pillllans

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

Häst häst !

Av Pernilla - 15 mars 2015 19:53

Vart mycket häst de sista dagarna, älskarīt



I torsdags gick lektionen med Aramis väldigt bra. Han var härligt mjuk och fin, och vi fick till både bra öppnor samt klockrena skänkelvikningar. Jag var nöjd! Fina Aramis!


 







I fredags åkte jag till min medryttarhäst F och red ut och klättra i skogen och avslutade med lite jogging i paddocken. 


Igår red jag honom igen, först ut och trava i skogen och sen in i paddocken och jobbade lite lätt. Alltså, han är såå söt va! Mycket personlighet och något med honom påminner mej om Calle  


 

Alltså hur mysigt? Skritta ut ensam i eftermiddagssolen och bara njuta. 




Igår kväll efter jag ridit F åkte jag till ridskolan och såg när Maria red igenom LC:1 programmet, gick sådär första gången men mycket bättre andra. 




& idag! Var det alltså dags att starta en LC:1 på klubbens CR. Det gick.... inte jättebra! Haha. Men, jag kom ihåg vägen i alla fall så det känns bra. Det som blev var att jag tyckte Aramis kändes lite trött (Maria red först och jag andra) och då blir han gärna stark och springig. Kändes helt okey, fram tills efter galoppen. Han lyssnade inte riktigt vid övergången galopp-trav och eftersom jag såg denna CR som en träning så valde jag att inte "finrida" utan tog istället ordentligt tag i honom ner till trav. Därefter kändes han trippig och ville mest springa, takt och form försvann totalt. Vet om flera av mina missar och varför, så det är ju bra. Förutom antal skrittsteg, jag kan tydligen inte räkna dom, haha. Hur svårt ska de vara!? Bara att träna vidare och nu laddar vi för Lysekil på lördag  


         


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ― timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards