pillllans

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Lediga dag !!

Av Pernilla - 5 april 2011 08:35

Helgen gick himla bra, flöt på smidigt på jobbet. Önskvärt vore väl finare väder i söndags då jag vandra runt på Käringön. Men det var trevligt ändå.

Igår jobbade jag kvällen men all tid innan jag började jobba kl 16 igår var ganska trist.

Det började med att jag vakna med lite huvudvärk, trots detta kämpa jag mej ut på en promenad / joggingtur med Boss, huvet blev då värre. Efter duschen och frukost fick jag sova på soffan en timme i hopp om att det skulle bli bättre. Men icke...

Jag åkte till stallet med nästintill migrän så Calle fick snällt vila (t.o.m från borstningen / pyssel). Jag bara mocka och fixa stallet. Skulle åka till mamma och ta 2 treo och lägga mej en stund igen innan jobbet.

Sätter mej i bilen, backar runt på plan och när jag sen ska lägga i ettan så går det inte. Lealösa spak jävel ....... Tänkte jag då !

Det funka inte alls och med min huvudvärk så blev jag bra matt... Ringer förtvivlat efter hjälp och världens bästa mormor & morfar kommer och hämtar mej och Boss. TACK !!!
Medans jag jobbade sen så åkte världens bästa Björn ut och laga den så kunde jag ta den efter jobbet och ta mej hem. Förövrigt så har vi haft mycket bilproblem i familjen det sista så tycker verkligen att det räcker nu !!!


Men eftersom stackars Calle inte fick ens pyssel igår så ska han utöver ridningen få maassssa pyssel idag     Ska nog rida ut en sväng idag. Jobba han lite sidvärts och tempo växla på grusvägarna.


Måste till Rödets gård en sväng idag också, få bytt en grej till Boss som inte passade och så får jag väll fylla på godislagret, till Boss.

Jag själv har bestämt mej (igen) för att gå ner i vikt. Sen jag slutade röka (3 ½ månad sen) så har jag gått upp 6 kg. NOT GOOD!

Så nu jävlar. Dagen igår gick bra (startade igår) så det blev hårdkokta ägg, fullkorn, morötter och frukt igår. INTE NÅT onyttigt !! Wieee...

Klara jag och sluta röka så ska jag la fan klara och skippa sött ?!


Nä nu ska jag ta tag i dagen och få gjort något!

 

//Pillan




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards