pillllans

Alla inlägg under juli 2015

Av Pernilla - 14 juli 2015 14:31

Igår åkte vi, ett jättegott gäng, till Liseberg för en heldag! Vi var där innan 11 och stanna till 23 tiden, något mör i kroppen idag  

Superrolig dag och trots ganska mycket folk emellanåt, så nästintill inga kötider. Inga längre som det kan vara i alla fall. Åkte Helix för första gången, flera ggr om dessutom. Så himla härlig. Favoriten Balder och Atmosfear också givetvis och flera andra roliga. Underbart!!


 

   


//Pillan


Av Pernilla - 12 juli 2015 22:00

En sån rolig gårdag. Wha, ett sånt jäkla gött gäng, så många goa skratt, många fina bilar och soligt väder. Heeeelt underbart! Jag älskar cruisingar!!!!! Vi blev hämtade vid 9 på morgonen och eftersom vi avslutade kvällen på Lane Loge så vart vi inte hemma förrän vid halv 4 snåret. 


   

Därför har det vart en ganska seg söndag, men vi har verkligen haft det supermysigt i alla fall. Jag och Holly åkte ut till Stocken och träffade min kusin Camilla, hennes lille son på 2½ mån, och Camillas mamma. Det var 2 år sen sist! Såå mysigt att få ses igen och prata ikapp lite. Så fick jag snuffsa bebis också. Så bedårande söt, och liten  

Nu får det inte dröja så länge tills vi ses igen! På vägen hem stannade vi till och hälsade på mormor och morfar och även mamma. Så det har vart "fullt upp" idag, med mysiga träffar. Perfekt söndag! 


Har ni en bra helg? 


//Pillan 


Av Pernilla - 11 juli 2015 06:46

Klockan är inte ens 7 och jag sitter redan nyduschad med kaffet bredvid mej. Blev en tidig morgon idag så jag hinner med allt innan vi drar på kustrundan, som är en cruising upp igenom kusten här. Solen lyser och jag hoppas vi får riktigt gott väder idag  


 


Hoppas ni får en härlig lördag!


//Pillan

<3

Av Pernilla - 10 juli 2015 17:30

Det var på tok för länge sedan jag träffade Ann-sofie nu, så här länge har vi nog aldrig vart ifrån varandra och vårt prat om hästar, livet och allt däremellan?!


Så nu åker jag till Ann-sofie och hennes häst som är iväg på sommarbete för att snufsa häst, dricka kaffe och tjöta ikapp  



Våra f.d älskade hästar. Calle & Sara! Så många minnen, så stor saknad. Hoppas dom busar och betar gott uppe på Trapalanda  


//Pillan
 

Av Pernilla - 9 juli 2015 16:23

Lånade Aramis igår kväll och red ett lösgörande pass och tänkte lite lägre, lite längre i formen. Passade bra efter hans 3 dagars vila som han har haft. På slutet lossnade han riktigt fint, så ett helt okey pass. Bra, men inget wow liksom. 


  

Ikväll ska jag åka med Maria ner eftersom hon och Anna ska hoppa  Så kan jag hjälpa till med hindrena, att höja, sänka m.m Alltid skönt att slippa det när man rider.


//Pillan



Av Pernilla - 8 juli 2015 13:19

Då har jag jobbat klart 2 nätter nu, och idag går jag på en långledighet på 8 dagar. Vid två tillfällen på mitt nya 8 veckorsschema så är jag ledig 8 dagar. Väldigt härligt, och just nu känns det lite som en semestervecka  


  

Tänker förgylla dagarna med bl.a kustrundan på lördag, stranden och bad vid fint väder och Liseberg på måndag. Underbara sommar!


//Pillan


Av Pernilla - 5 juli 2015 21:39

Igår var det då dags för våran LB debut. Det vart ju en väldigt lång dag eftersom Maria starta tidigt och jag sent, men gott ändå att vi hann åka hem med Aramis emellan så han fick pausa i sin svala box några timmar innan det var dags igen. Vi däremot, åkte tillbaka till tävlingen igen och satte oss i solen med frukost och gott sällskap och tittade på ett par timmar. Riktigt härligt!

Det gick i alla fall jättebra för Maria och det var garanterat deras finaste ritt hittills, Maria var supernöjd också  


 Dessutom är dom ju så snygga tillsammans  




Dock var det ju otroligt varmt igår så jag var lagom seg till e.m kan man säga. Framridningen kändes inget bra alls, fick liksom ingen bra känsla och Aramis kändes trött, trots att jag för första gången på honom valde att rida med sporrar. Försökte pigga upp honom med lite övningar och galopperade loss honom lite. Blev bättre men inte riktigt bra.... 

Inne på banan hade jag i alla fall för första gången en avslappnad Aramis, jättehärligt! Mindre roligt var att han sakna sin energi. Men red i alla fall så gott jag kunde och orkade i värmen, phu, någon miss här och där men första gången vi red igenom programmet också. Tyvärr fick jag inte till mellantraven på slutet överhuvudtaget, synd när jag fick en så jäkla fin ökning på framridningen. Men men, så är det    Det blev i alla fall 65,3% och en 2a placering. Sååå jäkla kul! Min livs första placering  


 



& duktiga Aramis som kämpade på väl i värmen. Detta var hans första utomhustävling också vilket han, i alla fall igår, fungerade super med. Han är ju ingen van tävlingshäst med rutin i kroppen än så vi tar allt som träning nu. Tidigare starter har han vart så spänd på banan så det var himla roligt nu när han var mer avslappnad  


Filmen bryr jag mej inte om att ladda upp och kameran glömde jag hemma, så ett par mobilbilder får det bli.


   




//Pillan


Av Pernilla - 3 juli 2015 14:02

Så trött efter två jobbnätter med halvtaskig sömn i värmen, så seg idag att jag nästan vill stryka mej imorgon  Men såklart inte! Ska ju bli superkul, men känns ändå aniiiingen motigt idag måste jag erkänna... 



 


Orkar i alla fall inga förberedelser ikväll utan satsar på att lägga mej tidigt idag så gör jag allt till morgonen istället. Blir väl att vara i stallet vid 5 tiden så har god tid på oss då istället.


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards