pillllans

Alla inlägg under oktober 2011

Av Pernilla - 8 oktober 2011 20:54

Jag har vart så himlans frusen idag, man känner verkligen skillnad på kylan nu.. Inatt sägs det ju bli frost, och det skulle inte förvåna mej. När jag åkte från stallet halv 8 ikväll så var det bara 5 gr  


Jag red i paddocken 30 min idag och min storasyster Christina kom förbi och tog kort. Hur kul som helst, inte varje dag (typ aldrig) man får ridbilder    Men bara för det så var Calle "tjafsig" och helt ur form idag, och jag själv var lat, frusen och med huvudvärk. Jag ska inte skylla ifrån mej på massa men oddsen för ett lyckat pass var sådär....

(Försökte) därför rida på lugnt men ändå pressa honom lite och på slutet gick det helt ok, så stoppa där. Det kan ju inte gå bra varje dag, eller hur   

Bjuder på några bilder från dagens pass !

            

 


//Pillan

Av Pernilla - 7 oktober 2011 10:51

Passar mina syskonbarn Ellen & Ronja idag medans min syster jobbar. Jag åkte till dom halv 6 imorse!

Först fick dom frukost och vi tittade på tecknat. Sen bar det av till stallet för jag hade utsläppet på hästarna... Ungarna lekte och jag släppte ut och fixa iordning stallet. Sen åkte vi förbi affären på vägen hem och köpte lite mat och fika.

Så nu har dom ätit mellanmål och tittar på tecknat...

Det är supermysigt !! Men även lite krävande för mej som inte har vanan inne, av egna barn... Men ett par män i affären stod och prata med varann och var lite impade av att jag som så ung mamma hade så duktiga barn.. hahaha...    Jovars !!


Hoppas ni har en fin fredag !!!


//Pillan

Av Pernilla - 4 oktober 2011 21:11

Ush vad det blåst idag ....


Har haft måldag på jobbet idag (i stort sett som ett möte hela dagen) Det gick bra och var trevligt!!

Sen blev det doktorn och det gick allt bra där med...



I stallet var jag redig och fick tvättat & putsat alla träns, tyglar och lädergrimman. Sadlarna tar jag imorgon....

Red ett litet pass i paddocken ikväll också. 20 min barbacka i skritt och lite trav. Red igenom volterna och ställde om och samlade upp han och tränade också på halterna. Det gick jättebra!!

 

Det var en snabb uppd. om min dag!!


//Pillan


Av Pernilla - 4 oktober 2011 06:09

Ridningen igår gick riktigt bra. Eftersom Calle vilat i helgen trodde jag att han skulle vara mer trotsig/pigg än va han var.

Till en början var han lite ofokuserad men efter en stund tog jag spö och det räcker att hålla det i handen, då vet han att det gäller och jobba på. Han försökte dock ett par ggr galoppera så fort skänkeln nuddade honom men jag tänkte bara fram fram & lugnt lugnt. Tillslut gick han riktigt mjukt & fint. Red 25 min i skritt och trav, lite skänkelvikningar, volter m.m Han lossade helt ok på slutet.... Jättenöjd!

Syster kommer och fotar oss till helgen istället. Igår blev det ridning ganska sent för min del och skymningen känns inte så bra och fota i...

Men en bild tog jag på honom innan jag red!

  

Älskar för övrigt min "nya" hoppsadel, haft den ett par månader bara. Men jag sitter så himla gott i den   En Albion är det!!



Nä nu måste jag skynda mej och göra mej iordning. Idag ska vi ha "måldag" med jobbet och direkt efter det blir det doktorn. Liiite nervös är jag.. Men det går väl allt bra!!


//Pillan


Av Pernilla - 3 oktober 2011 09:26

Gick upp vid 9 !! Men det var hur gott som helst.. Behövde verkligen den långa sovmorgonen  

Så nu sitter jag med morgonkaffet och har redan hunnit rasta Boss och starta tvättmaskinen i alla fall !!



Planeringen för veckan om Calle har redan ändrat sej, vilodagen blir en annan dag istället för min medryttare ville ha han på torsdag. Så jag lägger in en vilodag där jag känner att det passar bra...

Ang. medryttare vilket jag nog inte fått nämnt tidigare i min blogg??

Jag skaffade medryttare sent i somras och detta för jag tyckte det skulle vara gott med cirka en avlastningsdag i veckan. Detta för att man jobbar ju ganska mycket och så har man kille och hus där man också vill hinna med en del, och så Boss givetvis, min lilla guldklimp vill också ha tid    Hann aldrig riktigt leta efter en heller utan fick se en trevlig annons som jag ringde på och jag var bra nervös innan kan jag tala om.    Tankarna som; Hur ska det gå? Hur är hon? Både jag och Calle ska ju liksom trivas med henne....

Men så dyker världens trevligaste och förnuftigaste människa upp, som både jag och Calle trivs super med. Så jag kan inte vara mer nöjd!!

Jag ville ha en vuxen, lugn, ansvarsfull medryttare som delar mina tankar, och det fick jag !! 




Ang. den nya hästen som kom - Nahla. Så verkar hon fortfarande lika trevlig. Jag var med häromdagen när Simone red och dom är så fina ihop så...




Igår fick Calle vila, så trött som jag var så fanns det inte en chans att jag skulle orkat rida   Men han fick ju givetvis massa pyssel...

 Skrutten....



Har jag tur idag så kan syster komma och fota när jag rider, så blir det lite ridbilder!


//Pillan




Av Pernilla - 2 oktober 2011 16:41

!! Så in i vassen !!    


Jobbat hela helgen... Fredag kort pass men igår gick jag 7-17,15 och idag 7-16 och insläpp/stallet och Calle efter det. Så har jag lyckats lagt mej och somnat sent på kvällarna också vilket resulterat i att jag är sketa trött idag, speciellt nu såhär på eftermiddagen.....

Men imorgon är jag ledig så då blir det sovmorgon    


Imorgon ska jag ta en långpromenad med Boss, få borstat igenom honom och kanske badat lite ?

Kärleken jag känner för denna hund är helt sjukt mycket. Kan liksom inte ens försöka få ner det i ord. Han är absolut min bästa vän




 

Planeringen för Calle den kommande veckan ser ut såhär (med viss reservation för ändring..)   

MÅNDAG) Paddocken - Lösgörande, skritt & trav

TISDAG) Skritta ut en liten sväng
ONSDAG)
Paddocken - Övergångar, skritt/trav
TORSDAG)
Vila

FREDAG) Rida ut en timme + lastträna
LÖRDAG)
Paddocken - Cavalletti 

SÖNDAG) Longering  + lastträna

 

Lastträningen går sådär... Har inte hunnit/prioriterat det de sista men ska verkligen ta mej i kragen och sätta igång ordentligt. Målet med våran lastträning är ju att jag ska kunna åka iväg med Calle själv. Eftersom jag saknar sällskap och hjälp så vill jag kunna ordna detta ensam framöver...  

 

 

Men nu ska jag ta en kaffe innan jag får byta om och åka till stallet...!


//Pillan




  

Ovido - Quiz & Flashcards