pillllans

Alla inlägg under augusti 2012

Av Pernilla - 22 augusti 2012 10:18

Ska strax åka in till utanför Stenungsund och träffa Ida, som förresten bara har 8 dagar kvar till BF. Hon är beräknad till min födelsedag, den 30;e. Men får se om jag får behålla min dag ifred, haha  


 


Ska bli najs med fika & lite tjöt !


//Pillan

Av Pernilla - 21 augusti 2012 20:33

Fick svar på maskkollen idag (dom är verkligen snabba på att analysera/ge resultat) och Calle nollade på allt så ingen odling där. Känns ju skönt!

Var hos hästarna för en stund sen, borstade/pysslade, gav morötter och bara mös. Älskar´t ! Sara var dessutom mycket bättre i sitt ben idag, svullnaden har gått ner och hon rör sej fint.


 


Idag har jag förresten känt mej lite piggare - gott det! Så jag har fått gjort lite mer nytta än vad det blev igår. Var ut till stallet i förmiddags och fick sopat ur boxen + tagit med mej alla tjocka täcken hem eftersom jag inte kommer behöva dom därute något mer. Lämnade kvar några regntäcken och ett svetttäcke bara. Inte ens 1½ månad kvar innan flytten till klubben. Spännande!




 

Nu blir det strax Hollywoodfruar på tv;n, gilla att hösten kommer med lite roliga program och titta på   Har precis vart ute i skogen nu och härjat med Boss, stackarn är ganska loj om dagarna när det är så varmt, men piggnar på massa till kvällen när det blir lite svalare. Ikväll har han vart helt "galen", haha. Busar som bara den och tröttnar inte... Hm, han blir mer leken för varje år som går nästan   Vilket glädjer mej. Han är ju trots allt 7½ år, gosetussen...

  Kärlek  



Nä nu blir det glass & fruarna !!


//Pillan

Av Pernilla - 20 augusti 2012 19:44

Tog "bara" 1½ timme imorse så fick Calle bajat  Det hann bli ett par koppar kaffe på Marias altan. Så mysigt och kunna sitta där och titta ut över hästarna. Men nu är det i alla fall iväg skickat. Veterinären sa ju till mej i våras då han hade blodmask att jag skulle göra en koll innan augusti är slut. (+ att jag valde till odling denna gången..) Får vi vänta och se vad det visar!


   



Förövrigt tycker jag att dagarna bara försvinner.. Fattar inte hur tiden kan gå så fort? Känner att jag inte får gjort det jag hade velat, och jag känner mej så otroligt trött i kroppen, svårt och beskriva. Ska köpa blutsaft igen, den hjälper mej ju alltid så förhoppningsvis kan den göra det även nu  


Ishly pishly... Får samla nya krafter till imorgon! Ska slappa i tv soffan ikväll, ett av mina favvo program börjar ju ikväll. Ensam mamma söker! Gillar det...


//Pillan

Av Pernilla - 20 augusti 2012 09:15

Sitter och tittar på Calle och väntar på att han ska baja, tänkte lämna in träckprov på honom idag. Denna gången valde jag odling så får vi se vad det visar. Ska bli skönt och få skickat in det och gjort klart!


 

Tur att dom är så fina att titta på, känns som jag kommer få sitta här en stund   Nä jag kollar en liten stund till sen tar jag upp dom i stallet så får dom stå inne lite.


//Pillan

Av Pernilla - 19 augusti 2012 21:33

Sara gick jättefint ikväll och hennes svullnad hade gått ner. Så vi stängsla inget mindre till henne utan hoppas hon fortsätter bli bra  och att Calle & Sara snart kan få gå tillsammans igen!


    

//Pillan

Av Pernilla - 19 augusti 2012 15:41

Ikväll blir de hästmys! Först ska jag till stallet en sväng. Tänkte hämta & lämna lite grejer, så jag kan lägga ut mer på bloppisen.. Så himla skönt att rensa + att det är en del nytt jag vill ha/behöver som pengarna kan få gå till, (fast är det inte alltid det?)  

Sen blir det till Maria och hästarna med Ann-Sofie. Vi ska nog stängsla en ännu mindre hage till Sara ikväll, får se hur det är med henne idag. Igår var svullnaden kvar men hon går bättre, fast inte helt rent. Hovis har vart ute och kollat henne men inte hittat någon hovböld!

Jättetrist att hon inte är fräsch! Håller alla tummar & tår för att hon snart är pigg i alla fossingar igen... Men tills vidare så har jag inget ridsällskap nu när vi står hos Maria. Vi ska däremot testa att jag går över till paddocken med Calle (som Marias granne har och som jag får låna, Tack Carro!) för och se hur Sara reagerar i sin hage så hon inte springer runt en massa, vilket inte vore så bra med benet som ska vila.

Vi får som sagt hoppas att hon snart är bra igen och kan följa med ut på tur!

   

      


//Pillan

Av Pernilla - 17 augusti 2012 13:02

Med stora bokstäver!  Det var gårdagens e.m/kväll när jag åkte och fiska med mamma, mormor & morfar. Helt otroligt skönt! Fint väder och perfekt för båt & fiske. Vi fick ca 12 makrillar, fast det nappa dåligt för mej så fångsten stod dom andra för... Men jag fick med mej hem ändå! Så idag blir det och göra iordning makrillarna och slänga dom på grillen, guu vad gott det ska bli!


       


//Pillan

Av Pernilla - 16 augusti 2012 12:32

... alltid som man tänkt sej!



Ingen ridtur igår kväll, jag hann knappt sadla Calle innan Ann-Sofie upptäckte att Sara inte var OK i höger bak. Så vi tog ut dom på en liten promenix för och se hur Sara gick och hon var halt, och även lite svullen vid kotan  

Vi avvakta tills imorse och kollade henne igen och det var lite bättre. A-S ringde veterinären imorse och rådfråga och först & främst ska hovis komma ut för och upptäcka eller utesluta hovböld + att Sara får gå ensam i mindre hage så hon inte springer. (Så Calle kan hon inte gå med för det energiknippet jagar runt på henne )

Så efter veterinär samtalet & kaffet imorse började vi att stängsla den nya ängen men med en avdelning emellan dom. Vi hann få allt klart och iordning så nu går hästarna där.

Hovis kommer ut till em/kvällen och kollar hoven så får vi se vad han säger....

   


Men nu ska jag strax göra mej iordning, ska åka ut med mamma, mormor & morfar på en båttur och fiska, hur gött som helst


//Pillan 


Ovido - Quiz & Flashcards