pillllans

Alla inlägg under februari 2015

Av Pernilla - 10 februari 2015 15:57

Tji fick jag efter att igår tyckt det gått/känts så bra. Idag var huvudvärk, darrighet och orkeslös ett faktum. Bläää... Men som tur var så kom mitt paket med ny beställning så nu efter två treo, ett glas cola zero och tre koppar kaffe med två st muslibars så mår jag bättre i alla fall!
Riktigt prövning idag alltså, på dag 9, men jag är fortfarande så jäkla motiverad så det får gå. Men visst, Hollys korvmacka till frukost har aldrig tidigare sett så lockande ut  


Nu står middagen (chokladpudding) i kylen, en timme kvar och jag längtar. Haha.....





 

Världens bästa vän, fan, vad jag saknar dej Boss  

 

 

 

 

Nu spacklas Hollys rum för andra gången och med tur är det bara en gång kvar sen innan det blir dags för målning. Sitter och kollar runt på tapeter också, ska ju bara ha till en vägg, men finns sååå många fina så det är himla svårt att välja. Får la byta om ett tag annars     



//Pillan

Av Pernilla - 9 februari 2015 08:23

Idag startar andra veckan av ren Modifastkur. Känns jättebra och ganska "enkelt", tror det hänger på min motivation nu och att jag är så taggad. Hoppas den inte sviker mej.....

Chokladshaken står i kylen och väntar men tills det är frukostdags blir det kaffe och morgonmys med Holly!


 




Idag ska vi försöka att påbörja Hollys rum så smått. Det ska ju spacklas och målas och denna veckan tänkte vi försöka få börjat med det. Jag vill ju så gärna ha hennes rum klart! 

Så förhoppningsvis blir det lite vit färg på schemat för dagen!  


//Pillan

Av Pernilla - 8 februari 2015 16:59

Åh vilken fin söndag jag fått. Vet ni vad jag gjort!? Jag har fått rida ut  Träna i all ära (för det är grymt kul givetvis), men att komplettera det med att få lulla ut i skog och mark är verkligen oslagbart.

Det var för länge sen nu som jag fick ridit ut, och jag känner verkligen hur mycket jag saknat det. Tack Therese! 



Väldigt gammal bild på mej & Calle.   




Nu sitter jag med en kaffe och om en stund blir det första veckans näst sista mål av Modifast. Imorgon går jag på andra veckan. Känns grymt! Tappat nära 4kg och känner mej såå taggad på att äntligen bli av med resten  


Hoppas ni också haft en bra söndag!!



//Pillan

Av Pernilla - 7 februari 2015 16:09



Såhär ser mina dagar ut, jag brukar redan kvällen innan planera för nästkommande dag och lägga fram måltiderna. På så sätt har jag också koll på mitt "modifast skafferi"  Sen kan jag ju givetvis byta om jag blir sugen på något helt annat än vad som är framlagt.

Jag har också kommit fram till tider för måltider som passar mej ganska bra, äter frukost 11 lunch 14 middag 17 kvällsmat 20. Så kl 20-11 så är det bara vatten och kaffe som gäller.


Idag, dag 6 på ren modifastkur visar vågen -3,6 kg. 




***


 


Jag & Holly var ute hos mormor & morfar idag och hälsade på, jag köpte med mej wienerbröd men för egen del så tog jag min lunch med mej, två bars, som jag kunde avnjuta till kaffet istället  

& så svängde vi förbi moster Tina också så Holly fick klippt luggen!


Trevlig helg på er !!


//Pillan





Av Pernilla - 6 februari 2015 08:48

Igår red vi bommar, såå kul! Tränaren hade lagt upp två cavalettiserier bredvid varandra på medellinjen och vi värmde upp med att rida över den ena (längre avstånd) och sen den andra (kortare avstånd) för att kunna reglera. Jag har ju liite mer "problem" att korta Aramis över bommarna, så där fick jag träna ordentligt. 
Sen red vi upp efter hörnpassering, skänkelvikning in till bommarna över medellinjen, över cavalettin och sen skänkelvikning ut och därefter 15m volt för att sen göra likadant nästa långsida.

Vissa ggr gick det lite sämre, men vissa ggr gick det riktigt bra. Fick satt lagom tempo och kunde reglera honom bättre! Så ja, det gick helt okey bra och jag känner mej rätt nöjd. Bara att träna på  


Till en början var Aramis jättemjuk och fin men eftersom det stod bommar på schemat (som var ett par veckor sedan sist för honom) och kylan, så blev han taggad och då också stark, jag jobbar på det! Men han är så fin och snäll att rida  





//Pillan


Av Pernilla - 5 februari 2015 09:18

Wiee imorse vaknade jag utan att känna hunger, gött. Haha. Denna veckan har jag ju annars lagt mej med kurr i magen och även vaknat av det. Välkommen dag 4 på Modifast  


Motivationen blir bara större och jag vet, att jag fixar detta! 


 



Idag ska jag fortsätta att städa/greja här hemma och ikväll blir det efterlängtad ridträning igen, wiiee... Två veckor utan ridning, blää säger jag bara. Haha. 


//Pillan

Av Pernilla - 4 februari 2015 20:34

Ja snacka om att det var burr förut när vi kom hem från alla ärenden och öppna förskolan, 17gr i huset   Det var snabbt få tänt i kamin som gällde, samt starta tvättmaskin så jag kunde starta torktumlaren strax därefter  Det fick bli kanintofflorna på för Holly och så mös vi i vardagsrummet framför kaminen hela eftermiddagen.


 




Nu har jag precis duschat och ätit dagens sista mål Modifast, det blev chokladpudding! Idag fick jag hämtat ut modifast paketet jag skickat efter också, köpte bl.a muslibarsen för dom var jag nyfiken på. Tog två till lunch men det blev ingen favorit. Gott att man fick tuggat och just för variationen, men dom smaka inte så mycket, samt lite torrt men och andra sidan dricker man ju mer då. 



 


//Pillan

Av Pernilla - 4 februari 2015 08:20

Tror ni inte att fläkten på pelletsbrännaren la av igår!?  Just nu har vi 18,8gr i huset, så jag får åka iväg på ärendena nu på morgon/förmiddagen och så fort vi kommer hem igen blir det att tända i kaminen och mysa i värmen. 



              Vi bor ju förbannat vackert, kommer aldrig flytta från Orust  

 

 


Nä, göra sej iordning nu så vi kommer oss iväg och hem igen!!

//Pillan

 

Ovido - Quiz & Flashcards