pillllans

Alla inlägg under mars 2012

Av Pernilla - 13 mars 2012 20:45

Känt mej seg i kroppen idag, känns som jag inte åstadkommit så mycket. Men nu när dagen är gjord så inser jag att jag fått gjort en del ändå  


Imorse åkte jag till syster och släppte ut hennes shettisar, tog en snabbkaffe med hennes kille innan jag åkte till "mitt" stall för ett utsläpp även där.

Fick släppt ut pållarna och grejat i stallet en del innan jag åkte hem igen. Hemma har jag fått tvättat undan mycket tvätt, dammsugit + tvättat alla golv på nedervåningen, diskat och grejat allmänt.

Så har jag vart iväg med lillebror till mormor & morfar för fika och hämtat en byrå. Sen tillbaka till stallet för ridning och pyssel.

Så visst har jag ju fått gjort lite i alla fall..


***


Red Calle i paddocken idag och han var väldigt spänd & tittig idag så det kändes väl inte alltför bra. Men han gjorde inga hopp eller studs på stället utan höll sej på mattan. Emellanåt lossnade han och gick fint framåt men ibland stelna han till totalt. Men fick travat av honom lite och jag tyckte det gick bättre de sista.

Fick pysslat om honom lite extra idag också, tvättade/flätade svansen och mös i massor! Mitt paket som jag nämnt tidigare hämtade jag ju ut igår, så det provade jag på honom idag, och det satt jättefint på honom!


 

Rambo stalltäcke 200gr.


 

Rambo NM ridtäcke


Visst blev han snygg?


//Pillan

Av Pernilla - 12 mars 2012 09:00

 

Preliminärt !


Mån) Paddocken lösgörande

Tis) Paddocken tempoväxlingar

Ons) Longering

Tors) Vila ?

Fre) Paddocken bommar cavalletti

Lör) Uteritt

Sön) Uteritt

Av Pernilla - 11 mars 2012 16:48

Gu så gott med underbart väder.   


Precis hemkommen från stallet. Har hjälpt Jill och kollat på Nahla i stallet som tyvärr är halt och får stå inne på lite vila, trist i detta fina vädret. Hoppas hon snart är bra!

Sen fick jag pysslat massa, borstat rent utetäckena från smuts och tvättat insidan på dom, hängt på tork m.m Så imorgon när dom är helt torra så packas dom undan. Skönt!

Tog en kaffe med Jill också innan jag red Calle. Han skötte sej jättefint idag, han är väldigt mjuk och rida, dock inte helt avslappnad. Vi får jobba med det. Första punkten vi får jobba hela tiden med, är och få han både mjuk & helt avslappnad.


 


Han börjar fälla rejält nu också, snart blir det B-vitamin och då är det VÅÅÅR!   


Nä nu får jag in i duschen och sen till affären....


//Pillan

Av Pernilla - 11 mars 2012 07:15

Slutat jobbet nu, gjort 3 nätter av 3 och känner mej lite trött. Så nu är jag ledig tills på onsdag förutom ett möte med chefen imorgon.

Nu är jag på väg till syster för och släppa ut hennes 4 små ponnysar innan jag åker hem och sover.

     


Calle ska få gå ett pass i paddocken idag, tänkte trava ur honom en del för satan vad pigg han är.


//Pillan

Av Pernilla - 10 mars 2012 13:19

Boss haltar lite mindre idag    Men nu har vi precis vart ute en stund och han fick värma upp kroppen lite innan han fick springa och busa av sej lite. Finns ingen hejd på honom när han sätter den sidan till. Kul och se att han blir piggare/busigare för varje år. (Han fyllde ju ändå 7år i slutet på feb.) Han haltade dock lite mer nu när vi kom in igen, så det blev väl lite överansträngt för benet. Men nu får han vila ...

Gick bort till skogskanten också och fick borstat honom en massa, och det är en massa päls och få ordning på. Nu i fällningstider så får jag försöka få borstat honom åtminstonde varannan dag.


Bilder på oss     

          


 


     


 


Bilder tagna från -08 till -12 !


//Pillan

Av Pernilla - 10 mars 2012 07:15

På väg hem från jobbet... Fint väder!

 


Snart blir det sängen.... Zzz....


//Pillan

Av Pernilla - 9 mars 2012 14:25

Orolig för att igår började Boss halta   Eftersom han betyder allt för mej så blir jag ju givetvis ledsen och skitorolig. Det är ena frambenet, jag har kollat trampdynorna noga, han är inte svullen någonstans och han reagerar inte när jag klämmer runtom på hela benet/tassen. Så förhoppningsvis är det en sträckning som snart går över, annars ringer jag vet. på måndag.

Igår så var han med mej i bilen och satt då stilla ett par timmar, när vi kom hem sen och jag släppte ut honom ur bilen, så fick han ett busryck som han ofta får, så han härjade/sprang runt en massa på tomten och jag kasta leksak med honom m.m Sen gick vi in och han la sej, när han sen reste sej upp så haltade han. Så förmodligen och förhoppningsvis som sagt så är det en sträckning, han är dessutom lite bättre idag.

Min finaste, finaste Boss  

   


**


Sen blev jag lite besviken också, beställde ju ett paket igår. Men idag fick jag mail om att hälften (2 saker) tagit slut och därför inte kommer med. Blev lite sugen på att beställa igen, samma grej men i annan färg istället. Men jag tror jag skiter i det. Bättre jag sparar lite pengar så jag inte sätter mej själv i köpstopp en månad, hur kul vore det?

Så det blir "bara" 2 grejer som kommer men alltid kul med paket, och alltid kul med något nytt   


**


Ska om någon timme käka middag och sen gå och lägga mej igen, har jobbat natten som gått och ska jobba två nätter till, det är min jobbhelg nu.

Idag fick Calle vila, fullkomligt skitväder ute. Blåst och massa regn - bläää.... Men imorgon ska jag skritta i paddocken, då skulle det bli bättre väder. Tycker snön som kom var helt onödig, hoppas det var den sista !.

Vill ha VÅR nu!


//Pillan




Av Pernilla - 8 mars 2012 10:16

Släppte ut hästarna imorse, tar en kaffe i Ellös nu innan jag ska tillbaka till stallet för och mocka/fixa klart + ta emot hovis som kommer och slår på tappskon.


Gjorde just något jävligt bra, beställde en del riktigt fint till Calle. Ah vad nöjd jag är! Ska bli jättespännande med paketet, kommer fota honom i grejerna när det kommit så får ni se vad jag köpt.



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards