pillllans

Alla inlägg under augusti 2016

VAB

Av Pernilla - 18 augusti 2016 07:06

Inte riktigt vad som var tanken denna torsdagen, men det är det ju heller aldrig med VAB. Barn blir sjuka sådär vips och hips, friska lika fort eller har mystiska symtom i en vecka! Jag glömmer aldrig en dag när Holly var pigg och precis som vanligt hela dagen. Jag skulle börja jobbet kl 21, så när vi ätit middag vid 17 tiden så ska jag krama henne gonatt eftersom jag lägger mej och vilar en stund då. När jag kramar om henne känner jag att hon är lite varm så vi går upp och tar febern bara för att, smack 39gr. Kändes såå pinsamt att ringa och vabba när kl var närmare halv 6 och jag börjar jobbet kl 21. Lika pinsamt att ringa dagis en timme innan hon skulle komma och bara "nä hon fick feber NU" Men, så är det med barn helt enkelt! 

Hur som helst, igår fick Holly feber så nu kommande enkelnatt vabbar jag.


Holly ligger nermyst i soffan framför tecknat och jag sitter med lite morgonkaffe men sen tänkte jag vara riktigt produktiv denna dagen med att städa och baka kakor m.m inför kalaset här på lördag. (Hoppas Holly är frisk bara)


Igår fick jag "slängt ihop" hallongrottor sådär übersnabbt emellan mina sysslor och jag tog mej inte riktigt tiden att forma dom fint om man säger så. Det blev nog sveriges fulaste, men jäkligt goda så struntsamma. Jag kan ju dock inte med att bjuda på dessa till kalaset så idag får jag nog ta mej mer tid till bakandet och göra dom fina  

 

I och för sej så ser det ju ganska charmigt ut när det verkligen skriker hembakt

om dom istället för perfektion? 

 

 

Av Pernilla - 17 augusti 2016 08:00

Drar till torp idag för att handla till kalaset som vi ska ha hemma för min bonusson till helgen. Men eftersom Holly ändå är på dagis och jag har egentid så tänker jag strosa runt i affärer och såklart passa på att shoppa loss lite som jag känner för! Har ett par saker på min *vill ha lista  




Av Pernilla - 16 augusti 2016 10:18

Här flyger tiden förbi känns det som och halva augusti har redan gått. Tycker det känns sorgligt att sommaren lider mot sitt slut redan! Vädret har inte vart det bästa men vi har lyckats fånga några soliga dagar på stranden och på lite utflykter m.m Här i sensommarens spår har vi planerat in Nordens Ark, Havets hus m.m på våra lediga dagar så ska väl allt få njutit av mera fina dagar förhoppningsvis innan hösten anländer!


   

Från Universeum förra veckan.

 


 Käckt när kusinerna har ponnys som man kan låna, annars hade nog mamma köpt en  

 

 

Själv har jag knappt ridit sen tävlingen på klubben för ett par veckor sedan men denna veckan startar träningarna igen så det blir snart mer ridning igen. Dock så måste jag lämna återbud denna veckan eftersom jag jobbar  Typiskt!


   


Inga fler tävlingar har vi i sikte heller utan nu väntar jag på att få åka med Maria ut på lite P&J istället och i början på september åker jag med till Grevagården på hoppkurs över en helg  


Ovido - Quiz & Flashcards