pillllans

Alla inlägg under mars 2011

Av Pernilla - 15 mars 2011 09:26

Underbart väder idag   


Jag dricker fortfarande morgonkaffet så har inte hunnit vara ute så mycket än men ska om ett par timmar åka till stallet. Jag har lunchfodringen där idag och så ska Calle motioneras, blir kanske longering idag igen!? Sedan börjar jag jobbet kl 16.


Igår hämtade jag ut mitt paket ifrån skopunkten och alla 3 par passade bra   

Jag måste köpa in både nya kläder och skor inför våren, framförallt skor. Det gör mej inget, kul och shoppa   


Nu känner jag riktigt hur solen gassar in på mej genom vardagsrums fönstret, lite skam och sitta inne. Får nog gå ut en sväng med Boss och greja....


Trevlig Tisdag på er !!


//Pillan

  

Av Pernilla - 13 mars 2011 18:28

Ja för idag har jag inte fått gjort så mycket som jag tänkt mej men det har vart en härlig dag. Med flera +gr och härlig luft ute så har det verkligen känts som vår idag vilket är helt underbart!!!


Calle skötte sej super idag !

Longerade han en halvtimme ungefär och det gick himla bra. A-S var med och hjälpte till och tog även kort    Trodde att Calle skulle bralla ur som fan idag men icke. Han rejsade ju givetvis men inget annat okontrollerat. Underlaget är ganska blött så därav tungt för honom att trampa runt i och det märktes.

 


Efter att Calle var longerad så red jag och A-S ut på en barbacka tur. Hur härligt som helst..

 



& nu har jag och älskling ätit oss proppmätta på våfflor så nu blir det att plana ut i soffan......

God kväll !


//Pillan

Av Pernilla - 13 mars 2011 09:58

Lite trist att det redan är söndag, för helgen har gått superfort. Så har jag inte fått gjort så mycket som jag velat heller.... Hade gärna tagit en helgdag till. Men vem hade inte velat det ?!


Suttit och kollat runt på flera bloggar. Så kul att läsa.... Speciellt då häst bloggar. Något jag sett på flera bloggar är att man gjort ett litet inlägg om hur man har det i sitt stall, och detta med bilder. Funderar på och göra likadant? Eller vad tycker ni? ((Har ju ändå 75 läsare om dagen och gissar på att det flesta är hästintresserade))    Vi har ju dessutom 2 boxplatser lediga just nu så skulle någon vara intresserad så har man ju fått se lite om hur vi har det?   



Det är lite disigt väder idag men flera +gr = Super. Ska ut på långpromenad om en stund med Boss, ska även försöka få med mej Björn.


(Imorgon har jag vart rökfri 2 mån 3 veckor, känns förjävla bra....)


Nä jag återkommer senare.........


//Pillan

Av Pernilla - 12 mars 2011 22:02

Tar det lugnt ikväll. Känner mej ännu inte helt på topp med förkylningen så, det trycker fortfarande lite i bihålorna. Så vilar massa i helgen så man snart kan va på topp igen .


Calle skrittades ut lite två ggr idag, först skrittade jag ut han en sväng och jösses, han var "på tårna". Sen kom A-S och skulle gå ut en sväng med Sara så då hängde jag på med Calle. Var en trevlig liten promenad 

Fick köpt ny höpåse från Hööks förresten   Tröttnat totalt på blåa IKEA kassar, dom är jättebra men orkar inte leta efter just min blåa påse så detta underlättar massa


Nä nu ska jag se på film med älskling, och till detta tar vi ett glas vin (inte en flaska som jag råkade göra igår...)


//Pillan



Av Pernilla - 11 mars 2011 20:45

Ja visst är det nice med fredag kväll. Om man är ledig helgen förstås, vilket jag är !!!!!


Sitter och tittar på 101 sätt att åka ur en gameshow och så kikar jag lite data och till detta surplas det Black Tower  
Tycker det var ganska kul när Jockiboy bajsade på sej, samtidigt som jag tyckte synd om honom. Det lär väl ändå vara något av det värsta man kan göra i TV ??


Idag har jag vart med mamma och provat arbetskläder för det får vi göra 1 gång om året för generösa Orust Kommun.

Det blev 2 par byxor, både jag och mamma tog det. Pikčer och lite t-shirts har jag sen innan så... Och byxorna vart både jävligt bekväma och ganska snygga. Annars brukar nämligen inte arbetskläder och mode fungera så bra ihop. Men visst, bekvämlighet och funktion är väl det viktigaste men man vill ju ändå inte se ut som 55+ på jobbet kanske   Nån slitning på jobbjeansen, är det för mycket begärt ?


Nu ska jag greja lite, byta i tvättmaskin och så. Älsklingen är i verkstaden och pillar så får väl se när han dyker upp. Tills dess har jag vin och Boss som sällskap   


Trevlig helg på er !!!!


//Pillan






Av Pernilla - 10 mars 2011 20:31

La på Calle ett nytt täcke ikväll för och prova ut det, visst blev han snygg? ( Fast det är han alltid ! )

   

 


& så favvobilden från ikväll med tungan ute....   

 


Såhär isig & risig var våran stallplan ikväll    



Känner mej väldigt trött nu, tung i huvet ! Men med denna förkylningen och efter denna lite meckiga dagen på jobbet så är det inte så konstigt. Ska nog plana ut på soffan framför Lyxfällan nu.....


Må väl !


//Pillan

Av Pernilla - 10 mars 2011 06:00

Det blåser och är kallt idag med, det regna nästan is förut ju...

Fy bubblan !

 

Jag mår inte så bra idag, förkyld och seeeeg! Så hoppas på en lugn dag på jobbet...

 

  

Funderar på dressyrlägret i år också, ska in och kolla imorn om det finns platser kvar tror jag.....

 

Nu får det bli mer kaffe med mamma så jag orkar jobba !!!

 

//Pillan

Av Pernilla - 9 mars 2011 19:29

När man väl fått lite vår känslor så krossas dom snart. Vilket jävla väder här har vart idag     Kul och jobba, och det var sådär lagom kul att vandra runt på K-ön i denna snö stormen med en början till förkylning. Hua mej !!! Gott att jag var på "land" hela eftermiddagen och väldigt mycket inomhus.
Det slog fina vågor till havs idag...

     

Så goa vågor att jag kom helt i gungning och somnade gott på färjan    



Hos Calle blev det bara pyssel/mys idag, det var både halt & hårt i paddocken. Men igår skrittades han en halvtimme där, min bus pelle. Jag vill ha reko underlag i paddocken nu så jag kan ta överskottsenergi pållen på lina så han kan få ladda ur sej ordentligt. Det behövs, efter istiden och boxvilan  

HOPPAS på våren snart !!

Nu har han börjat fälla ganska mycket också, har era pållar satt igång ordentligt än ??


För varje timme som går så känner jag mej bara mer och mer   

Jag bör nog gå och lägga mej tidigt, imorn jobbar jag 7-16,30 men sen är jag ledig fredag lördag & söndag   


God kväll på er !!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards