pillllans

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

VAB

Av Pernilla - 18 augusti 2016 07:06

Inte riktigt vad som var tanken denna torsdagen, men det är det ju heller aldrig med VAB. Barn blir sjuka sådär vips och hips, friska lika fort eller har mystiska symtom i en vecka! Jag glömmer aldrig en dag när Holly var pigg och precis som vanligt hela dagen. Jag skulle börja jobbet kl 21, så när vi ätit middag vid 17 tiden så ska jag krama henne gonatt eftersom jag lägger mej och vilar en stund då. När jag kramar om henne känner jag att hon är lite varm så vi går upp och tar febern bara för att, smack 39gr. Kändes såå pinsamt att ringa och vabba när kl var närmare halv 6 och jag börjar jobbet kl 21. Lika pinsamt att ringa dagis en timme innan hon skulle komma och bara "nä hon fick feber NU" Men, så är det med barn helt enkelt! 

Hur som helst, igår fick Holly feber så nu kommande enkelnatt vabbar jag.


Holly ligger nermyst i soffan framför tecknat och jag sitter med lite morgonkaffe men sen tänkte jag vara riktigt produktiv denna dagen med att städa och baka kakor m.m inför kalaset här på lördag. (Hoppas Holly är frisk bara)


Igår fick jag "slängt ihop" hallongrottor sådär übersnabbt emellan mina sysslor och jag tog mej inte riktigt tiden att forma dom fint om man säger så. Det blev nog sveriges fulaste, men jäkligt goda så struntsamma. Jag kan ju dock inte med att bjuda på dessa till kalaset så idag får jag nog ta mej mer tid till bakandet och göra dom fina  

 

I och för sej så ser det ju ganska charmigt ut när det verkligen skriker hembakt

om dom istället för perfektion? 

 

 

 
 
Sars

Sars

18 augusti 2016 08:59

Tycker också att det är pinsamt när barnen blir sjuka bara ett par timmar innan man ska till jobbet.
Eller när man själv får ett migrän anfall runt åtta o man börjar jobba kvart i nio

http://SSteiner.bloggplatsen.se

Pernilla

18 augusti 2016 09:15

Skönt att jag inte är ensam om det ;)

 
Sara

Sara

18 augusti 2016 10:08

Jag tror att det blir en jobbig situation eftersom vi jobbar natt
Av någon anledning verkar folk tro att man vet redan klockan sju på morgonen att man ska bli sjuk under dagen

http://SSteiner.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards