pillllans

Alla inlägg under augusti 2012

Av Pernilla - 10 augusti 2012 14:04

Igår blev Calle skodd och jag tycker alltid det är en go känsla när han står nyskodd & fin om tassarna  Jag & Maria bytte hage på pållarna igår också vilket dom blev glada för. Calle & Sara galopperade runt och busa lite innan dom dök ner i gräset   Snart ska vi stängsla in en äng också så dom kan gå kvar längre hos Maria!


 

Calle i Marias ponnystall  


  

Ikväll ska jag och Ann-Sofie rida ut en sväng, får se om regnet avtar tills dess...


//Pillan

Av Pernilla - 8 augusti 2012 07:15

Jobbat inatt, semestern är över! & guu vad trött jag är. Ska bli superskönt och åka hem nu och sova... Till e.m blir det kalas och ikväll jobbet igen. Calle & Sara får äpplen och mys, men någon ridning hinns inte idag.



    

     


        

Min finaste buse  


//Pillan

Av Pernilla - 6 augusti 2012 21:55

Va jag hoppas att internet snart kommer tillbaka. Har de mobila så länge fast där sitter älsklingen och tittar nu så då tog jag hans mobil. Fast gott jobbigt med detta pytte tangentbord ;). Idag har jag vart på ridklubben hela dagen och hjälpt till, stallet ska tvättas och målas.. ska dit imorgon igen och hjälpa till några timmar.. Idag förresten så lyckades calle med något knasigt & dumt igen, han hade fastnat med grimman i en vit plaststolpe och den satt verkligen fast så stackars calle kunde inte bli av med den.. som tur var såg maria det så hon kunde dra av grimman och han skada sej inte heller :). Men uppjagad förstår jag att han blev... Han fick äpplen och gos när jag var där förut.. nä får skriva mer och bättre imorgon när jag kommer åt datan igen!!Pillan

Av Pernilla - 5 augusti 2012 09:21

på att internet inte funkar...    Hoppas det kommer igång snart!!


=)

Av Pernilla - 3 augusti 2012 00:08

Dagen på Liseberg igår var som vanligt, riktigt kul!! Dessvärre var det faktiskt nästan äckligt mycket folk och väntetid 1 timme är inget för mej. Men vi fick åkt massa ändå.. Nya favoriten för mej blev Atmosfear - guuu vad underbart härlig den var! Sen är ju Balder stor favoriten också...

Fick spelat och vann till och med lite choklad & en radio och det hör då inte till vanligheterna 

Vi åkte så vi var där när det öppna vid 11 och jag var inte hemma och i säng förrän vid 01 så det blev en låång dag.

****


Idag har det också vart en låång dag. Jag och Maria har vart iväg och handlat, först till IKEA, sen kungsbacka och Börjes, kungälv & 3 hästar för att sen avsluta shoppingen på Torp i Uddevalla.  Fick handlat nytt bett och ett nosnät till Calle, sen ny möbel och en del nödvändigt plock på IKEA.



Här har ju vart otrooligt varmt/kvavt idag och tillslut så kom regnet och åskan vilket höll på några timmar - så hästarna fick vila. Men åh vad jag tycker det är mysigt med åska, hade önskat det kom mer idag, vilket jag trodde det skulle göra. Jaja...

Istället har jag efter vi kom hem förut, fått gjort en jäkla massa här hemma! Har rensat klart förrådet, tömt möbler och flyttat ut m.m (Vi ska göra om i tvättstugan så jag har och sysselsätta mej med.) Men ikväll har jag hunnit riktigt långt...  Men nu börjar jag bli riktigt trött, så ska duscha och hoppa i säng...


Imorgon blir det nog (om jag hinner) nya grejer på bloppis sidan!


   


//Pillan 

Av Pernilla - 1 augusti 2012 10:30

På väg till Liseberg för en heldag !!

  

 

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards