pillllans

Alla inlägg under augusti 2011

Av Pernilla - 4 augusti 2011 23:30

I helgen drar jag långt bort, är hemma igen på måndag. Jag och familjen ska iväg på mys och skoj !!

Boss är hos mamma & syster och Calle tar tjejerna i stallet hand om. Tack till er !! Gott att man har fina människor runt omkring som hjälper till eftersom djur innebär ett stort ansvar och passning på det sättet....! Så det är skönt att man kan hjälpas åt och faktiskt kunna åka bort lite nån gång.

Boss lämnade jag förut ikväll och jag saknar han redan, men kärleken till den hunden är ju också obeskrivligt stor. Så fruktansvärt glad att JAG fick ha Boss i mitt liv och att den lille skiten stod maktlös i den kampen, med all rätt !!!

 


Jag och Calle red ut en timme ikväll, med Ann-Sofie och Sara. En mysig och sval tur var det.. Längtar redans tills nästa vecka och ridning på min prins igen. ((Låter som man ska vara borta 2 veckor...))   Men är man van att vara med sina djur varje dag så blir 4 dagar ganska långt - faktiskt...  

    Såhär såg min prins ut ikväll !!




Och häromdagen såg han ut såhär....

Stod som ett UFO i hagen, tugga bark, gömde sej och ville inte alls med mej in    



Annars så har jag haft en superdag idag, tillsammans med världens bästa mams. Hon fick nytt gips idag och är med all rätt både lycklig och lättad. Den första dåren som gipsa var någon inkompetent människa som nog blivit tilldelad fel avd.

Nu är det som det ska i alla fall så nu kan hon åtminstonde få njutit liiiiiite under sin sjukskrivning !!


Men nu bör jag nog dricka upp min öl och krypa till kojs. Vi ska ju åka 82 mil imorgon bitti med start kl 6 !!


Återkommer på måndag igen så får ni alla ha det så bra !!


//Pillan

Av Pernilla - 2 augusti 2011 22:33

Eftersom jag var hemma kvart i 4 från att ha passat barnen inatt så sov jag ända till 10 idag nästan, herre guu... Men det var ju anledning till det också. Annars har jag svårt och förstå folk som "sover bort halva dagen". Skulle jag aldrig lyckas med, om det inte är en "dagen efter" dag vill säga  


Fick i alla fall fotat byrån lite snabbt idag, därav telefon & lampa uppepå / bredvid. Då jag inte varken gjort iordning eller möblerat klart så kommer det inte se ut såhär sen.. Men tills vidare....



Vad tycks ??    



Sedan åkte jag, Björn & Denniz till Slussen för sol & bad. Där är huuuuur fint som helst. Helt underbart vackert faktiskt. Fick smörjt in mej med cocos olja och fick liiite färg. Lagom till semesterns slut så kanske jag har byggt upp en grundfärg??    


Så har vi fått röjt och grejat en hel del idag också vilket känns jättebra. Alltid lika gött och få gjort sånt. Kvällen har avslutats med grillning och ett par kalla tillsammans med syster Maria och barnen. Så det har vart en super svettig fin dag  


   Slussen "utåt" sett....!


//Pillan

Av Pernilla - 1 augusti 2011 23:05

Idag fick jag målat mitt senaste loppis fynd vitt. Det blev jättefint, tycker jag. Ska lägga ut bild imorgon så får ni se hur det blev.

 

Så har det vart kalas för mitt syskonbarn Ronja idag, som fyllde 4 år. Guu vad tiden går fort...    Har 5 underbara syskonbarn..   

Just nu i skrivande stund så passar jag två av dom, Ellen & Ronja. Vi tittar på Bamse men jag tar en liten snabb paus från tv och skriver lite här, men ska nog ta och återgå till dom och filmen...

God kväll....!

 

//Pillan

=)

Av Pernilla - 1 augusti 2011 09:28

Ja då sitter man med morgonkaffet i handen och tv / data framför sej.

Solen lyser ordentligt så jag funderar på att lägga mej och sola en stund sen. Ska först få gå inne och grejat och lagt ut en del på tradera men efter det får det nog bli ett par timmar i solen.


 

Hoppas ni njuter av det fin vädret nuu !!


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards