pillllans

Alla inlägg under oktober 2011

Av Pernilla - 17 oktober 2011 10:27

Efter den fullspäckade helgen som innebar mycket jobb och stall för min del, är det nu jävligt skönt och vara ledig idag. Jag har vart ute på promenad i skogen med Maria och hundarna nu på morgonen och så ska jag ska greja här hemma och sen blir det stallet och hästarna.







Något ni bör se.. Tjejen är ju helgrym!!!

Skrattar gott åt hennes videoblogg  !!!


Nä nu får jag ta tag i dagen!!


//Pillan

Av Pernilla - 16 oktober 2011 21:17

Vad lång helgen vart och känts....

Massa jobb och stallet & insläpp efter det, sent hem & sen upp igen tidigt till samma fullspäckade dag !


Hur som haver . . .

Idag red jag två hästar   

Först ut var Calle! Eftersom han pga vaccination i fredags, vilat både fredag och lördag, så skulle han bara skrittas och ridas lite lätt idag.

Det blev paddocken och han kändes aningen tittig och uppblåst så jag red bara mjukt fram med fokus på en lägre form och ett lugnt tempo. Det gick bättre & bättre och efter några varv på mitt volten i trav så börja han mjukna fint. Dagens lugna pass gick alltså helt OK även om Calle kändes lite "ur form" idag.....

 

Lägg märke till bakbenen, han var helt ren fram, alltså bara lerig bak. Och se hur knepigt smutsig han är. Undra vad han gjort och hur han lyckats?? Ser ju ut som han trampat ner bakbena i nåt? För så lerig är inte våran hage....! Bus Calle!




Sen blev det Sara! Hon fick gå en tur ut och vi både skritta, trava och galoppa. Det var jättemysigt och få rida henne igen, Sara den rara!!

 

Blev en del reflexer, hann inte rida klart innan mörkret....



När jag sen efter stallet kom hem förut möttes jag av att min finaste Björn stod och laga mat. Ris, älgkött, svampsås, sallad och vin. FY bubblingen så gott!!!! Vinet surplas det på ännu... guuu va behövligt känner jag...

Ska krypa ner i soffan med vinglaset (och Björn) och fan bara njuta resten av kvällen. För imorgon är jag ledig!!!!!


//Pillan

Av Pernilla - 16 oktober 2011 10:13

Jobb jobb och åter jobb... Vilken helg. I samma stund som detta publiceras är jag också - på jobbet!

Men men, vädret är fint och jag älskar mitt jobb & mina kollegor !!

Hoppas ni alla har det bra..

 


//Pillan

Av Pernilla - 14 oktober 2011 20:20

MORR på att jag lyckades slå huvudet så hårt i den dumma balken i källaren hos en v.t att jag nu känner av det i både huvud & nacke.. FAN!! Hoppas det är väck imorgon!!!




LYCKA att det nya täcket passade Calle himla bra och fan vad snygg han blev. Prinsen!! Jag tycker täcket är dö läckert!!

        Inte passat in bogspännena ännu....   & en fet och go stjärtlapp  



Så ett jävligt (rent ut sagt) stort tack till bästa Ann-Sofie som hjälpte mej idag med Calle och vet. när jag jobbade!! Ovärdeligt!!  



Min veckoplanering gick inte alls ihop.. Blev då rakt inte som jag tänkt mej. Det nya som blev ser väll ut såhär istället...


Måndag) Jogga i paddocken
Tisdag) Vila
Onsdag) Rida ut

Torsdag) Hoppning

Fredag) Vila pga vaccination

Lördag) Vila / skritta 20 min

Söndag) Skritta ut barbacka

   


Nä nu ska jag kika på idol och vila huvudet, imorn är det jobbet 10 timmar och sen stall & insläpp som gäller !!


Trevlig helg på er !!


//Pillan

Av Pernilla - 13 oktober 2011 15:32

Jag har verkligen världens finaste pojkvän, älskar han så mycket så det finns inte. Han är utöver min kille, min bästa vän & bättre hälft!! Alla bitar föll på plats när han kom in i mitt liv!!

Idag kommer han dessutom hem med ett brunrutigt Shire helhalstäcke till Calle i 100gr   TACK älskling!! Vet inte riktigt vad jag gjort för och förtjänat honom? Men lika glad är jag för det!!

Åh vad kul och få prova täcket på Calle sen. Hoppas det kommer passa perfa!!

Nu har jag mitt övergångstäcke så nu klarar jag mej med täcken (tror vi).


//Pillan

Av Pernilla - 12 oktober 2011 20:56

Tanken var ju longering ikväll men när Ann-Sofie skulle ut på kvällstur så haka jag på. Kändes mycket roligare än och longera     Det tyckte nog Calle med för jisses vad pigg han var  Så framåt och glad!! Det är min Calle det !!


 

//Pillan

Av Pernilla - 12 oktober 2011 12:32

Underbart väder !!   



   

Måndag) Jogga i paddocken

Tisdag) Vila

Onsdag) Longering

Torsdag) Rida ut

Fredag) Dressyr - tempoväxlingar

Lördag) Skritta ut barbacka

Söndag) Dressyr - lösgörande


//Pillan

Av Pernilla - 11 oktober 2011 09:53

Jävligt glad är jag, förväntansfull. Om exakt 1 vecka ska jag iväg på något roligt och håll tummarna för mej då är ni snälla! Återkommer om den spännande hemligheten lite längre fram när jag vet mer !

ÅH vad jag vill detta!!!



Igår när jag hämtade in Calle från hagen såg han ut såhär..

 

Förvånansvärt att den ändå satt kvar på honom. Han har tagit av sej grimman typ 5 ggr på knappt en vecka. Med hösten kommer det mer energi och bus i Calle och då blir det såhär...

Jag joggade han i paddocken igår i 25min och han var ganska stel och uppblåst, men efter en kvart så började han mjukna och när han kändes fin så la jag in en galoppfattning, i höger varv (som är hans svåra). Han tog fattningen direkt!! Piggt men mjukt och vi galopperade bara att halvt varv eftersom det var fattningen jag var ute efter. Sen fick det vara bra... Så det blev ett lugnt pass igår....


Idag hade jag utsläppet så jag var i stallet efter 7 och fick släppt ut alla godingar och sen fixa jag klart för Calle. Ska åka upp och rida sen, men ska äta frukost först....

Sen börjar jag jobbat 16 !

Ska ut på promis med Boss också.....


Förresten, måste införskaffa mej ett övergångstäcke till Calle, med hel eller halvhals i 100gr. Tittat på Shire täckena och blev lite sugen på ett sånt. Någon som har erfarenhet av dom ?


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards