pillllans

Alla inlägg under mars 2015

Av Pernilla - 16 mars 2015 19:11

Holly fick MPR vaccinet förra fredagen så igår kväll (inte helt oväntat) kom febern, över 39gr. Inatt vaknade hon och hade över 40gr, så vi satt uppe ca 3 tim inatt och tröstade, gav alvedon m.m. 

Känner att jag vart trött idag, ont i huvudet och så, men har i alla fall lyckats tvätta undan nästan all tvätt här hemma, städat, handlat m.m Men ja, en slö måndag har det vart helt enkelt. Nu har febern gått ner så vi får hoppas på mer sömn inatt!



   

Från häromdagen på gården, Holly fick åka liten grävmaskin med pappa och gå runt och sparka boll.

 

 

 

Våran älskade lilla Nemo  

 

 


//Pillan

Av Pernilla - 15 mars 2015 19:53

Vart mycket häst de sista dagarna, älskar´t



I torsdags gick lektionen med Aramis väldigt bra. Han var härligt mjuk och fin, och vi fick till både bra öppnor samt klockrena skänkelvikningar. Jag var nöjd! Fina Aramis!


 







I fredags åkte jag till min medryttarhäst F och red ut och klättra i skogen och avslutade med lite jogging i paddocken. 


Igår red jag honom igen, först ut och trava i skogen och sen in i paddocken och jobbade lite lätt. Alltså, han är såå söt va! Mycket personlighet och något med honom påminner mej om Calle  


 

Alltså hur mysigt? Skritta ut ensam i eftermiddagssolen och bara njuta. 




Igår kväll efter jag ridit F åkte jag till ridskolan och såg när Maria red igenom LC:1 programmet, gick sådär första gången men mycket bättre andra. 




& idag! Var det alltså dags att starta en LC:1 på klubbens CR. Det gick.... inte jättebra! Haha. Men, jag kom ihåg vägen i alla fall så det känns bra. Det som blev var att jag tyckte Aramis kändes lite trött (Maria red först och jag andra) och då blir han gärna stark och springig. Kändes helt okey, fram tills efter galoppen. Han lyssnade inte riktigt vid övergången galopp-trav och eftersom jag såg denna CR som en träning så valde jag att inte "finrida" utan tog istället ordentligt tag i honom ner till trav. Därefter kändes han trippig och ville mest springa, takt och form försvann totalt. Vet om flera av mina missar och varför, så det är ju bra. Förutom antal skrittsteg, jag kan tydligen inte räkna dom, haha. Hur svårt ska de vara!? Bara att träna vidare och nu laddar vi för Lysekil på lördag  


         


//Pillan

Av Pernilla - 12 mars 2015 18:00

På söndag är det dags för nästa programridning, då är det en CR på klubben och vi startar LC;1. Programmet sitter nääästan helt så måste pränta in det ordentligt. Det sista jag vill är ju att rida fel väg, vad bitter jag hade blivit på mej själv då, haha.

Har hunnit rida programmet på Aramis en gång och det gick katastofalt dåligt, haha... 


Saknar ju givetvis det gamla LB;1 programmet och jag tycker fortfarande att detta nya LC känns lite rörigt, men säkert jättekul och lätt när det väl sitter! 




 

Här är protokollet sedan vår förra start vi gjorde.



Nu drar jag till stallet för dressyrträning!


//Pillan

Av Pernilla - 12 mars 2015 10:00

Sol och fint väder idag med, här ska knatas långpromenad för min del. Igår vägde jag mej igen, två veckor sen sist. Vågen visa -1,4 kg och alltså bara ynka 2 hg från mitt första mål! Känns awesome. Nästa gång jag väger mej SKA jag nått de målet och då kunna ta sikte på mitt andra mål som alltså då kommer vara -10 kg till. 



Heja mej !



Ikväll är det ridträning igen och jag ska ge allt jag har, nu bara ska jag komma vidare ett litet steg i rätt riktning!


//Pillan

Av Pernilla - 11 mars 2015 17:29

Sol och helt underbara dagar, jag älskar våren! 


Dessa fina dagar har jag & Holly passat på att vara ute på promenader, leka utomhus och på öppna förskolan och så har vi vart till stallet så Holly har fått klappa på ponnysarna och suttit på shettis. Ska ta en dag snart och åka ner så hon får hjälm på sej och ridit i manegen mer ordentligt, för just i måndags när hon satt på Atlet var första gången hon log och faktiskt ville sitta där. Haha... 


 



      




Idag har vi vart och hälsat på både mamma, Tina och mormor & morfar. Så tiden för promenad försvann tyvärr, vi får kompensera det med att ta en längre imorgon istället 







 


Igår kväll red jag lektion, hade hand om Aramis för syster jobbade så jag passade på att rida igen ett av mina återbud. Det gick till en början katastrofalt men i det så hitta jag lite "jäklar anamma" och bestämde mej för att nu ska jag verkligen rida varje steg, så det gjorde jag samt att jag fick jättemycket hjälp så på slutet gick han riktigt bra!
Känns extra gott att avsluta ett ridpass på topp när det börjat så katastrofalt.... Men att sitta och träna högre samlingsgrad och början till passage gör att jag har träningsvärk i "överskänkeln" idag   


//Pillan


Av Pernilla - 9 mars 2015 08:31

Vilken härlig helg vi haft! I fredags drog jag till puben med några kompisar, riktigt trevligt!! 


 


& i lördags drog jag & Björn iväg på Surhålsrace, så jäkla kul att titta på motorer som dönar igenom lera. Haha... Åh tänk om jag haft en 2654 och dragit igenom hålet med, wohooo.....



Efter racet drog vi till Thaien och åt ute, riktigt mysigt och gott!


Igår vart det lite busväder så jag passade på att ta en inomhus dag och starta vårstädet. Utöver de valiga ska det dammtorkas överallt, putsa fönster och byta gardiner, duscha plastblommor och putsas & skuras  Inte så kul kanske men vad fint det blir... tillslut.






Idag är det ny vecka och jag sitter fortfarande med morgonkaffet (typ kopp nr 3?) vid datan och kikar runt lite. Sitter på apotea och ska beställa mer Modifast också. Varvar nu så äter både Modifast och vanlig mat. Har inte vägt mej på ett par veckor så kan inte riktigt svara för hur det går. Men hoppas att det går på rätt håll i alla fall!

& äntligen!! med sol och de fina vädret vi börjar få smaka på så blir det roligare med mer promenader också. Lovely!


Idag ska jag och Holly dels vara ute och leka, ta en promenad och åka till affären och handla. Solen lyser gott ute så ska passa på att ta tillvara på det!


 


Hoppas ni får en fin måndag!


//Pillan

Av Pernilla - 5 mars 2015 10:00

Dagarna bara rusar iväg känns det som och förra veckan var det verkligen fullt upp, men bara med massa skoj. 

Även denna veckan springer iväg känner jag....


Förra torsdagen var det Scandinavium för min del, fick tittat både hoppning och gymkhana och fick shoppat vita ridbyxor så jag har det till tävlingsstarten nu i mars. Sen köpte jag en Hv polo piké, 3 pack tävlingsstrumpor och två Kingsland strumpor. 


 





I fredags kväll bar det av till en kompis för utgång på Baden. Riktigt trevlig kväll med massa dans.


 




I lördags var jag först till min medryttarhäst och sen åkte jag med till klubben när Maria och hennes barn körde shettisarna. 


 

Så har det vart morgonjour på klubben, mycket med Holly här hemma då hon legat i influensa över två veckor stackarn, m.m Så den sista tiden har det vart fullt upp verkligen. 



Idag är Björn iväg på ärende så här ska det storstädas hemma och ikväll är det ridträning igen!



//Pillan






Ovido - Quiz & Flashcards