pillllans

Alla inlägg under augusti 2012

Av Pernilla - 15 augusti 2012 15:37

Ikväll ska jag ut på tur med Ann-Sofie och jag kan knappt bärga mej till att få testa/rida Calle igen, jag bara hoppas att han känns fräsch. Han rörde sej fint igår och han var heller inte stel att lyfta vänster benet på, så som sagt. Jag hoppas på någon tillfällig sträckning  


   


Sen ikväll efter turen ska jag och Maria stängsla lite och imorn till morran gör vi färdigt för det hinner vi nog inte ikväll. Så kan vi öppna upp till den nya ytan imorgon, så Calle & Sara kan stå kvar hos Maria augusti ut.


//Pillan



Av Pernilla - 14 augusti 2012 07:15

Gått av nattpasset och nu ska jag vara ledig i 1½ vecka  Ska bli härligt + att jag ska få gjort en massa hemma, och även tillbringa mycket tid med min Calle!


  

//Pillan

Av Pernilla - 13 augusti 2012 22:41

...vad snygg Calle hade blivit i detta nya set från Schockemöhles vinterkollektion.


   



//Pillan

Av Pernilla - 13 augusti 2012 14:43

Måndag och mitt emellan 2 jobbnätter, alltså inte jättepigg  Idag under mina vakna timmar blir det lugnt. Jag ska strax åka över och mysa/pyssla med hästarna som får vila idag eftersom min tid är lite knapp. Calle har förresten rört sej lite bättre i helgen så jag hoppas det vart något tillfälligt!


2 bilder från helgen...

   


//Pillan

Av Pernilla - 12 augusti 2012 09:00

Igår var Maria iväg på bröllop så jag tittade till & fyllde vatten till hennes ponnysar, tog då ett par bilder på småttingarna, det är alltså 4 shettisar hon har och alla är fuxar, tror hon har en crush på den färgen  


Dom är ju såå söta!



Tingeling

 


Atlet  (Fast jag vill kalla han för Pluto...)

 


Nisse, minstingen.

 



Alcazar

   


//Pillan

Av Pernilla - 11 augusti 2012 13:15

Sista september flyttar jag Calle och flytten blir till Ork. Det kommer bli superskönt med manege/träningsmöjligheter i vinter m.m Mycket fördelar men visst finns det också nackdelar, så som hagarna. Utevistelsen blir mindre men jag kommer istället kunna kompensera det med mycket ridning/träning oavsett väder och smäller det till i vinter med -15gr och massa snö så behöver inte Calle hamna på vila 1-2 månader pga underlag/väder.
Så jag hoppas han kommer trivas bra på sitt nya ställe.

 

Calle på Ork i juni under dressyrlägret




+ att Maria ska ju fortsätta ha Calle ett par dagar i veckan och det blir ju lika bra/lätt för henne att träna eftersom hon också vill komma igång mer med ridning/träning  

 

Jag & Maria på kolmården för ett par veckor sen...




Kommer sakna Livetorp med folket en massa, men jag löser det lätt med att packa in Calle i lådan och åka ut till gamla stallet och rida ut där med dom, och det är ju toppen!  


//Pillan

Av Pernilla - 11 augusti 2012 08:53

Denna lördag tänker jag spendera hemma, ska få städat men också möblera / pyssla m.m

Ska snart ta tag i mitt nästa projekt här hemma också, badrummet. Ska göra iordning/måla och nya grejer ska in m.m Efter badrummet blir det och måla/göra om i sovrummet.

Jag har och sysselsätta mej med här hemma   



Har ytterligare ett projekt sen, göra om hallen på övervåningen. Fast det får bli i vinter. Jag ska slipa allt och måla vitt, så som jag gjort på nedervåningen som är färdig nu & fin. Där såg faktiskt förjävligt ut när jag flyttade in. Men den är ju slipad, målad och pyntad på mitt sätt


Såhär var det först...

 


Såhär är det nu...

 

   

   


Kommer bli ännu bättre när vi får lagt in nytt golv också...


Trevlig helg på er!


//Pillan

Av Pernilla - 10 augusti 2012 21:59

... när man rider iväg på en mysig uteritt men snabbt känner att prinsen inte riktigt är 110 bak  Inte på något sätt halt eller öm, men känns lite stel. Ush vad jag ogillar sånt. Vi skritta/trava en tur ute och sen på hemvägen så kändes han bättre. Kan vara det kalla vädret med så mycket regn de sista som bidragit, eftersom jag vet att han kan bli frusen och lite stel i sämre väder. Jag får helt enkelt röra på honom, hålla honom extra varm, liniment massera honom & hålla superkoll. Så får vi se...

Hade hur som helst en mysig kväll med Ann-Sofie och pållarna, och det var första ridturen för henne på flera månader pga att hon fått barn. Så det var extra kul eftersom det var så länge sen vi red ihop  




 


Tycker det känns lite trist nu när man märker av mörkret mer. Bilden över hade vi precis släppt ut hästarna i hagen igen, bara 20 min senare ser det ut som på bilden nedanför.

   

Det går så fort..... Håller ni inte med?!



//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards