pillllans

Alla inlägg under april 2011

Av Pernilla - 12 april 2011 12:28

Idag regnar det då minsann. Men vi har ju haft flera sol dagar och jag tror att slutet på denna vecka ska bli fin också så!
Det måste ju regna ibland med.....


Imorse åkte jag och Boss till stallet för jag hade utsläppet. Jag pysslade om Calle också som har vilodag idag, och så fick jag även mockat och fixat klart allt för honom.


Så sen stallet imorse så har jag tvättat undan en del och pysslat lite här hemma. Jag har tagit det lugnt i soffan framför tv;n också.


Men nu ska jag snart göra iordning en laxsallad som jag kan ha med till jobbet. Går 16-22 idag ! Och det blir väl lugnt innan det....


Hoppas ni får en trevlig dag!!



 

//Pillan




Av Pernilla - 11 april 2011 21:59

Vilken underbar dag jag har haft. Helt toppen !!


Jag och Boss var ute och gick i det fina vädret, vi gick över till Kalseröd och vände   Han fick badat i diket, han är så galen i vatten så svårt och hålla han ifrån det....

Sen låg det en trött hund i farstun . . .


Jag fick planterat en del idag igen, bland annat min knölbegonia som förövrigt växer som f-n så den fick planteras om i en utekruka istället och idag vara ute för första gången. För den får börja härdas, kanske den kan sluta växa lite också.

Planterade om mina palmer också som jag har i köket för dom var ju påväg ur krukorna själva. Gott och få det pysslet gjort...!




Idag red jag tillsammans med Ann-Sofie. Först red vi ut en sväng och sen red vi dressyr i paddocken. Jag red mycket på volten idag och Calle var verkligen hur fin som helst. Han var pigg, samarbetsvillig och oerhört trevlig ! Galoppen var jättemjuk och fin idag, gick i en lägre, avlsappnad form. Så jag kan inte vara mer nöjd över honom !!
  

 

Han var väldigt smutsig idag, mycket glad häst som rullat sig !?




 

Fick ju beställt efter ett nytt svett täcke till Calle för ett tag sen och det kom häromdagen så jag fick provat det idag. Blev himla snyggt, tycker jag.    Det är ett Amigo Jersey Cooler !




  Dagens sällskap! Finaste Ann-Sofie och Sara !



Nä nu får det nog snart bli sängen för mej........


Hoppas ni alla haft en lika härlig dag som jag haft  


//Pillan



Av Pernilla - 11 april 2011 09:40

Känner mej snart som en. Har ungefär 5 ärenden via telefon just nu och det går än så länge bra.

Men yrket är nog inget för mej i alla fall. Fy för att bara sitta still o prata i telefon typ.... Fast jag tycker det är OK att prata nu iaf....

Det ni inte visste om mej - För fleeera år sen var jag så rädd för och prata i telefon att jag inte ens ville prata med mina kompisar i telefon. SMS kostnaden var hög och Pillan var lite asocial. Då var såna här samtal som jag gör nu - jobbiga. Tur dom är mycket mer lättsamma nu  


Njut nu av solen idag, det ska jag !!


//Pillan

Av Pernilla - 10 april 2011 20:45

Precis tryckt i mej en stoor laxsallad. Så himla gott är det  


Idag har jag inte fått gjort så mycket. Men jag och Björn har iaf fått tvättat/städat hans bil och så tog vi en fika med hans föräldrar. Mycket trevligt!!


I stallet idag fick jag sällskap av Jill & Simone, vi red ihop i paddocken. Jag tränade på övergångar med Calle och det gick super. Han var så himla mjuk, lyhörd och fin !    Gott att Calle fått sola hela helgen också!



Nu inväntar jag nio filmen. Vette 17 vad det är för en men Björn prata om den, så den får det bli ikväll!



   

Snygg man vart på den tiden, haha............................



Imorn är jag ledig, tur det. Har massor att stå i........


Trevlig kväll på er! Hoppas ni haft en lika härlig helg som jag haft!


//Pillan      


Av Pernilla - 9 april 2011 20:02

Fasen vilket gött väder här vart idag. Helt underbart !

Jag som är ledig i helgen också ! Wiee så nice.


I stallet så hade vi fika hos Charlotta (som äger stället) så det blev kaffe & våfflor! Himla gott & trevligt  

Idag longerade jag Calle och han var så pigg & glad. Han bocka och kicka rätt rejält vid ett par tillfällen, riktiga glädjeskutt. Vårkänslor tro?!   

Men han skötte sej toppen och det börjar faktiskt bli roligt att longera honom för det är först nu som han börjar ta mina kommandon himla bra. Kul när man själv märker sina små framsteg.

Det går sakta men det går i alla fall framåt . . .


Sen när jag kom hem så passade jag på att få grejat lite på utsidan. Häromdagen fick jag planterat en del och idag fick jag gjort ytterligare lite. Så nu är den jättedöda ljungen borta och nu finns här lite blommande fint runtom igen.

Fick grejat iordning i farstun också, bort med allt skräp och fram med lite utemöbler.

Mycket och göra men fick i alla fall gjort lite fint idag!

 


   

 


 

En glad Boss sprang med matte runt tomten . . .


Nu ska jag sätta mej framför tv;n en stund, dra en film med Björn kanske!? Ta´t lugnt också, är man ledig så är man.....................


//Pillan

Av Pernilla - 5 april 2011 20:19

Fan va seg jag blev nu..........

Men jag har ändå vart riktigt duktig idag för jag har trotsat skitvädret och vistats utomhus i regn och rusk!! Först med en promenad runt Ellös tillsammans med Christina och Boss. Sen så har jag ridit ut på en barbacka tur med Ann-Sofie och då var det visserligen uppehåll men ändå... 

+ att jag ätit nyttigt hela dagen  


Jag har också fått uträttat lite ärenden och sådär, så min lediga dag har vart riktigt trevlig. (Trots busvädret)

Men till helgen sägs det bli fint och det vore jätte härligt för då är jag ledig !!


Nu ska jag gosa ner mej i soffan intill min finaste och bättre hälft !!

 

//Pillan

Av Pernilla - 5 april 2011 08:35

Helgen gick himla bra, flöt på smidigt på jobbet. Önskvärt vore väl finare väder i söndags då jag vandra runt på Käringön. Men det var trevligt ändå.

Igår jobbade jag kvällen men all tid innan jag började jobba kl 16 igår var ganska trist.

Det började med att jag vakna med lite huvudvärk, trots detta kämpa jag mej ut på en promenad / joggingtur med Boss, huvet blev då värre. Efter duschen och frukost fick jag sova på soffan en timme i hopp om att det skulle bli bättre. Men icke...

Jag åkte till stallet med nästintill migrän så Calle fick snällt vila (t.o.m från borstningen / pyssel). Jag bara mocka och fixa stallet. Skulle åka till mamma och ta 2 treo och lägga mej en stund igen innan jobbet.

Sätter mej i bilen, backar runt på plan och när jag sen ska lägga i ettan så går det inte. Lealösa spak jävel ....... Tänkte jag då !

Det funka inte alls och med min huvudvärk så blev jag bra matt... Ringer förtvivlat efter hjälp och världens bästa mormor & morfar kommer och hämtar mej och Boss. TACK !!!
Medans jag jobbade sen så åkte världens bästa Björn ut och laga den så kunde jag ta den efter jobbet och ta mej hem. Förövrigt så har vi haft mycket bilproblem i familjen det sista så tycker verkligen att det räcker nu !!!


Men eftersom stackars Calle inte fick ens pyssel igår så ska han utöver ridningen få maassssa pyssel idag     Ska nog rida ut en sväng idag. Jobba han lite sidvärts och tempo växla på grusvägarna.


Måste till Rödets gård en sväng idag också, få bytt en grej till Boss som inte passade och så får jag väll fylla på godislagret, till Boss.

Jag själv har bestämt mej (igen) för att gå ner i vikt. Sen jag slutade röka (3 ½ månad sen) så har jag gått upp 6 kg. NOT GOOD!

Så nu jävlar. Dagen igår gick bra (startade igår) så det blev hårdkokta ägg, fullkorn, morötter och frukt igår. INTE NÅT onyttigt !! Wieee...

Klara jag och sluta röka så ska jag la fan klara och skippa sött ?!


Nä nu ska jag ta tag i dagen och få gjort något!

 

//Pillan




Av Pernilla - 1 april 2011 22:38

Helg ja. Men vad fan gör det när man jobbar ??  


Jobbade kvällen idag så kom hem för en stund sen. Imorgon jobbar jag dock dagen 7-16.


Idag longerade jag Calle och han var verkligen huuur trevlig och fin som helst. Spände in han ganska lätt så han mest fick joggat av sej och sänkt sej lite i formen. Vi gick promenad också så jag skrittade fram och av han ute. Mycket mysigare än i paddocken. (Som förövrigt var lite blöt idag...)

Men han lyssnade verkligen fint på mina kommandon. Förutom en gång, helvete va nära det var jag blev sparkad. Han gick bredvid mej och helt plötsligt kicka han bakut och vände om. Kanske var det en liten påminnelse från hans sida om att han kan och att jag bör vara lite mer med ?!    Han kan fasiken vara raketsnabb Calle balle...  


Men han är också himla fin.... (Bilder tagna idag)

 



Idag är det ju 1 april och därmed "skämtdagen". Vet inte vad ni tycker om skämt men.. Det jag har svårt och ta som skämt är när folk ändrar sin civilstatus på FB. Är det kul? Eller så har jag bara sämre humor än det där... "Skitkul" att lura någon att man gjort slut fast man inte gjort de? Äh jag fattar faktiskt ingenting.

Det jag däremot tycker är riktigt kul som skämt är te.x det dom gick ut med på tv imorse, hur dom skulle göra en penisförlängning på Poseidon på Götaplatsen. Stort upplägg om detta och helt seriöst, ja då skrattar jag. Samma som dom skrev en helsida om i tidningen idag, att sänka Götheborg vid jubileumet m.m

Thats my humor.........


Men nää, nu ska jag dra mej mot sängen... Hoppas ni inte blivit alltför blåsta idag!!!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards