pillllans

Alla inlägg under augusti 2015

Av Pernilla - 21 augusti 2015 13:15

Jag gick ju ner i vikt och blev hälsosammare i våras, men i sommar har jag liksom tappat greppet. Det blir ju lätt att man unnar sej lite för mycket vin, fet sås till det grillade, glass i värmen m.m Nu är det faktiskt dags för nya tag! Känner att jag behöver gå ner i vikt igen samt komma igång med långpromenader och lite träning så jag orkar mer. 

Men jag lär väl inte vara ensam om att unna sej massa gott under sommaren antar jag!?


Nu har jag lagt en beställning hos Modifast. Jag gillar verkligen deras produkter och jag tycker det är utmärkt att köra det som en liten rivstart mot nyttigare mål! 


     


Sen bör det väl tilläggas att börja jobba natt igen har ruckat lite på mina rutiner. Så jag måste hitta balansen med att äta rätt och vid rätt tider oavsett jobbnatt eller inte, liksom. 


//Pillan

Av Pernilla - 20 augusti 2015 22:30

Ni vet dom där dåliga passen där man undrar vad man håller på med, för rider korrekt gör man ju uppenbarligen inte?? (Om inte, grattis till er!) Ni som känner igen er, ett sånt pass hade jag ikväll. Aramis var väldigt stark och jag redde bara inte ut det ikväll helt enkelt. Jag hitta inte känslan, fick inte till ridningen och kände bara blää på mej själv. Sen råkade jag hoppa av 10 min innan lektionsslut också, kände väl att det räckte? haha. Fick snällt sitta upp igen  


 


//Pillan -bryter ihop och kommer igen nästa dressyrträning

Av Pernilla - 20 augusti 2015 08:15

Nu ska vi strax åka till dagis igen och jag hoppas att lämningen såhär direkt på morgonen går lika glatt och bra, men tror inget annat. Under tiden tänkte jag uträtta lite ärenden i Henån, har flera paket att hämta ut för både mina Hv Polo tröjor och ridstövlar har kommit  Dock lånar jag Marias för ikväll så jag hinner gå in mina ordentligt, hej skoskav lär det ju bli oavsett. Gillar inte nytt och stelt, överhuvudtaget! Men så kul med lite paket, och nytt till min stallgarderob.


 


//Pillan

Av Pernilla - 19 augusti 2015 15:28

Det går jättebra på dagis! Idag, tredje dagen, så testade jag att lämna henne i ca 1½ tim. Jag sa hej då och vinkade, varav Holly vinka hej då och inget mer med det. Hon lekte för fullt och var huuur nöjd som helst! Under tiden åkte jag till ridskolan och hälsade på  


Imorgon ska vi testa att säga hej då direkt på morgonen vid 9. Hoppas att det fortsätter såhär bra, känns toppen för mej!



 

På väg hem från dagis idag!

 


//Pillan

Av Pernilla - 18 augusti 2015 16:00

Äntligen har jag hittat mej ett par nya stövlar, som jag provat runt bland olika märken och modeller och svurit åt min höga vrister  


I söndags testade jag att rida med Marias stövlar, och dom var både bekväma och lagom mjuka. Så när jag kom hem från stallet satte jag mej och beställde ett par.


 


Det blev ett par Mountain Horse Venice!



//Pillan

Av Pernilla - 18 augusti 2015 07:30

Jag sitter med kaffet och Holly mornar sej framför Disney junior. Hon blev väldigt glad när jag sa att vi skulle till dagis idag med! Det gick toppen igår! Holly fick ett raseriutbrott då hon grät och skrek, och det var när vi skulle gå för hon ville inte åka med mej hem. 

Idag ska vi stanna lite längre samt ev. också lämna dom i 10min, och jag ger mej tusan på att Holly glatt kommer stå och vinka "heeejjj"  Vilket bara är superbra alltså! Känns ju fantastiskt om hon trivs så gott på dagis. Lugnar mammahjärtat ska ni veta!  



 

//Pillan



Av Pernilla - 17 augusti 2015 09:15

Idag är första dagen på Hollys inskolning, så nu ska vi strax åka dit. Åh jag är nog mer nervös än vad hon är, brukar väl vara jobbigast för föräldrarna?  

Idag ska vi vara där en timme och leka, få information m.m så får vi se hur resten av veckan kommer att se ut. Känns såklart både spännande och bra, men nervöst! Hoppas så att hon kommer trivas. 


 





Sedan blir nog resten av dagen ganska lugn för oss. Jag känner mej fortfarande trött efter helgens alla bravader. Vi hade kalas här hemma för min bonusson i lördags, sedan var vi iväg på kräftpartaj med massa kompisar på kvällen och kom hem seeent. Igår var vi till min systerdotter på kalas och kvällen spenderas i stallet och ett dressyrpass på Aramis. Trots att jag var trött igår kväll så har jag inte lyckats sova något vidare bra alls inatt... Så en lugn måndag för oss idag!  



//Pillan

Av Pernilla - 14 augusti 2015 09:15

Igår hade vi en jättemysig eftermiddag hos Ida, det var faktiskt första gången som Holly & Isabelle verkligen lekte tillsammans, tidigare har dom mest roat sej på varsitt håll. Men igår så sprang dom, höll handen, kramades och skrattade  Goa ungar!


    

Sen hämtade vi Isabelles ponny Emanuel så Holly fick också lov att rida, gissa om hon blev glad. Hon fick skritta runt några varv och tyckte det var superkul. Så himla roligt!


 



Sen igår kväll var det dags för min ridlektion. Vi red ut i skogen ca 20min och klättra lite upp och ner, såå härligt! Sen resterande tid fick vi rida lite självständigt i manegen i skritt och trav. Aramis kändes ganska fin men på slutet lossnade han riktigt bra. Dock hade inte jag någon bra känsla ang min egna ridning. Vet inte varför, men kändes inte som jag red bra. 

Jaja, härligt att lektionerna startat nu i alla fall. Jag är såå taggad på dressyrträning!


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards