pillllans

Alla inlägg under november 2015

Av Pernilla - 20 november 2015 07:54

Gick inget vidare igår på lektionen, han var verkligen stark igår igen och jag har lite svårt att reda ut det och rida loss det. Skulle tagit kandaret, helt klart!

Men i övrigt, bra och nyttig lektion. Vi träna öppna och sluta och även om det inte var så lätt just igår när Aramis inte riktigt tog min hjälper och allra helst förhållningarna, så blev det inte toppen men några gånger fick vi igenom det hyffsat. Jag behöver träna, träna och träna lite till!!


Jag har i alla fall anmält mej till Tjörn nästa helg då dom har Pay and Ride. Så det blir bra träning att åka dit och rida igenom LC denna gången. Nu var det ju ett tag sen jag red LC, men eftersom jag tänker anmäla mitt intresse att tävla i lag till våren och dom går i LC förutom finalen i LB, kan det vara bra att träna lite extra på programmet nu innan. 


 


Av Pernilla - 19 november 2015 16:06

Vilken torsdag! Shopping och stall på schemat nästan hela dagen för min del   I f.m åkte jag in till Torp och fick handlat dels julklappar men också overall och lite kläder till Holly. Nog för att hon har kläder, men det är ju såå kul, och det finns ju såå mycket fint. 


Sen när jag hämtat Holly på dagis så åkte vi till stallet så hon kunde få klappa, borsta, rida och leda ponny. Så fick hon såklart sitta lite på Aramis också. Frågan hon fick när hon satt där, är det högt Holly? "Jaa mamma, höögt".   


    

Så nu ska jag strax göra middag här hemma och sen ska jag byta om för att åka till stallet igen, ikväll är det min lektion och Aramis gos i massor!


Av Pernilla - 18 november 2015 07:27

Hade en sån fin dröm att jag inte ville vakna, drömde att jag var ute och gick med Boss. Guu va jag saknar honom  


Nu ska jag om en timme åka och lämna Holly hos farmor, för jag ska åka ner till klubben och hjälpa till ett par timmar. 


Av Pernilla - 17 november 2015 14:47

Värsta sättet att vakna måste vara med att man försover sej!? Jag vaknade av att Björn ringde mej förut en kvart innan jag skulle hämta på dagis. Blä på den! 
Jag hann till dagis men phu för den stressade kvarten... Förstår inte hur det hände heller. Jag har försovit mej fåtal ggr under hela mitt liv. Det händer liksom inte! Jag vaknar alltid direkt när klockan ringer och snoozar aldrig. 


Jaja, nu sitter jag hemma och dricker kaffe i alla fall! Jobbade bara en enkelnatt så nu är jag ledig till helgen. 


 


Av Pernilla - 16 november 2015 08:49

En sån helg vi haft! Björn skämde bort mej med hotell och lyx i Göteborg! Vi har ätit gott, druckit gott, så gott att vi beställde in en 900kr flaska vin till maten , vi har shoppat och bara varit! Helt underbart! Igår medans Björn checkade ut gick jag in på Skönhetsfabriken och fick en ansiktsbehandling. Såå himla gott! Det har vart en helt fantastisk helg helt enkelt!


 

Av Pernilla - 12 november 2015 12:00

Torsdag och ingen ridning, för jag ska jobba inatt, blä på den. Vill ju inte missa ridning såklart.

Förra veckans lektion gick det ganska bra, pga underlagsbyte i manegen hade vi ett lugnt pass eftersom det blir så tungt. Men jag tyckte han kändes ganska fin och på slutet var han trevlig.


Hinner inte med någon ridning alls denna veckan, tyvärr! Men ska däremot försöka hinna rida ett par ggr nästa vecka ifall Maria lånar ut honom. Men det är nog inga problem alls! 



  

Av Pernilla - 11 november 2015 18:15

Holly blev så glad för att bli fotograferad idag, hon hoppa upp och satte sej på pallen för att sedan skratta igenom alla bilderna  


   


Superfina kort! & fotografen var verkligen toppen, glad och duktig! Perfekt fotodag....


Av Pernilla - 11 november 2015 08:30

Idag ska Holly till fotografen och ta kort och jag bara hoppas att hon är hyffsat medgörlig. Man vet ju aldrig med trotsiga 2˝ åringar  Hon älskar förvisso kameran och att bli fotograferad, men sista tiden har hon mest busat och sprungit ifrån den, haha.



Ett par bilder från tidigare år....


        '

                                -13    5 mån                                       -14   Nästan 1˝år



Har tid halv 3 i eftermiddag men det gäller att planera dagen väl så man inte kommer dit med övertrött Holly. Så vid lunch kommer vi åka iväg så att hon förhoppningsvis sover i bil och vagnen, så hon är pigg och glad vid fotograferingen  


Ovido - Quiz & Flashcards