pillllans

Alla inlägg under augusti 2015

Av Pernilla - 8 augusti 2015 20:16

Det gick jättebra för Maria & Aramis idag, första rundan (50cm) felfritt, andra (70cm) två stopp på ett plank. Så himla duktiga, såna framsteg dom gör!! 

Holly som fick vara med och hejja på idag, var också väldigt duktig och tålmodig  


Så söta! Aramis tittar nyfiket på Holly som glatt klappar på mulen  

 


 

//Pillan

Av Pernilla - 8 augusti 2015 07:00

Idag ska jag åka med Maria till en kompis anläggning eftersom hon anordnat Pay´n jump. Så himla roligt! Dels att få se hennes anläggning, för det har jag inte fått gjort än. Samt att titta och heja på Maria och Aramis i hoppningen. Dom är så grymt duktiga båda två och kämpar tappert med hoppningen. Jag ger mej sjutton på om man ger dom tid, att dom kommer starta även lokal hoppning och göra det riktigt bra! 


    

Riva är inte riktigt Aramis grej, som ni ser på bilderna   Med mer rutin och vana så kommer han väl inse att han inte behöver ta i från hovspetsarna. Haha.


Jag är grymt ridsugen dessutom, så tänkte sno Aramis någon dag. Jag red han i tisdags kväll, barbacka för första gången och jag lyckades både trava och ta en kort galopp. (Ni som inte vet Aramis tycker inte det låter som en biggie, men med tanke på hans trav så är jag nöjd att min balans räckte till  ) Tror förvisso att 5½ år med Calle stärkte min balans fint, haha.


Nä nu ska jag & Holly dra oss till stallet! Hon ska också få heja på moster idag  


//Pillan


Av Pernilla - 7 augusti 2015 09:13

Igår åkte jag och Holly till Nordens Ark med mamma, syster och lillebror. Vilken fantastiskt mysig och rolig dag! Holly hade så enormt roligt i både lekparken och med att titta på alla djur. Lantgården är ju toppen där man kan få gå runt med hönorna och klappa både får och kaniner m.m


 



Igår var det strålande sol och fint, hoppas på lika gott väder idag. Jag & Holly tänkte åka till stranden och bada, äta glass  


//Pillan



Av Pernilla - 4 augusti 2015 08:05

Nu har jag semester ett par veckor, så hoppas innerligt på lite sommarväder här i augusti så att man faktiskt får njuta av det också. Jag är så otroligt bitter på sommaren vädermässigt hittills, suck. Sämsta sommarvädret på länge, enligt mej!


 


Augusti förra året, Borås djurpark. Tänkte dock ta en dag snart och åka till Nordens Ark. Holly älskar djur och tycker det är väldigt spännande. Jag gillar djur lika mycket så inte mej emot  


//Pillan

Av Pernilla - 1 augusti 2015 16:30

Maria & Aramis starta LC:1 idag, dom var först ut vid 9 imorse så jag åkte med Maria ner tidigt till stallet och hjälpte till att knoppa m.m Det gick så himla bra idag  Jätteduktiga och jag tycker dom är ett så fint ekipage tillsammans. Ibland matchar ju häst och ryttare varandra sådär riktigt bra, det tycker jag att dessa gör. Hur som helst, tidigare starter på hemmaplan har ju Aramis "stängt av" och vart otroligt spänd men så var det inte idag. Träning ger resultat! Idag vart han "bara" lite spänd och gnägga på banan m.m, så 62% tycker jag är skitbra utav dom. Det går på rätt håll!



För övrigt, vääldigt många duktiga ryttare & fina hästar idag, så himla kul att se. Flera kompisar som knep placeringar i både LC och LB  





Lite trav från framridningen!  

 


Nog för att jag blev ridsugen idag, men jag ångrar inte att jag avanmälde mej. Jag är suuupertrött verkligen, så just nu vill jag bara ha hem min man från verkstaden så vi kan äta middag så jag kan få gå och lägga mej. Jag jobbar ju i helgen och det var en av anledningarna att jag inte kände för att starta själv idag. 



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards