pillllans

Alla inlägg under december 2011

Av Pernilla - 11 december 2011 11:06

Härliga lediga helg!


Igår fick jag grejat en del här hemma och idag ska det fortsättas. Borstade igenom Boss igår också och ska även ta ett tag med kammen idag med. Han fäller en massa nu...

 

Feb -11




Idag är det -gr och fruset ute, så Calle vågar jag inte göra något med. Men nu kommer ju hovis till morran så i veckan kan vi försöka komma igång igen. Har dock fått höra att något snöoväder ska komma i början på veckan. Det vill vi INTE. Igår blåste det och regna en del - igen! Suck. Har lust och slå vädergudarna på ballen snart  

Men idag ska jag i alla fall tvätta benen och svansen på Calle och klippa honom lite och göra han extra fin. Ska ta bild på han så får ni se hur lurvig han blivit också Mitt lilla troll!



Har kollat lite på täcken till Calle. Tror jag skulle behöva ett täcke till. Dom tjockare jag har till honom är bara...

  <-- Shires med hals  100gr (Det han använder nu)

  <-- Hansbo halvhals  Vet ej exakt gr men tippar på 150-200gr

<-- Amigo med hals  200gr


  <-- Hööks med hals  300gr


Visst vore väl ett täcke till med typ 200gr perfekt? Jag kikar lite, älskar Amigo täckena, dom sitter så sjukt bra på Calle. Shire täcket är också jäkligt bra... Hur många täcken till kallare väder har ni häst läsare?



//Pillan


Av Pernilla - 9 december 2011 20:29

Vilket dygn det vart för min del...

Natten på jobbet har vart fullt ös, typ. Det har gått jättebra men vi hade verkligen och göra. Inatt fick jag återigen vara med om något nytt och lära mej massa. Tänk, att bara efter 2 veckor på nya jobbet så har jag lärt mej en del och även fått se lite nytt. Jättebra!!

Detta var sista natten inför min långledighet som jag har på mitt schema, så nu är jag ledig en vecka och det ska bli riktigt gott. Tanken är att få storstädat/rensat här hemma men även tillbringa masssor med tid hos Calle och givetvis extra pyssel och längre promenader med Boss också....

 


Imorse var jag dock mindre glad...

Jag hade utsläppet på hästarna idag så när jag slutade jobbet 7 imorse så åkte jag direkt till stallet. Det blåste ju något fruktansvärt och efter en stund började det regna rejält också. Skitkul!, NOT!

Men hästarna kom sej ut och när jag var färdig var jag trött.

Efter 10 timmar natt på jobbet, och efter ett stormigt utsläpp så sätter jag mej i bilen och vill bara hem, hem till Boss och hem för och sova.

Men när jag sätter mej i bilen för och starta så får jag fan inte ens in nyckeln i tändlåset. WTF! Det gick bara inte, säkert nån skit inuti som hängt sej...

Efter flera telefonsamtal så kommer K-J(systers kille) för och hämta mej, han var ändå ute på vägarna och körde. Han lyckades bända in verktyg i låset så han tillslut fick in nyckeln. Så jag kunde ta bilen hem i alla fall (nu står den snällt på parkeringen med nyckeln i, till Björns förfogande...) Så använder jag XC 90;n så länge   

Så tack K-J för hjälpen idag!!



Sov sen bara 4 timmar sen när jag kom hem, dels för och vända tillbaka dygnet så jag kan somna sen ikväll. Och dels för och komma mej upp och få gjort något.

Calle fick komma in tidigare i busvädret idag. Plockade in han & Sara redan vid halv 5. Men dom njöt när dom fick stå inne med en kaka hö istället   

Så fick jag schamponerat benen och pysslat om min prins en stund... Men nu är jag så sjukt ridsugen så jag hoppas kunna skritta han på mjukt underlag imorgon och på söndag!!

 

Snyggaste skäcken !!


Tittar just nu på Idol och väntar på att få se vem som vinner - vem vill ni ska vinna?


//Pillan

Av Pernilla - 8 december 2011 16:30

Jobbar inatt, sen är jag ledig en hel vecka. Jag gillar mitt nya schema  



Idag har jag och världens bästa mams vart iväg. Fört på ett ärende i Stenungsund och sen var vi till Ikea. Stnna till på 3 hästar och köpte betfor också. Haft en jättetrevlig dag!!


Calle fick vila idag, fanns inget och välja på. Fruset och hårt i backen och med hans tappsko så vill jag inte riskera något. Men jag ringde hovis idag och hon kommer direkt på måndag morgon. Så det är bra!

Utsläppet imorse gick bra, men guu vad kallt. Fruset vatten i hagarna och bläää... Hade verkligen velat haft en termobar men har inte pengar till det nu känner jag.....


 


Nä nu ska jag lägga mej, kl ringer 20.

//Pillan

Av Pernilla - 8 december 2011 04:54

Sitter med morgonkaffet ! Det godaste ...

Jag är uppe tidigt idag för att jag ska jobba inatt så jag tänkte gå och lägga mej till e.m och sova ett par timmar då. Riktigt gott och komma sej upp på morgon också.

Jag och mamma ska åka en sväng till Stenungsund idag, och sen till Ikea. Ska bli trevligt !

 

Så har jag utsläppet på pållarna idag så jag stannar till vid stallet på vägen ut till mamma, släpper ut dom lite tidigare idag. Känns lite oroligt att det nästan är -6 gr hos mej. Lär ju vara lite fruset vid stallet, och Calle utan en sko... Jag hoppas han inte ömmar så han iaf kan gå ute tills hovis kommer. Hoppas på det!


//Pillan



Av Pernilla - 7 december 2011 20:21

Tåls att sägas igen - jag älskar mitt nya jobb. Varje natt är så rolig och jag har redan fått se saker i vården jag inte sett förut, behöver inte gå in på vad men.. Känns jättekul och spännande med något nytt iaf. Så man kan lära sej ytterligare och skapa fler erfarenheter  

Men visst saknar jag mina gamla kollegor på Södra, hoppas dom har det bra!!



Idag har jag vart iväg till Torp en sväng, fick köpt mej en ny klocka - skitsnygg!! En transparent med strassur! Fick även köpt lite annat..

 



Stallet gjorde mej lite besviken idag. Först mockade jag och sen fixade jag iordning mat och vatten. Sen när jag tog in min prins och ställde han på gången, så stog han ... utan en sko h.b  

Det var ju inte så kul! Blir till och ringa hovis imorgon, se vad hon säger. Ska testa när underlaget i paddocken är mjukt att han får gå lite försiktigt, annars har han ju tyvärr en tendens till och ömma. MOrr på detta!!


Nu blir det tv och Björn mys!


//Pillan

Av Pernilla - 3 december 2011 20:45

Är vi fördömda till och leva i stormbyar eller ?    

Här har ju inte gjort annat än och blåst och för det mesta ösregnat också.. FY fasiken säger jag bara. Så sjukt trött på vädret så det finns inte!!

 



Idag var jag till Stenungstorg och mötte upp Ida. Eftersom vädret var katastrofalt idag så får vi ta ridning + fika hos henne en annan dag! Så idag gick vi ett varv på torget och kika och sen en fika. Himla mysigt! Jag fick dessutom köpt mej en snygg kofta för 149:-   



Ridningen har vart si sådär för mej o Calle det sista. Först ridning en dag, sen vila i två, longering en dag och vila i tre. Det har ju inte bara blåst en del här utan verkligen vart storm för det mesta och det i samband med ösregn. Så jag gör så gott jag kan i detta vädret och hoppas på bättring snart.

Muggen är nästintill helt borta i alla fall = bra!

 

Taget med mobilen idag !


Det är ju i alla fall huur mysigt som helst och stå och borsta & pyssla läääänge!! Det blir ju lite extra nu när vädret är skit och det inte blir något annat på schemat.


//Pillan

Av Pernilla - 1 december 2011 14:35

Ja tänkt vad gott. Idag har vi gått in i en av de mysigaste månaderna på hela året - December och juletider. Så himla mysigt!! Hoppas också bara vädret blir bättre för fy fan vad less jag är på stormbyar + regn nu   

Idag har jag insläppet på hästarna men åker dit lite tidigare och tar in Clle och pysslar med honom och går även över & igenom mitt skåp. Gillar och ha ett välordnat/städat skåp så man lätt ser sina grejer och vet exakt vad man har dom...


Nu har jag jobbat 3 nätter och det gick bra även inatt. Jag trivs verkligen huuur bra som helst. Känns helt underbart att jag fick detta jobbet!! Saknar givetvis mina kollegor från södra, men man kan ju inte få allt....

Så nu är jag ledig tills söndag, då går jag på kl 21 igen....


För övrigt så har jag fått köpt några julklappar, så det tar lite på dom. Hur gott som helst och få ordnat med dom. Ska bli skönt när man är helt klar  


   


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards