pillllans

Alla inlägg under oktober 2014

Av Pernilla - 26 oktober 2014 19:45

Åh vad jag älskar vårt hus & hem. Tycker att det är såå mysigt att gå hemma och plocka iordning/greja, tända ljus & musik till det, löv it!




 

Nu ska jag mysa ner mej en stund i soffan med Holly och se på TV och invänta kärleken!


/Pillan

Av Pernilla - 26 oktober 2014 13:55

Ikväll kommer äntligen min andra (läs bättre) hälft hem igen  Underbart!! Visst är det nyttigt att vara ifrån och sakna varann ibland, men... Nää jag har han hellre hemma hela tiden  

Innan jag träffade Björn visste jag inte riktigt vad "äkta kärlek" var. Visst låter det klyshigt, men det är sant! Jag har aldrig känt både den kärleken, respekten och tilliten tillsammans innan. Tecken på att man hittat rätt! Världens bästa Björn, sambo & pappa - min livs kärlek!


  


Jag hade turen att syster med barn stannade över här inatt, så jag känner mej härligt pigg efter en god natts sömn, så idag ska jag städa, göra riktigt fint här hemma och tända doftljus m.m så när Björn kommer hem ikväll så skiner hemmet  

I fredags stod jag ute i spöregn och planterade nytt i farstun och städade utsidan, allt i tip top! Men fint blir det....


Nu ska jag försöka få övertrötta lilla Holly att förstå att det är sovtime, innan kl springer iväg alldeles för mycket!


//Pillan



Av Pernilla - 25 oktober 2014 18:08

Varför ska jag vara så jäkla mörkrädd för? & rädd för andar och gu vet vad med för den delen... I torsdags åkte Björn iväg med några kompisar på skrotbilsrace i Mantorp och kommer hem först imorgon kväll. D är hos en kompis och sover över så jag & Holly är ensamma hemma. Buhuuu för att kunna sova gott då, eller alls för den delen  

Men snart kommer Maria och barnen hit för att äta pizza och se på film, underbart med lite kvällssällskap och Holly kommer bli så glad för att få leka med kusinerna!



  


//Nervösa Pillan

Av Pernilla - 18 oktober 2014 14:45

 Tänk att min lilla tjej redan hunnit bli 16 mån!

 

   

Fortfarande ingen data, eller snarare modem, så sitter på surfplattan nu men segt att blogga på, därav min icke existens här. Just nu sitter jag nermyst i soffan med förkyld liten Holly. Ska strax kolla febern om den kommit, hon börjar kännas varm. Mammas älskling ♥



I torsdags kväll hade jag Aramis igen och det gick riktigt bra :)  Formen var mycket bättre och allt kändes bra! Toppen med såna ridpass där allt börjar stämma och man känner att man gör rätt! Dom lever man ju lite på, eller hur.


//Pillan



Av Pernilla - 7 oktober 2014 07:44

Kylig dag idag, men nu är det ju höstvindar ute också...


Fick shoppat en del igår, både två par jeans till mej, byrå från Ikea till förrådet, flera tröjor till Holly och massa annat! 

 

H&M 129:- lånad bild!

 

Bl.a denna till Holly, åh det finns så mycket fina kläder så kan inte låta bli att handla till henne. Nu när det är kallare så behövs dessutom mer långärmade tröjor i hennes garderob.



Idag tänkte jag att vi skulle åka till ridskolan och titta när Maria rider Aramis och efter det åker vi till öppna och leker hela eftermiddagen innan vi åker hem igen. Toppentisdag alltså!


//Pillan



Av Pernilla - 5 oktober 2014 20:13

& då var helgen snart slut - igen. Segt! Älskar helgerna  


Idag har jag påbörjat operation röja ur förrådet totalt och rensa/sortera Allt! Phuu, roligare kan man ju ha. Men så jäkla gott när det är klart, jag bara älskar känslan av sorterat och att allt ligger på sin plats. Snyggt & prydligt. Tyvärr är ju förrådet ett sånt ställe där man lätt kan "kasta in typ allt och bara stänga dörren  Men nu ska det bli ordning här hemma!


 

Imorgon ska jag och mamma åka till Torp, jag måste köpa kläder, framförallt fler byxor. Så imorgon står det shopping på schemat, inte mej emot  


Nu blir det söndagsmys!


//Pillan


Av Pernilla - 4 oktober 2014 19:58

Åh vilken härlig lördag vi haft idag. Björn & Holly har klippt gräset och grejat på utsidan idag och jag har fått gjort undan tvätt och massa städ inne. Sen lämnade vi Holly hos hennes farmor så åkte jag och Björn till thaien och åt middag  Sååå mysigt!


   Gammal bild - samma kärlek  




Nu tänker jag avsluta denna lördagen med ett glas vin och en lugn kväll.


//Pillan

Av Pernilla - 4 oktober 2014 07:50

Härligt med helg, även om den startar lite väl tidigt på morgonen enligt mej, men vill Holly upp så vill hon   Imorgon får Björn gå upp så kan förhoppningsvis jag få sova lite längre, det är den tuffare biten med småbarn. Tidiga mornar och störd sömn, om man nu har en liten som inte sover nattens alla timmar lugnt i ett kör. Känns ibland som jag åldrats 5 år sen jag fick Holly, haha.



I torsdags på lektionen fick jag Aramis, min systers häst. Han är såå trevlig att rida och för varje gång jag hittar fler knappar och gör rätt, blir det så bra. & det gick bra i torsdags, fick fram takten fint och en del öppnor, speciellt en, blev helt perfekt. Så det fick jag beröm för. Så härlig känsla när det funkar och blir helt rätt  Hon har hittat sej en riktig pärla Maria!


 

  



Nu ska jag fortsätta med kaffet och snart blir det frukost!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards