill bara ha det gjort! Men om värdena inte är bra får vi gå vidare med dom innan operationen....


Så jag är ju nöjd & glad över att levervärdena var mycket bättre idag, superskönt! Men nu är jag orolig för hans tumör & kommande operation också   Hoppas det är en snäll tumör som inte spritt sej!! Jag försöker fortfarande tänka positivt och slappna av, ibland går det bra, ibland mindre bra...

Jag vill bara att Boss ska bli helt frisk igen, stackarn... 2013 är inte direkt hans år  

Men det var nog mycket riktigt som jag trodde ang. tröttheten & att aptiten försvinner, det är sannolikt pga antibiotikan. Idag tycker jag dock att han har vart lite piggare, vi gick en längre promenad förut och efter det fick Boss springa lös och vi kasta pinne. Dock har jag inte lyckats få i honom hans dagsranson med mat än. Ska strax göra ett nytt försök och mata han ur handen (det funkar ibland..)


        


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards